Diferencies ente revisiones de «Babur»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 4:
Babur, que significa "lleón",<ref name = Margolin/> nació na ciudá de [[Andiján]] nel actual [[Uzbequistán]]. Yera fíu de Omar Sheij, rei de [[Ferganá]]. Al morrer el so padre, Babur xubió al tronu en [[1495]] cuando cuntaba con tan solo 12 años. A pesar de que dalgunos de los sos tíos intentaron derroca-y, Babur caltúvose firme como soberanu.
 
En [[1498]], atacó y conquistó la ciudá de [[Samarcanda]], sobre la que creía tener derechos hereditarios. Una revuelta ente los nobles [[UzbekoUzbeco (etnia)|uzbekosuzbecos]] fíxo-y perder el [[valle de Fergana]]. Mientres diben a reconquistar d'esti territoriu, les sos tropes desertaron, lo que llevó a la perda de Samarcanda. Consiguió recuperala hasta qu'en [[1501]] [[Muhammad Shaybani]], [[kan]] de los [[UzbekoUzbeco (etnia)|uzbekouzbecos]]s, ganó-y y el mogol perdió definitivamente'l control de la ciudá.
 
Emplegó tres años n'entamar un exércitu que fuera lo suficientemente fuerte como pa dexa-y recuperar los territorios perdíos. En [[1504]] tenía yá abondes tropes. En cruciando'l [[Hindu Kush]], conquistó la ciudá de [[Kabul]] y volvió tar a la cabeza d'un importante reinu.