Diferencies ente revisiones de «Ponferrada»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 3:
[[Image:Castillo templario de Ponferrada 001.jpg|thumb|right|200 px|Castiellu de Ponferrada]]'''Ponferrada''' ta situada na comarca d'[[El Bierzu]], a 544 m d'Altitú y cunta cun una población de 67.969 habitantes (INE 2008).
 
Crucian la ciudá los rieos [[Sil]] yya [[Bueza]], siendusiendo esti cabeiruaquesti'l que desemboca nelnu Sil primeiruna nasparte faldasbaxeira del Monte Payariel.
 
 
 
==HistoriaHestoria==
 
[[Imaxe:Ilesia-StuAndres-Ponferrada.JPG|thumb|right|200 px|Ilesia de Santu Andrés]]'''Ponferrada''' tien el sou orixe na Edá Media xurdienduremaneciendo cumucomo asentamientuasitiamientu al alrodiu'lnu Camín de SayaguSantiagu.
ANa finalesfin del sieglu XI, l'obispuoubispu Osmundu, ordena la costruciónl´aniciu d'una ponte sobrusobro'l rieu [[Sil]] pa facilitar el pasu a los peregrinospelegrinos p'hacia Compostela. Ye'l la '''Pons- de Ferrata''' (ponte de fierru) que dará nomeñome a un primitivu asentamientuasitiamientu, '''Puebla de SaPedruSan Pedru''', chamáu asina pulapola ilesiaigresia románica costryíacostruyía nelnu sieglu XII a la salida de la ponte. EstiAquesti barriu yeta xuníuamecíu al piqueñupequeñu pobláu que'l Rei de Llión, Fernando II, creyaanicia na outra ribeira sobrusobro un cerrucuetu al que-y rodealu arrudeya una cerca. EstiAquesti recintu sedrá amplliáunantáu nos sieglos sigientes cumu fortaleza de los Templarios y cumucomo residencia de siñores feudales, siendusiendo'l barriu que se consolidapostia cumucomo '''Villa de PonferradaPonsferrata'''.
 
SobruSobro l'añu 1178, purpor concesión de los Reis de Llión, los Templarios establecenseallúganse a lulo llargu'l Camín de SayaguSantiagu, tenienduteniendo nuevasanuncias de la sua presencia poucos años darréuespués.
 
El rei Alfonsu IX donaapurre Ponferrada a los Templarios cunacola misión de protexered´aveirare a los peregrinospelegrinos.
 
La tradición atribui-ysdiz fazañasque defoi toaun mena, incluyida lacaballeru detemplariu´l l'atoparequ´atopóu la imaximaxe de la Virxe de la Encina, patrona de la comarca d'El Bierzu, allá pulpol añu 1200, nelnu furacugüecu del tueru d'una encinaxardonal. Sicasí, polas datos que se tienen anguaño, sábese que lo qu´anguaño yía la Virxe de la Encina, antaño foi una xana ou moura, una deidá de los astures qu´anioron naquestas tierras. Cola cristianización, la Igresia tornóu aquesta moura en Virxe
 
CunaCol disolucióndesaniciu de la orde del Temple´l castiellu pasa pulapola tenencia de deillasd´estremadas familias: Castros yya OsoriosOssorios, cimeiramenteprencipalmente'l Conde de Lemos, Pedro Álvarez OsorioOssorio.
 
Ponferrada desenróllase cumucomo ciudá ente los sieglos XVI y XVIII, época na que se costruincostruyen los edificios más singulares. ANu entamosentamo del sieglu XX, l'atopamientuafalladura de las riquezas minerales, como´l fierru yya´l carbón, asina cumucomo lal´afitamientu istalacióndel enprimer 1949grupu ded´[[ENDESA]] laen central d'ENDESA1949, cambianescamudan el rumbu agrícola de la ciudá purpor una rápida industrialización de la zona, que la convierte na capital comarcal.
 
==Turismu==
Dende la ciudá de Ponferrada hai deillos recorríospercorríos que'l visitantevesitante puede facerfacere.
 
Ente los monumentos más destacaos tan la IlesiaIgresia Mozárabe de Santu Tomás de las Ollas, la cá'l Conceyu, del sieglu XVII, la Torre'l ReloxuRelox, la Basílica de la Encina y el Castiellu'l Temple.