Diferencies ente revisiones de «Saltu d'esquí»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 3:
[[Archivu:Ski jumping 1905.jpg|250px|thumb|Saltu d'esquí en 1905 en Canadá.]]
[[Archivu:Einsiedeln IMG 2768.JPG|250px|thumb|Instalaciones pal saltu d'esquí en Suiza.]]
El '''saltu d'esquí''' ye un [[deporte d'iviernu]] que consiste en baxar sobre [[esquí]]s por una rampla pa coyer velocidá y depués empecipiar el vuelu coles mires d'aterrizar lo más llueñe posible. Forma parte del programa de los [[Xuegos Olímpicos d'Iviernu]] dende 1924.
 
Ye una prueba que tien una gran dificultá técnica y pollo rique muncha preparación, pos l'esquiador non solo tien que saltar lo más llueñe posible, sinón que tien de faelo en condiciones de seguridá y aterrizar ensin contratiempos. Un accidente non solo restaría-y puntuación sinón que de cutiu tien consecuencies tráxiques pal deportista. Por si fora poco, mientres el vuelu tien de curiar l'harmonía y l'estética del movimientu, yá que amás de la distancia unos xueces van valorar l'estilu, influyendo dambos factores na puntuación final.
Llinia 10:
 
== Historia ==
Los saltos d'esquí aniciáronse como casi tolos deportes d'iviernu nos países nórdicos d'Europa. Na actualidá países como [[Polonia]], [[Noruega]], [[Eslovenia]], [[Austria]] o [[Alemaña]] compiten pola hexemonía con el esquiadores procedentes de [[Xapón]], anque tamién países como [[República Checa]] o [[Suiza]] disponen d'un gran nivel. La tecnoloxíateunoloxía desempeña un papel cada vez mayor, y na actualidá'l esquiadores someter a numberoses pruebes en túneles de vientu pa topar la posición ideal que-yos dexe aterrizar más llueñe. Coles mesmes l'equipamientu ta empobináu a ufiertar la mínima resistencia al aire.
 
Como deporte olímpico fixo la so apaición yá na primer edición de los xuegos ivernizos, los [[Xuegos Olímpicos de Chamonix 1924]], onde se competía sobre un trampolín de 80 metros. El 1972 la federación internacional estableció como oficiales les actuales pruebes de K-90 y de K-120. La prueba por equipos ye más recién y remóntase a los [[Xuegos Olímpicos de Calgary 1988]], onde ganó l'oru l'equipu de Finlandia.