Superficie terrestre

Superficie terrestre ye una espresión utilizada davezu, inclusive en contestos científicos,[1] pero que presenta una cierta ambigüedá. Puede referise tantu a la totalidá de la superficie de la Tierra, definida geométricamente pol geoide; como namái a dalguna de los sos partes, especialmente a la parte superficial de la litosfera. Inclusive nesti casu, tampoco hai una precisa identificación del términu, que puede referise tantu a tola denomada corteza terrestre como al so parte más superficial o formación xeolóxica superficial, que la so parte más importante ye'l suelu.

Davezu la espresión "superficie terrestre" utilizar pa referise a esta "superficie sólida" la espresión tierres remanecíes (continentes y islles), como sinónimu de relieve terrestre. Sicasí, cuando s'utiliza pa identificar la superficie del planeta como tal, inclúi a la parte superficial de les mases d'agua que formen la hidrosfera (mares y océanos, agües continentalesríos, llagos, glaciares–, etc.).

Nun ye avezáu, pero sí se fai en dalgún casu, referise col nome superficie terrestre a la superficie de l'atmósfera en contautu cola litosfera o hidrosfera (tocantes al so estremu opuestu, nun hai una llende o superficie en contautu col espaciu esterior, sinón un gradual enrarecimiento de la materia que compón l'atmósfera nes sos capes esteriores). Tampoco ye avezáu referise con esi nome a los seres vivos que formen la biosfera, y que tienen les distintes partes de la superficie terrestre como les sos biotopos.

Ciencies qu'estudien la superficie terrestre editar

La superficie terrestre foi'l campu d'estudiu de numberoses ciencies dende dómines bien antigües. Ente estes ciencies atopen la Xeografía (principalmente la xeografía física y la xeografía rexonal, la cartografía, la topografía y la xeodesia, la xeoloxía, la xeomorfoloxía, la edafoloxía y bien de más convencionalmente incluyíes ente les ciencies de la Naturaleza o les ciencies de la Tierra.

La xeografía editar

La xeografía ye la ciencia que, tradicionalmente, viénose encargando del estudiu de la superficie terrestre y lo delimita d'otros campos d'estudiu trataos n'otres ciencies allegaes, como ye'l casu de la xeoloxía, que tamién estudia l'interior del nuesu planeta, de l'astronomía, qu'estudia los cuerpos celestes (incluyendo a la Tierra como tal) y del campu de les ciencies de la Tierra, dalgunes de les cualos estudien tamién aspeutos específicos que se presenten sobre la superficie terrestre.

Ver tamién editar

Referencies editar