Frances Fanny Burney (13 de xunu de 1752King's Lynn (es) Traducir – 6 de xineru de 1840Londres), meyor conocida como Fanny Burney y dempués del so matrimoniu como Madame d'Arblay, foi una escritora de noveles británica.

Frances Burney
Vida
Nacimientu King's Lynn (es) Traducir[1]13 de xunu de 1752[2]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Reinu de Gran Bretaña  1r xineru 1801)
Muerte Londres6 de xineru de 1840[2] (87 años)
Sepultura Church of St Swithin, Bath (en) Traducir
Familia
Padre Charles Burney
Madre Esther Burney
Casada con Alexandre Jean-Batiste Piochard (1783 – )[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu escritora, novelista, diarista, ensayista, dramaturgatraxediógrafa
Trabayos destacaos Evelina (en) Traducir
Cecilia (en) Traducir
Camilla (en) Traducir
The Wanderer (en) Traducir
Xéneru artísticu memorias (es) Traducir
novela epistolar (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Retrato de Fanny Burney.

El so padre foi l'historiador de la música y compositor Charles Burney; la so madre, Sra. Esther Sleepe Burney (1725-62). La tercera de seis fíos, foi autodidacta, y empezó a escribir a los diez años. Publicó la so primer novela Evelina, en forma anónima, en 1778, al que siguió Cecilia en 1782 y Camiya en 1796.

Casar en 1793 a los 42 años, con un exiliáu francés, el Xeneral Alexandre D'Arblay. El so únicu fíu, Alexander, nació en 1794. Dempués d'una llarga carrera como escritora, y de viaxes que lu llevaron a Francia a lo llargo de diez años, establecer en Bath, Inglaterra, onde morrió.

En Camiya Burney propón un ideal de comportamientu femenín totalmente opuestu a la idea d'instrucción, igualdá ya independencia sosteníu por Mary Wollstonecraft, afirmando que "cuál seya la instrucción fayadiza pa una muyer ye daqué que ta por trate, ye entá un problema que nun tamos en disposición de resolver". Llanza sobremanera un mensaxe moral relativu a la conducta virtuosa.La imaxe propuesta de los ambientes de clase media y alta d'Inglaterra ye aquella d'una sociedá snob y cruel.

Les heroínes de Burney ingresen na sociedá en momentos desfavorables, y busquen gociar del amor d'un bon pretendiente. Anque les sos noveles fueron inmensamente populares en vida, dempués de la so muerte la so reputación como escritora viose estropiada polos biógrafos y críticos que sintieron que los estensos Diarios, publicaos póstumamente en 1841, ufiertaben una semeya más fayadiza ya interesante de la vida del sieglu XVIII. Güei, sicasí, los críticos vuelven a les sos noveles, y les sos obres de teatru con anováu interés na so perspeutiva de les vides sociales y les lluches de muyeres nuna cultura predominantemente empobinada escontra los intereses masculinos, anque los sos diarios siguen siendo bien pervalibles pa los estudiosos del sieglu XVIII.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 13 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Kindred Britain. Identificador Kindred Britain: I28910.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar