Diferencies ente revisiones de «Alfredo Baquerizo Moreno»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"conservatorio" +"antiinflamatoriou"
Llinia 5:
== Biografía ==
Nació en [[Guayaquil]], el 28 de setiembre de 1859, morrió en [[Nueva York]], el 20 de marzu de 1951.
Dende mozu pulsió la llira y estudió música nel ConservatorioConservatoriu Nacional. Los sos poemes escritos fueron el sabor becqueriano, con ribets d'ironía y apreciable bon gustu. Publicó una serie de noveles curties con títulu estravagantes, espresión de les sos llocures y índiz del so pensamientu políticu. Foi un escritor castizu. Académicu Correspondiente de la Llingua Española. Xurisconsultu de talentu, estremar nel Foru. Tamién desempeñó los altos cargos de [[Vicepresidente de la República]] y Presidente del Senáu en delles ocasiones.
 
El Dr. Baquerizo goció de fama de bon orador, el so gobiernu foi de paz y aselu. Un home d'acción "una ponte más ye un abilsu menos".
Llinia 15:
La llonxevidá del patriarca de les Lletres, la Música y la Vida Pública Nacional Alfredo Baquerizo Moreno -muertu a los 92 años d'edá-, puede atribuyise probablemente al so temperamentu ecuánime y a un llar harmoniosu pobláu de 12 fíos. D'él, diz l'historiador Carlos Manuel Larrea: "Inolvidables les prestoses conversaciones íntimes cuando dempués de fatigantes xornaes de trabayu, convidábame cariñosu a pasiar n'automóvil pelos pintorescos caminos de la contorna de Quito, y escaeciendo momentáneamente los graves problemes políticos, falábame de llibros y escritores, de novelistes y poetes, de música y de toa manifestación artística... ".
 
Pertenecía a la oligarquía de Guayaquil, onde nació'l 28 de setiembre de 1859. Educar nos colexos San Vicente de la so ciudá y el San Gabriel de los xesuites de Quito, nel ConservatorioConservatoriu de Música y l'Universidá Central, na que se graduó d'abogáu a los 24 años d'edá.
Poeta de la llinia postromántica del español [[Gustavo Adolfo Bécquer]], y novelista, (que) " si dalguna vegada caló nel espíritu de los sos personaxes, foi cuando presentó a dalgún de los de la clase media... ", según acuta [[Angel Felicísimo Coloraes]] nel so ensayu sobre La novela ecuatoriana. Compositor d'obres musicales, brillante pianista, políglota, orador parllamentariu d'alada y harmoniosa palabra, miembru de la [[Academia Ecuatoriana de la Llingua]], presidente de la Corte Cimera de Xusticia y profesor de la Universidá de Guayaquil.