Diferencies ente revisiones de «Yamabushi»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
Llinia 1:
[[Archivu:立石光正DSCF0451.JPG|thumb|Yamabushi tocando’l turullu (''horagai'') nos montes de Kumano]]
Los '''Yamabush'''i (山伏, llit.: "guerreros del monte") son exemplos únicos d’d'[[Ascetismu|ascetes]] y [[Ermitañu|ermitaños]] propios de los montes de Xapón, conocíos por tener una llarga tradición guerrera na que se mezclen bien d’estrañosd'estraños poderes sobrenaturales. Son siguidores del [[Shugendo]], una xuntura del [[Budismu]] esotéricu de les sectes [[Shingon]] y [[Tendai]], y d’elementosd'elementos [[Shinto|shintoístes]], masque yá esistíen tradiciones asemeyaes a la de los yamabushi en Xapón primero que’l Budismu fuera importáu nel sieglu VII. Anque avecen llevar una vida solitaria, llegaron a formar axuntances de tipu llasu y asociaciones con dellos templos, y dacuando participaron tamién en batalles y amarraces xunto colos ''[[samurái]]'' y los ''[[sohei]]''. Los sos oríxenes hai que los buscar nos solitarios Yamabito(山人), Yamaoshi, y dellos '''''hijiri''''' (聖) de los sieglos VIII y IX. Tamién hubo amestadures qu’incluíenqu'incluíen armes samuráis y el puntu de vista Yamabushi sobre la vida y el combate.
 
Modernamente úsase’l términu ''ubasoku yamabushi'' pa referise a prauticantes llaicos del Shugendo, una relixón que-y da muncha importancia al ascetismu y a fazañes de resistencia que cunten güei con della sonadía pública. ''Yamabushi'' llevando un turullu (''horagai'') vense entá davezu al pie del sitiu sagráu de Dewa Sanzan y pelos montes sagraos de Kumano y Omine. La ropa que lleven ye normalmente blanco, anque pueden atopase otros colores complementarios, como l’azafránl'azafrán. Lleven tamién na frente una pequeña caxa negra llamada “tokin”, atada a la cabeza con un gordón negru.
 
==Hestoria==
 
Los ''yamabushi'' empecipiaron como ''yamaoshi'', grupos (o individuos) aislaos n’ermites monteses, ascetes y "santones" que siguíen la vía del ''shugendo'', una busca de poderes espirituales, místicos o sobrenaturales llograos per aciu del ascetismu. Nun hai seguranza de si’l fundador d’estad'esta vía foi [[En no Gyoja]], asceta del sieglu VII, darréu que los mitos que lu arrodien son abondos y complexos. Los que siguíen esta vía yeren conocíos por nomes diversos, como ''kenja'', ''kenza'', y ''[[shugenja]]''. Estos místicos monteses algamaron sonadía poles sos habilidaes máxiques y conocimientos [[Ocultismu|ocultos]], y foron mui solicitaos como ensalmadores o mediums, anque los santuarios [[Shinto]] acutaron tradicionalmente esti oficiu pa moces conocíes como [[Miko]].
 
La mayor parte d’estosd'estos ascetes, arriendes de la so devoción pol ''shugendo'', estudiaben les enseñances de la secta budista [[Tendai]], o tamién de la Shingon, fundada por [[Kukai]] nel sieglu VIII. El Budismu [[Shingon]] foi una de les sectes principales del ''mikkyo'' (密教) o [[Budismu Esotéricu]], pal que la illuminación hai que l’atoparl'atopar per aciu del aislamientu y l’estudiul'estudiu y contemplación del interior d’unud'unu mesmu y de la naturaleza, y d’imáxenesd'imáxenes esotériques llamaes [[mandala]]. Tanto la secta Shingon como la Tendai víen los montes como los llugares ideales pa esta clas d’aislamientud'aislamientu y contemplación de la naturaleza. Lo cierto ye que’l fenómenu yamabushi ta venceyáu al Budismu xaponés y non al d’otresd'otres partes d’Asiad'Asia,
 
Nos sos abeyos monteses, estos monxos non solo estudiaben la naturaleza y les escritures, y imáxenes espirituales o relixoses, sinón tamién delles artes marciales. Nun se sabe si creíen que teníen que defendese de bandíos, d’otrosd'otros monxos o d’exércitosd'exércitos samurái, pero la idea d’estudiard'estudiar artes marciales como mediu d’ameyoramientud'ameyoramientu mental y espiritual, y non solo físicu, siempre foi perimportante na cultura xaponesa, trescendiendo los principios concretos d’unad'una determinada secta relixosa. D’esta miente, neto a los ''sohei'', los ''yamabushi'' foron tanto guerreros como monxos.
 
