Sabana sudanesa occidental

La sabana sudanesa occidental ye una ecorrexón de la ecozona afrotropical, definida por WWF, que s'estiende por África occidental, dende la mariña atlántica de Senegal hasta l'este de Nixeria. Ta asitiada ente'l Sahel, al norte, y el mosaicu de selva y sabana de Guinea, al sur.

Sabana sudanesa occidental
Situación
Tipu ecorrexón WWF
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Descripción editar

Ye una ecorrexón de sabana qu'ocupa una superficie de 1.638.500 quilómetros cuadraos n'África occidental, dende la mariña atlántica de Senegal, al traviés del oeste de Gambia, el sur de Malí, Burkina Fasu, el norte de Guinea, Costa de Marfil, Ghana, Togu y Benín y el sur de Níxer, hasta l'este de Nixeria.

Llinda al norte cola sabana d'acacies del Sahel y la sabana anubierta del delta interior del Níxer-Bani, al este col mosaicu del macizu de Mandara y la sabana sudanesa oriental y al sur col mosaicu de selva y sabana de Guinea, el mosaicu de selva y pradería del pandu de Jos y la selva guineana oriental. Amás, nel so interior atopa un enclave de la sabana anubierta del llagu Chad.

Ye una rexón bien llana, con una altitú ente 200 y 400 msnm. El clima ye tropical, con estaciones bien marcaes. La estación seca dura dellos meses, mientres los cualos la mayor parte de los árboles pierden les fueyes y les yerbes ensúguense.

Flora editar

Ye una sabana seca arbolíu, compuesta fundamentalmente de grandes árboles y alta yerba sericura de la especie Pennisetum purpureum.

Fauna editar

Entá sobreviven delles especies de grandes mamíferos na ecorrexón, anque dalgunos tán en peligru d'estinción. La subespecie occidental de eland xigante (Taurotragus derbianus derbianus) namái sobrevive en Senegal y Mali. Tamién son amenorgaes les poblaciones de licaón (Lycaon pictus), lleón (Panthera leo), lleopardu (Panthera pardus), guepardu (Acinonyx jubatus), elefante (Loxodonta africana), xirafa occidental (Giraffa camelopardalis peralta), antílope ruano (Hippotragus equinus) y el búfalu cafre (Syncerus caffer).

Endemismos editar

Namái se conocen dos especies reinales de mamíferos (la musaraña Crocidura cinderella y el mure llistáu Lemniscomys linulus), ocho de reptiles y trés d'anfibios.

Estáu de caltenimientu editar

El so estáu de caltenimientu ta en peligru críticu. Esta ecorrexón ta bien degradada poles actividaes humanes (agricultura, fueu, baltes pa madera y carbón, caza...). Los grandes animales fuisti abrasaos pola caza.

Proteición editar

Namái'l 6,7% de la ecorrexón atópase protexíu, y en gran parte de les árees protexíes la proteición nun ye afecha.

Parque Nacional de Mole en Ghana

Los trés últimos fueron declaraos Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.

Referencies editar

Enllaces esternos editar