La Flota Beiyang ( flota Pei-yang; chinu simplificáu: 北洋舰队; chinu tradicional: 北洋艦隊; pinyin: Beiyang Jiànduì; Wade-Giles: Pei -yang Chien -tui ; lliteralmente: "Flota del océanu Norte", como alternativa Flota Del mar del Norte) foi una de les cuatro flotes chines modernizaes a finales de la dinastía Qing. D'ente les cuatro, la Flota Beiyang foi particularmente patrocinada por Li Hongzhang, unu de los vasallos de mayor enfotu de la emperatriz viuda Cixi y el patrón principal del "movimientu d'autu-fortalecimientu" nel norte de China, na so calidá de virréi de Zhili y de Ministru Beiyang de Comerciu (北洋通商大臣). Por cuenta de la influencia de Li na corte imperial, la Flota Beiyang llogró munchos más recursos que les otres flotes chines y llueu se convirtió na marina dominante n'Asia antes del entamu de la Primer Guerra Sino-Xaponesa en 1894-1895 - yera la flota más grande d'Asia y octava nel mundu mientres la década de 1880, en términos de tonelaxe.

Flota de Beiyang
País Dinastía Qing
Acuartelamiento Weihaiwei

Creación editar

 
Una placa que conmemora l'establecimientu de la Flota Beiyang

La creación de la Flota Beiyang remontar a 1871, cuando cuatro barcos de les provincies del sur mover al norte pa patrullar les agües del norte. La flota de Beiyang foi considerada primeramente pa ser la más débil de les cuatro fuercies navales rexonales chines. Esto llueu camudó cuando Li Hongzhang asigno la mayoría de los fondos navales a la Flota Beiyang. En 1884, en víspores de la Guerra Franco-China, la Flota Beiyang foi la segunda mayor marina rexonal, pero taba cerrándose gradualmente la fienda cola Flota Nanyang, con sede en Shanghai. En 1890, yera la mayor de les cuatro armaes rexonales de China.

A diferencia de les otres flotes chines, la Flota Beiyang consistía principalmente d'acorazaos importaos d'Alemaña y Gran Bretaña. Cuando los buques insinia Dingyuan y Zhenyuan fueron adquiríos d'Alemaña, la superioridá de la fuercia de la Flota Beiyang fíxose evidente, una y bones Alemaña yera la potencia mundial emerxente, andando a la tema con Gran Bretaña (qu'apoderaba'l mar) na nueva construcción naval.

L'armada china Qing nel so apoxéu consistió de 78 buques, con un tonelaxe total de 83.900 tonelaes. Sicasí, la construcción de nuevos buques detúvose cuasi dafechu en 1888 por cuenta de los altos gastos n'otros campos de la dinastía Qing, y los supuestos gastos navales utilizar pa reparar y construyir palacios pola emperatriz viuda Cixi, dempués de qu'ella perdió l'interés na construcción naval. Por cuenta de la falta de recursos, la formación de la flota y el personal, foise esencialmente a un puntu muertu, lo que finalmente contribuyó a la so derrota na batalla del ríu Yalu contra Xapón.

Guerra Sinón-francesa editar

La Flota Beiyang tuvo bon cuidu de caltenese fuera del algame d'almirante Amédée Courbet 's del Escuadrón d'Estremu Oriente mientres la Guerra Franco-China (agostu 1884-abril 1885). La flota de Beiyang tuvo de recibir la entrega a principios de 1884 del Dingyuan, Jiyuan y Zhenyuan, tres buques de guerra modernos en construcción nos estelleros alemanes. N'avientu de 1883,cuando la guerra con China paecía cada vez más probable, los franceses persuadieron al gobiernu alemán pa retrasar la lliberación d'estos trés barcos. Nun llegaron a China hasta la seronda de 1885, dempués del final de la Guerra Franco-China. [1]

A finales de xunu de 1884, l'almirante francés Sébastien Lespes, comandante de la división Naval d'Estremu Oriente , establecer en Che-foo nel Golfu de Petchili colos buques de guerra franceses La Galissonnière, Triomphante, Volta y Lutin, ente que la flota de Beiyang taba fondiada nel puertu de Che-foo. Anque la guerra yera claramente inminente, Francia y China siguieron tando téunicamente en paz, y Lespes tenía prohibíu atacar a la Flota Beiyang n'espera de la resultancia de los esfuercios diplomáticos pa resolver la crisis. El 03 de xunetu 1884 el comandante de la Flota Beiyang, almirante Ding Ruchang (丁汝昌), retiró los sos buques de Che-foo a Pei-ho, onde una fuerte barra al traviés del puertu protexer de los barcos franceses. La flota caltener en Pei-ho nel refalfiu cuasi completa en tola guerra chinu-francesa. [2]

En febreru 1885 la Flota Beiyang a remolera llanza dos de los sos barcos, Chaoyong y Yangwei, a xunise a una salida llanzada por delles naves de la Flota Nanyang pa romper el bloquéu francés de Formosa. Los dos barcos zarparon de Shanghai pa xunise a los Barcos de la flota Nanyang, pero fueron retiraos cuasi de momentu por Li Hongzhang, qu'afirmaba que se precisaben pa disuadir a los xaponeses en Corea. La resultancia foi la perda de dos buques de guerra chinos de la Flota Nanyang na Batalla de Shipu (14 de febreru 1885). L'actitú egoísta de Li nun foi nin escaecida nin perdonada, y na Primer Guerra Sino-xaponesa la Flota Nanyang fixo pocos intentos p'ayudar a la Flota Beiyang.[3]