[[Archivu:A Fighting Monk, Military Costumes in Old Japan..jpg|thumb|200px|Semeya d’und'un yamabushi del [[sieglu XIX]].]]
Al medrar la so reputación en cuantes a la comprendoria y sabencia mística, y volar más ciñida la so organización, munchos de los maestros de les disciplines ascétiques principiaron a ser nomaos p’altesp'altes posiciones espirituales na xerarquía de la corte. Monxos y templos principiaron a ganar influencia política. Contra’l periodu [[Hestoria de Xapón|Nanboku-cho]], nos sieglos XIII y XIV, los ''yamabushi'' formaren unidaes organizaes llamaes ''konsha'', que, xuntamente colos ''sohei'' y otros monxos, entamaron a llevar la direición de los templos centrales de les sos sectes. Aidaron al emperador Go-Daigo nos sos intentos de valtar el [[Hestoria de Xapón|shogunatu Kamakura]], y probaron que les sos artes guerreres yeren a desafiar en combate a los exércitos ''samurái'' profesionales.
 
Dellos sieglos dempués, nel [[Hestoria de Xapón|periodu Sengoku]], podíen atopase ''yamabushi'' ente los conseyeros y exércitos de cuasi tolos combatientes principales pol dominiu de tol [[Xapón]]. Dalgunos, encabezaos por [[Takeda Shingen]], aidaron a [[Oda Nobunaga]] contra Uesugi Kenshin nel 1568, mentanto otros, ente los que taba l’abál'abá Sessai Choro, aconseyaron a [[Tokugawa Ieyasu]]. Munchos llucharon a la vera de los sos collacios monxos, los ''Ikko-ikki'', contra [[Oda Nobunaga|Nobunaga]], qu’acabóqu'acabó por aplastalos y por dar asina fin a la dómina de los monxos guerreros.
 
Dende los tiempos medievales los yamabushi sirvieron tamién como ''sendatsu'', o guíes espirituales nel monte, pa pelegrinos de les rutes del Kumano Kodo al Kumano Sanzan, ente los qu’huboqu'hubo emperadores retiraos y aristócrates.
 
==Artes marciales==
 
Los yamabushi yeren espertos nel usu d’und'un bon númberu d’armesd'armes, por exemplu l’arcul'arcu o la espada. Pero, neto que los sohei y los Ikko-ikki, l'arma más emplegada polos yamabushi foi la [[naginata]].
 
Arriendes de les sos capacidaes espirituales o místiques, atribuyóse de cutiu a los yamabushi un nivel cimeru na práutica del [[ninjutsu]], l’artel'arte de los ninja. Sábese que los monxos del monte llucharen a la vera los ninja, ufriéndo-yos clandestinamente abonda ayuda. Y tamién que yera una práutica normal de los ninja amarutase de monxos o ascetes del monte pa que nun foren pa conocelos en dellos ambientes. Esto dio de xuru llugar a tracamundios, darréu que nun se pasa a creyer qu’unqu'un númberu importante de yamabushi llegaren a ser espertos en ninjutsu.
 
==Referencies y notes==
Llinia 33:
==Enllaces esternos==
 
*[http://www.tsuruokakanko.com/haguro/taiken/syugyo.html Programa d’Entrenamientud'Entrenamientu de los Yamabushi (en xaponés)]
*[http://shugendo.fr/ sitiu sobre los Yamabushi y el Shugendo, n’inglés y francés]
*[http://web.archive.org/web/20070624085852/http://pagesperso-orange.fr/gyoja/ sitiu sobre Shugendo Kenjaku, monxu Yamabushi, gyoja y astrólogu.]