Diferencies ente revisiones de «Niels Bohr»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
Llinia 10:
En 1916, Niels Bohr empezó a exercer como profesor de física teórica na Universidá de Copenhague, consiguiendo los fondos pa crear el [[Institutu Nórdicu de Física Teórica]], que dirixió dende 1920 hasta'l so fallecimientu.
 
En 1943, cola [[Segunda Guerra Mundial]] en plenu apoxéu, Bohr escapó a [[Suecia]] pa evitar el so arrestu per parte de la [[Gestapo|policía alemana]], viaxando darréu a [[Londres]]. Una vegada a salvo, sofitó los intentos angloamericanos pa desenvolver armes atómiques, na creencia de que la bomba alemana yera inminente, y trabayó pa ello nel [[ProyectuProyeutu Manhattan]] de [[Llaboratoriu Nacional Los Álamos|Los Álamos]], [[Nuevu Méxicu]] ([[EE. XX.]]).
 
Dempués de la guerra, abogando polos usos pacíficos de la [[enerxía nuclear]], retornó a [[Copenhague]], ciudá na que moró hasta'l so fallecimientu en [[1962]].
Llinia 69:
== Esiliu forzosu ==
 
Unu de los más famosos estudiantes de Bohr foi [[Werner Heisenberg]], que se convirtió en líder del proyectuproyeutu [[Alemaña|alemán]] de [[bomba atómica]]. Al empezar la ocupación [[nazi]] de [[Dinamarca]], Bohr, que fuera bautizáu na Ilesia Cristiana, permaneció ellí a pesar de que la so madre yera xudía. En [[1941]] Bohr recibió la visita de Heisenberg en Copenhague, sicasí nun llegó a entender la so postura; Heisenberg y la mayoría de los físicos alemanes taben a favor de torgar la producción de la bomba atómica pa usos militares, anque deseyaben investigar les posibilidaes de la tecnoloxía nuclear.
 
La obra ''[[Copenhague (obra de teatru)|Copenhague]]'', escrita por [[Michael Frayn]] y representada mientres un tiempu en [[Broadway]], trataba sobre lo que pudo asoceder nel alcuentru que caltuvieron Bohr y Heisenberg en [[1941]]. En [[2002]] apaeció la versión cinematográfica del llibru, dirixida por [[Howard Davies]].