Composición en 1894 editar

 
La Flota Beiyan fondiada en Weihaiwei

En 1894, en víspores de la guerra con Xapón, la Flota Beiyang yera, en teoría, la flota más poderosa n'Asia. Foi namái una de les cuatro flotes rexonales de China, pero en númberos igualó tola flota de Xapón. L'arguyu de la Flota Beiyang fueron los acorazaos alemanes d'aceru Dingyuan 定遠 y Zhenyuan 鎮遠.

Ente 1881 y 1889 la Flota Beiyang adquirió un escuadrón d'ocho cruceros protexíos o acorazaos, la mayoría de los cualos fueron construyíos en Gran Bretaña o Alemaña. Los cruceros Chaoyong 超勇 y Yangwei 揚威, que s'incorporaron a la flota en 1881 y fueron prudentemente calteníos lloñe de la escena d'aición mientres la guerra chinu-francesa por Li Hongzhang, yeren productos de los estelleros de Laird, Birkenhead. Tres crucero fueron construyíos polos alemanes , Jiyuan, Jingyuan (de normal romanizado como Kingyuan o Rei Yuen 經遠 pa estremalo d'otru, de fabricación británica, cruceru que'l so nome foi pronunciáu de forma idéntica) y Laiyuan 來遠, completar en 1887 nel estelleru de Vulcan en Stettin. Otru par de cruceros protexíos, Chingyuan 靖遠y Zhiyuan 致遠, fueron construyíos por Armstrong Whitworth en 1887 nel so nuevu estelleru de Elswick. Esta postrera pareya foi una clase vagamente conocida como "Elswick Cruisers", buques construyíos pa la esportación so un diseñu similar polo xeneral. Estos cruceros yeren rápidos (25 nuedos) y fuertemente armaos, pero nun fueron adoptaos pola Royal Navy porque'l Almirantazgo considerába-yos "débil na estructura". El so puntu de vista resultó ser correutu cuando los dos barcos chinos perder na guerra chinu-xaponesa, y los buques xaponeses Yoshino y Takasago mientres la guerra ruso-xaponesa en 1904. Estos buques construyíos nel estranxeru xunir en 1889 al cruceru acorazáu Pingyuan, un productu de la Foochow Navy Yard orixinalmente llamáu Longwei (pulmón-wei, 龍威)

La Flota Beiyang tamién incluyó seis cañoneras d'aceru construyíes polos británicos pero ensin armadura, apurríes en 1879. Estes cañoneras, d'especificaciones idéntiques, fueron nomaos respeutivamente Zhenbei ("Guardia del norte"), Zhendong ("Guardia del esti"), Zhennan (" Guardia del sur "), Zhenxi (" Guardia del oeste "), Zhenbian (" Guardia de la frontera ") y Zhenzhong (" Guardia del interior "). Les primeres cuatro naves fueron orixinalmente asignaes a la Flota Nanyang, pero Li Hongzhang quedó tan impresionáu cola calidá que fueron trasferidas a la Flota Beiyang, compensando a la Flota Nanyang con cuatro cañoneras vieyes que sirvieren cola Flota Beiyang dende 1876.

La Flota Beiyang tamién tenía una serie de pequeñes llanches torpederas. Los númberos exactos son inciertos, una y bones estes naves nun taben na llista de forma sistemática, pero dalgunos detalles son conocíos. Cuatro torpederos de 16 tonelaes fueron construyíos en 1883 nel estelleru Vulcan en Stettin pal usu de los acorazaos d'aceru Dingyuan y Zhenyuan. Estos cuatro embarcaciones, conocíes respeutivamente como Dingyuan Non. 1 y Non. 2 y Zhenyuan Non. 1 y Non. 2, retrasar nos puertos alemanes mientres la guerra chinu-francesa xunto coles sos naves nodrizas, y xuniéronse a la Flota Beiyang n'ochobre de 1885.[4]

Primer Guerra Sino-xaponesa editar

Reivindicando les sos responsabilidaes nos asuntos Choson (Corea), en 1894, l'Armada Imperial Xaponesa llanzó la primer guerra chinu-xaponesa contra China. Por cuenta de la falta de fondos del gobiernu y l'avanzáu programa naval japones en cursu, los recursos una vegada cimeros de la flota Beiyang taben convirtiéndose en obsoletos. Nel momentu de la batalla del ríu Yalu (1894), la Flota Beiyang sufrió grandes perdes debíu al ataque por sorpresa de los xaponeses y l'inferioridá del so equipu, y finalmente foi aniquilada na batalla de Weihaiwei. Intentos menores pa reconstruyir la flota fixéronse dempués de la guerra, pero la Marina Beiyang nunca recupero la so antigua importancia.

Barcos de la Flota Beiyang editar

Referencies editar

  1. Lung Chang, 180–94.
  2. Loir, 26–9, 37–65.
  3. Lung Chang, 327–8.
  4. Wright, 179 and 182