Diferencies ente revisiones de «Cosmódromu de Baikonur»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{Construcción}}
El '''CosmódromoCosmódromu de Baikonur''' ({{Lang-kk|Байқоңыр ғарыш айлағы}}, ''Bayqoñır ğarış aylağı''; {{Lang-ru|Космодром Байкону́р}}, ''Kosmodrom Baykonur'') tamién llamáu '''Tyuratam''' ye la mayor y más antigua [[instalación de llanzamientu espacial]] del mundu. Originariamente foi construyida pola [[URSS|Xunión Soviética]]. Ta baxu control de [[Rusia]], dende'l colapsu de la [[XRSS]] en 1991, anque s'alluga en [[Kazakstán]], na [[provincia de Kyzylorda]]. Asitiáu a 200 km al este del [[mar d'Aral]], xuntu al [[Syr Darya|río Syr Darya]], cerca de la ciudá de [[Tyuratam]], en partir sur central del país.
 
El nome ''Baikonur'' escoyóse arremente pa esviar l'atención d'Occidente faciendo creer que'l llugar taba cerca de la ciudá de Baikonur, una ciudá minera 41 km al sur del centru espacial nun área desértica cerca de Dzhezkazgán.
Llinia 7:
 
La fecha oficial de fundación del sitiu considérase'l [[2 de xunu]] de [[1955]]. Construyóse originariamente como un centru de llanzamientu de misiles de llargu algame y más tarde espandióse pa incluyir instalaciones pa vuelu espacial. Al so alredor, construyóse una ciudá de soporte de la instalación con escueles, apartamentos y demás pa los obreros. En [[1966]] dióse-y el títulu de ciudá y foi llamada ''Leninsk'', más tarde se renombró como [[Baikonur]] en [[1995]].
[[Archivu:Map baikonur cosmodrome.png|thumb|300px|Allugamientu del cosmódromo.]]
 
Munchos vuelos espaciales hestóricos partieron de Baikonur: el primer satélite artificial, [[Sputnik 1]], el [[4 d'ochobre]] de [[1957]], el primer vuelu orbital tripuláu por [[Yuri Gagarin]] en [[1961]], y el vuelu de la primer muyer nel espaciu, [[Valentina Tereshkova]] en [[1963]].
 
El programa siguió dempués de la disolución de la Xunión Soviética en [[1991]], so los auspicios de la [[Comunidá d'Estaos Independientes]]. El [[8 de xunu]] de [[2005]] el conseyu de la Federación Rusa ratificó un alcuerdu ente Rusia y Kazakstán pal usu efectivu del cosmódromocosmódromu de Baikonur. L'alcuerdu estiende l'arriendu per parte de Rusia del cosmódromocosmódromu de Baikonur hasta'l [[2050]]<ref name="Baikonur">[https://web.archive.org/web/20070817195120/http://espacial.org/astronautica/miscelaneas/baikonur.htm El CosmódromoCosmódromu de Baikonur]</ref> con un costo de 115 millones de dólares añales.
 
Dada la disputa ente Rusia y Kazakstán sobre'l nivel de pagu pol arriendu del cosmódromocosmódromu, Rusia empezó a espandir el so propiu [[CosmódromoCosmódromu de Plesetsk]] nel [[óblast de Arjánguelsk]] al norte de Rusia.
 
Anguaño esti cosmódromocosmódromu puede llanzar los tipos de cohetes siguientes: [[Protón (cohete)|Protón-K]], [[Rokot|Rókot]], [[Soyuz-O]], Mólniya-M, Tsyklón-2 y Zenit. Pa ellos cunta con ocho plataformes operacionales.
 
El centru de llanzamientu cunta con:
Línea 26 ⟶ 25:
* 92 sitios de comunicación.
 
El cosmódromocosmódromu consumía añalmente 600 millones de [[kWh]] d'enerxía llétrica.<ref name="Baikonur" />
 
== Ver tamién ==
* [[CosmódromoCosmódromu de Plesetsk]]
* [[CosmódromoCosmódromu de Kapustin Yar]]
* [[CosmódromoCosmódromu Vostochni]]
* [[CosmódromoCosmódromu Svobodni]]
 
== Referencies ==
Línea 40 ⟶ 39:
{{Commonscat|Baikonur Cosmodrome}}
* [https://web.archive.org/web/20030208011330/http://www.russianspaceweb.com/baikonur.html RussianSpaceWeb sobre Baikonur.] {{en}}
* [https://web.archive.org/web/20070817195120/http://espacial.org/astronautica/miscelaneas/baikonur.htm El CosmódromoCosmódromu de Baikonur n'Espacial org.]
* [http://www.360pano.eu/baikonur/ Pаnоrамa de 360º del CosmódromoCosmódromu de Baikonur.]
 
 
 
{{Tradubot|CosmódromoCosmódromu de Baikonur}}
 
[[Categoría:CosmódromoCosmódromu de Baikonur|*]]
[[Categoría:Bases espaciales]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]