Francisco Núñez de Oria

psicólogu español

Francisco Núñez de Oria, Doria, de Orea o de Corea, (Casarrubios del Monte, provincia de Toledo, sieglu XVI), médicu, higienista, sexólogu, poeta y humanista español del Renacimientu.

Francisco Núñez de Oria
Vida
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
llatín
Oficiu psicólogu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Poco se sabe sobre él hasta'l momentu. Según Nicolás Antonio yera doctor en medicina y poeta llatín de non ínfimu grau, y escribió Reximientu y avisos de Sanidá, unu de los regimina sanitatis más relevantes ente los impresos na España renacentista; la obra estremar en dos partes; na primera analícense tolos alimentos consumíos na so dómina, incluyíos dalgunos acabante llegar d'América, y ufiértense indicaciones precises sobre los efeutos na salú de cada unu y les formes más saludables de consumilos; na segunda, ufiértense conseyos sanitarios sobre'l coitu y la higiete; esta segunda parte ye en realidá la so Tractado del usu de les mugeres, que conoció otres ediciones suelta o enserta n'otres obres del autor. N'hexámetros llatinos escribió La Lyra Heroica, estremada en 14 llibros, sobre'l gran héroe épicu Bernardo del Carpio; lleva un prólogu del humanista Juan López de Hoyos. Nació en Casarrubios del Monte y el so nome apaez como autor d'un poema dedicáu a Felipe II. Escribió trataos de hixene, medicina y sexoloxía, siendo nesta última materia uno de los pioneros n'España pol so Tractado del usu de les mugeres.

Obres editar

  • Auiso de sanidá que trata de tolos xéneros d'alimentos y del reximientu de la sanidá co[m]prouado polos más insignes y graues doctore, Madrid: por Pierres Cusin, 1572.
  • Lyrae heroycae, Salamanca: Matías Gast, 1581.
  • Tractado del usu de les mugeres, y como seya dañosu, y como provechosu, y que coses se ayan de hazer pa la tentación de la carne, y del suañu y vaños, Madrid: Pierres Cusin (Cosin o Cousin), 1572.
  • Reximientu y avisu de sanidá de tolos xéneros d'alimentos y del reximientu d'ello (Medina del Campo: Francisco del Canto, 1586). Inclúi una segunda versión del Tratáu del usu de les muyeres
  • Tratáu de medicina (1569). Inclúi otra versión del Tratáu del usu de les muyeres

Bibliografía editar

  • María Luz López Terrada, Francisco Núñez de Oria y el so Reximientu y avisu de sanidá (1586), 2002.

Referencies editar

Enllaces esternos editar