Frente de Lliberación Gai

El Gay Liberation Front (GLF; n'asturianu Frente de Lliberación Gai) foi una organización política formada en xunu de 1969 en Nueva York por gais y lesbianes como reaición a los disturbios de Stonewall. El nome foi escoyíu pola so semeyanza col Frente Nacional de Lliberación de Vietnam.

Frente de Lliberación Gai
grupo de interés (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación1969
Disolución 1973
Cambiar los datos en Wikidata

Siendo la primer organización dispuesta a una confrontación abierta pa lluchar pola lliberación de gais y lesbianes, l'asociación marcó un nuevu xiru na llucha. Cola visibilización de los homosexuales, el GLF creó les bases pa tolos intentos posteriores de lliberalización, anque los sos oxetivos diben más allá de la integración d'una minoría, oponer al capitalismu, racismu, patriarcáu y imperialismu (específicamente a la Guerra de Vietnam).

Desarrollu del GLF en Nueva York editar

Dende bien llueu esistieron diferencies na organización sobre si tenía de sofitase a otres organizaciones d'esquierda como por casu los Black Panther Party. En 1970 Jim Owles y Marty Robinson fundaron fora de la GLF una nueva organización, el Gay Activists Alliance (GAA), que se definía como «una organización homosexual militante (pero non violenta) a favor de los derechos civiles» y que, al contrariu de la GLF, quería evitar «cualquier participación n'aiciones que nun tengan rellación direuta colos homosexuales».

Tres l'abandonu de los activistes moderaos, la GLF definióse abiertamente como una organización revolucionaria. Nuna entrevista colos miembros de la GLF de Nueva York apaecía nel San Francisco Free Press, responder a la entruga de que ye'l GLF de la siguiente forma:

Somos un grupu revolucionariu homosexual d'homes y muyeres que se formaron cola conocencia de que la lliberación sexual total pa toles persones nun va poder llevase a cabu hasta que sumieren les estructures sociales esistentes. Refugamos l'intentu de la sociedá d'imponenos roles y definiciones a la nuesa naturaleza. Salimos d'esos roles y mitos simplayos. Vamos Ser quien somos. Al empar, construyimos nueves formes y rellaciones sociales, esto ye, rellaciones que se basen n'hermandá, cooperación, amor humano y sexualidá llibre. Babilonia obligónos a comprometese con una causa... la revolución.

Al añu de la so fundación, el GLF, aparte de la xunta plenaria de los domingos pela tarde, que taba formada por unes 70 a 80 persones, taba formada por 19 célules o grupos d'aición, doce grupos pa sensibilización, un alcuentru pa homes el miércoles pela tarde, un alcuentru pa muyeres el domingu pela tarde, antes de la xunta plenaria, tres viviendes comuña y el Radical Study Group (grupu d'estudios radical). Amás el GLF editaba la revista Come Out! y les viviendes comuña de la cai 17 editaben la revista Gai Flames.

El GLF n'otres ciudaes editar

Siguiendo l'exemplu del grupu en Nueva York, formáronse otros grupos col nome Gay Liberation Front en delles ciudaes, como en San Francisco y Londres. El grupu de Londres —fundáu por Aubrey Walter y Bob Mellors— estendió darréu les sos actividaes a tol país. En 1972 fundóse un Gay Liberation Front en Colonia, que na actualidá ye l'asociación gai alemana más antigua qu'entá ta activa.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Donn Teal: The Gay Militants : How Gay Liberation Began in America, 1969-1971. New York 1971. ISBN 0-312-11279-3.
  • Lisa Power: „Non Bath But Plenty Of Bubbles - An Oral History of the Gay Liberation Front 1970-73“; Cassel plc, 1995; 340 Seiten.

Referencies editar

Enllaces esternos editar