Parauta ye un conceyu español asitiáu al oeste de la provincia de Málaga, Andalucía, nel Valle del Genal, siendo una de les poblaciones que conformen la contorna de la Serranía de Ronda. Per carretera tópase asitiáu a 108 quilómetros de Málaga y a 643 km de Madrid. En 2005 cuenta con una población de 236 habitantes; en 2000 cuntaba con 225 (datos del INE [1]).

Parauta
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Parauta (es) Traducir María del Carmen Gutiérrez Jiménez
Nome oficial Parauta (es)[1]
Códigu postal 29451
Xeografía
Coordenaes 36°39′23″N 5°07′46″W / 36.6563°N 5.1295°O / 36.6563; -5.1295
Parauta alcuéntrase n'España
Parauta
Parauta
Parauta (España)
Superficie 44 km²
Altitú 799 m
Llenda con Ronda, Tolox, Istán, Benahavís, Igualeja y Cartajima
Demografía
Población 280 hab. (2023)
- 126 homes (2019)

- 125 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.02% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 6,36 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
parauta.es
Cambiar los datos en Wikidata

El trazáu urbanu caltién la so fisonomía árabe, anque con incorporaciones d'induldable interés, como l'arcu de la cai Altillo o la ilesia de la Purísima Concepción, del XVI. Pasiando peles cais vamos reparar que'l empedrado ta presente en munches d'elles y les cases son d'una sola planta con murios de mampostería encalada y ventanes con herrajes. Nel pueblu, amás, vamos atopar dos places y tres fuentes.

Na actualidá, Parauta cuenta con una Panda de Verdiales que'l so estilu ye de los montes, música típica de la provincia de Málaga, que'l so precursor ye Juan Canca Herrera.

Historia editar

L'orixe del nome hai qu'asitialo na dómina musulmana, dómina que tamién dexó como heriedu'l trazáu tropezosu de les sos cais.

En cuanto a la nacencia del conceyu como tal, apenes si esiste documentación al respeutu. Pero hai un aspeutu nel que coinciden la mayoría de los historiadores y ye sobre la nacencia del caudiellu Omar Ben Hafsun nel términu. Ésti yera fíu d'un noble visigodu y nació nuna antigua alquería, llamada Torrichuela o Torrecilla (que na actualidá pertenez al términu de Pujerra). Hai que tener en cuenta que los muladíes baxaben de los cristianos qu'habitaben la zona antes de la revolución musulmana. Los historiadores daten nel añu 854 la nacencia d'Omar Ben Hafsun, que pasó a la historia por encabezar una rebelión contra los notables cordobeses, abasnando tres de sigo a toa Andalucía. Esti movimientu dexó la nacencia del reinu independiente del Califatu de Córdoba, apoderáu polos Omeyes. El reináu de Ben Hafsun duró hasta la so muerte, asocedida na fortaleza de Bobastro nel añu 917, onde foi soterráu, yá convertíu al catolicismu col nome de Samuel.

La población del conceyu amenorgó enforma tres la rebelión de los moriscos, siendo repobláu, al igual que n'otros pueblos de la provincia, por cristianos vieyos procedentes, na so mayoría, de Cádiz y Sevilla.

Redolada natural editar

El términu municipal estender por apenes 4.450 hectárees, de les que gran parte tán afeutaes pol Parque Natural. Esto fai que sía bien ricu en Naturaleza pero con pocos recursos, al tener menos d'un 10% de terrenal cultivable y ocupar, la masa forestal, el 31% del mesmu. La ganadería tampoco ye importante, habiendo daqué d'ovín y caprino. Ye, por tanto, nesi valor ecolóxicu, nel que'l pueblu sofitar pa revitalizar la so economía. Asina vamos atopar monumentos como la encina Vallecillo de más de tres metros de diámetru y edá incalculable, que caltién tou la so ramasca.

Monumentos editar

La Ilesia de la Purísima Concepción foi edificada nel sieglu XVI y tien una plata en forma de cruz llatina con cubierta de madera na parte del cruceru. La torre mudéxar lleva arcos de mediu puntu nel cuerpu de campanes y un teyáu a cuatro agües. Nel interior hai una Doliosa, imaxe de vistir del sieglu XVIII y una escultura en madera policromada de San Pascual Baillón, d'Adrián Risueño, copia d'un orixinal de Pedro de Mena, de la Catedral de Málaga.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar