Diferencies ente revisiones de «Sofía Chotek»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 4:
== Biografía ==
[[Archivu:Franzferdinand.jpg|thumb|left|200px|Sofía Chotek cola so familia.]]
Nació en Stuttgart, nel senu d'una familia de la nobleza [[bohemia]], cuarta fía del aristócrata [[Boguslao Chotek]], conde de Chotkova y Wognin y de la so esposa, la condesa Guillermina Kinsky de Wchinitz y Tettau. De mozu foi [[dama de compañía]] de la l'[[Isabel de Croÿ|archiduque Isabel]], esposa del archiduque [[Federico d'Austria]].
 
En [[1888]] conoció al que sería'l so maríu nun baille en [[Praga]] y empezaríen una relación amorosa secreta. [[Francisco Fernando d'Austria|Francisco Fernando]] aprovecharía les visites a los sos familiares pa ver a Sofía, y éstos pensaron que se namorara de [[María Cristina d'Habsburgu-Lorena|María Cristina]], hermana mayor del archiduque Federico. Cuando l'archiduquesa Isabel enterar de la relación despidió a Sofía, creando un escándalu na sociedá de la dómina.
Llinia 21:
En [[1914]], el xeneral [[Oskar Potiorek]], gobernador de la provincia austrohúngara de [[Bosnia-Herzegovina]], convidó a la pareya a guardar unes maniobres militares en [[Sarayevu]], viaxe que Francisco Fernando consideró peligrosu pol nacionalismu bosniu latente. Sofía, que nun solía acompañar al so maríu en viaxes oficiales, facer esta vegada al ser como un regalu d'aniversariu.
 
Foi'l [[28 de xunu]] de [[1914]] cuando la pareya llegó a Sarayevu y, al empezar la so visita pela ciudá en coche descubiertu, refundiáron-yos una granada qu'esplotó xuntu al coche allegante. Ante la magnitú de los fechos y al haber mancaos dirixiéronse rápido escontra l'hospital más próximu, pero al doblar una esquina fueron asesinaos a tiros por [[Gavrilo Princip]], actu que pasó a la hestoria como'l [[atentáu de Sarayevu]] y que foi la causa directadireuta qu'anició la [[Primer Guerra Mundial]].
 
Sofía y el so maríu finaron a la de sufrir l'atentáu y los sos cuerpos fuelguen na cripta del [[Palaciu de Artstetten]], onde hai un muséu dedicáu a la so memoria.