Diferencies ente revisiones de «Imperiu mogol»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
Llinia 126:
Babur, quien fundó l'imperiu mogol (1526) procedente del valle de Freghana, escribió estenses memories alrodiu de los sos viaxes y esperiencies. Jumaiún mientres el so esiliu caltuvo contactu con dalgunos de los meyores pintores de la corte safaví de Persia, como amante de les artes Jumaiún contratu a dalgunos de los pintores recién despidíos del prestixosu taller pol shah quien se convirtiera a una estricta versión del islamismu que prohibía que se pintaren figures.
A pesar de que Babur y Jumaiún sentaron precedentes d'apreciu pol arte y la lliteratura, foi hasta'l gobiernu de Akbar qu'asocedió un importante cambéu de la hestoria del arte indio.
Asina Akbar convirtiéndose n'emperador prematuramente a los 14 años dempués de qu'el so padre Jumaiún morriera al cayer poles escaleres de la so biblioteca empuestu por un claru gustu personal fundió elementos de les práctiquespráutiques artístiques de Persia, India y Europa anovando la pintura con una nueva forma.
Debíu al interés de Akbar nos relatos d'acción ya intriga ilustraos contrató a un centenar d'artistes por que trabayaren nel taller imperial so la dirección de siete pintor de la corte d'Irán, les obres que realizaron en xunto artistes iranines ya indios sol realismu pidimientu de Akbar revelen un estilu claramente nuevu dotáu de vitalidá, eses obres inclúin:
*Llibros de narraciones perses