Aksai Chin (chinu: 阿克賽欽) ye una rexón asitiada na confluencia ente les fronteres de la República Popular de China, República Islámica de Paquistán y de la Unión India. Ta alministrada por China y reclamada por India. Aksai Chin ye una de les principales disputes fronterices ente India y China (la otra ye Arunachal Pradesh). Aksai Chin (que significa 'desiertu de les piedres blanques') ye un enorme desiertu de sal. La zona ye tamién conocida como la Llanura de Soda, y ta práuticamente despoblada. Ye d'estraordinaria importancia estratéxica pa China. Una de les principales razones de la guerra Chinu-India de 1962 foi'l descubrimientu per parte d'India d'una carretera construyida por China nel territoriu (carretera nacional china 219). La carretera xune les provincies de Tíbet y Sinkiang, pasando pol pueblu de Tianshuihai, el mayor del territoriu, con 1600 habitantes.

Aksai Chin
Alministración
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Rexón autónoma[[Sinkiang|{{{2}}}
Prefectura (es) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q989885|10px
Tipu d'entidá territorio disputado (es) Traducir
Xeografía
Coordenaes 35°N 79°E / 35°N 79°E / 35; 79
Superficie 37245 km²
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata
Frontera occidental de China ya India amosando Aksai Chin.
El mapa amuesa les reivindicaciones indies y chines de la frontera na rexón d'Aksai Chin, y el progresu de les fuercies chines mientres ocupaben árees na Guerra Chino-India.

Aksai Chin ta alministrada anguaño por China, la mayor parte como parte del Gobiernu de Hotan, na Rexón Autónoma Uighur del Sinkiang. India reclama la zona como parte del distritu de Ladakh nel estáu de Jammū y Caxmir.

Dambes partes alcordaron respetar la llinia de control actual.

Importancia estratéxica editar

L'autopista nacional China 219 traviesa Aksai Chin coneutando Lazi y Sinkiang na rexón autónoma del Tíbet. A pesar de qu'esta rexón ta práuticamente despoblada y carente de recursos, sigue siendo una zona d'importancia pa China, por cuenta de que dexa coneutar el Tíbet con Sinkiang. La construcción de l'autopista empezó en 1951 y terminó en 1957. La construcción de l'autopista foi unu de los detonantes pa la guerra sinón-india de 1962.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar