Fuercies Armaes de Méxicu

Les Fuercies Armaes de Méxicu tán integraes por trés instituciones militares permanentes[2] arrexuntaes en dos dependencies gubernamentales que son:

Fuercies Armaes de Méxicu
Mandos
Xefe de personal Alm. Vidal Francisco Soberón Sanz
Gastos
% PIB 0,67 %[1]

L'Exércitu y la Fuercia Aérea Nacionales tienen la misión de defender la integridá, independencia y soberanía de la nación mexicana; garantizar la seguridá interior; auxiliar a la población en casos de necesidaes públiques; realizar aiciones cíviques y obres sociales que tiendan al progresu del país; en casos de desastre, presentar ayuda pal caltenimientu del orde, auxiliu a les persones, los sos bienes y la reconstrucción de zones afeutaes.[3]

L'Armada de Méxicu tien como misión emplegar el poder naval de la Federación pa la defensa esterior y coadyuvar na seguridá interior del país.[4] Y dende el 21 sep. 1954 forma parte de la Organización Marítima Internacional (OMI) comprometiéndose a garantizar l'adopción de midíes pa salvaguardar de persones que se topen en peligru na mar.[5]

Anguaño les Fuercies Armaes de Méxicu destacar pol combate permanente contra'l tráficu de narcóticos y nel auxiliu a la población civil ante desastres naturales.

Tolos ciudadanos mexicanos varones tienen obligación llegal d'emprestar un añu de Serviciu Militar obligatoriu al cumplir los 18 años d'edá, que ye la mayoría d'edá en Méxicu. Esti serviciu facer por aciu sortéu de los conscriptos; sicasí, puede ingresase voluntariamente nes Fuercies Armaes dende los 16 años d'edá, con consentimientu de los tutores llegales.

Antecedentes editar

 
Cadete del Heroicu Colexu Militar de Méxicu.

Les Fuercies Armaes de Méxicu surden al peracabase la independencia del país el 28 de setiembre de 1821, a otru día que l'Exércitu de los Trés Garantíes entra triunfante na ciudá de Méxicu. A la cabeza de les entós fuercies armaes imperiales, tantu del exércitu y de l'armada, ye nomáu como Xeneralísimu y almirante Agustín de Iturbide. Esi mesmu añu, pa encabezar dambes fuercies militares, créase la Secretaría de Guerra y Marina. Dende entós los titulares del Poder Executivu fueron al empar los Comandantes Supremos de les Fuercies Armaes, quien exercíen el so mandu al traviés del so secretariu de Guerra y Marina y anguaño al traviés de los secretarios de la Defensa Nacional y de la Marina.

 
Soldaos del Exércitu Mexicanu (L'Illustration, 1863).

Mientres los siguientes 46 años, de 1821 a 1867, les fuercies armaes mexicanes, especialmente'l Exércitu Mexicanu, van ser protagónicos d'innumberable númberu de golpes d'Estáu, llevantamientos armaos, motinos, revoluciones, guerres civiles y guerres internacionales. Dempués de 1867, va vivir nel país, adulces, un tránsitu escontra la pacificación del país. La paz termina col entamu de la Revolución mexicana en 1910 y en asocediéndose dellos llevantamientos postrevolucionarios, nuevamente'l país se pacífica escontra mediaos del sieglu XX.

Mientres la participación de Méxicu na Segunda Guerra Mundial, l'arma d'aviación del Exércitu Mexicanu ye alzada al rangu de fuercia armada como la Fuercia Aérea Mexicana, pa configurar l'actual división tripartita de les Fuercies Armaes de Méxicu.

Dempués de la Segunda Guerra Mundial, les Fuercies Armaes de Méxicu nun tuvieron nengún enfrentamientu bélicu con potencia estranxera, enfocándose solamente n'asuntos internos. Destaca formalmente la participación del Exércitu Mexicanu y la Fuercia Aérea en contener al Exércitu Zapatista de Lliberación Nacional mientres los primeros díes de xineru de 1994 y dende 2006 la participación del Exércitu, l'Armada y la Fuercia Aérea na Guerra Contra'l Narcotráficu.

Actualidá editar

Dende'l final de la Segunda Guerra Mundial, nun esisten tropes mexicanes nel estranxeru en misiones militares. Y dada la frontera común colos Estaos Xuníos, nun esiste nenguna amenaza batallosa esterna al país.

Sicasí, a manera de disuasión, comparada con otros exércitos de Llatinoamérica, les Fuercies Armaes de Méxicu son una de les más grandes y a les que mayor cantidá del productu internu brutu dedícase, a últimes feches esto haise vistu amontáu, principalmente pa reforzar el combate al tráficu de drogues.

Tropes permanentes editar

Según el tercer informe de gobiernu presentáu'l 1 de setiembre de 2009 pol presidente de Méxicu, a xunu de 2009 les Fuercies Armaes cuntaron con 254,705 elementos (202,355 del Exércitu y Fuercia Aérea y 52,350 de l'Armada de Méxicu).[6]

Méxicu cunta presupuestáu pa 2010 unes Fuercies Armaes integraes por 262,741 efectivos, d'ente los cualos l'Exércitu y la Fuercia Aérea, de manera conxunta, cuenta con 206,013 efectivos, y l'Armada cunta con 56,728 efectivos. Amás, collaboren 1,776 civiles al interior de les secretaries d'Estáu, 848 na Defensa Nacional y 928 na Marina.[7][8]

Según cálculos de l'Axencia Central d'Intelixencia (CIA), en 2007 Méxicu podría movilizar a unos 38,257,000 elementos al exércitu, formaos por tolos varones de 18 a 49 años d'edá que llegalmente tán n'edá militar y formaríen parte de les reserves de les Fuercies Armaes, de los cualos taríen en condiciones de ser aptos pal serviciu militar 19,058,337 elementos, y 1,063,233 elementos n'edá de serviciu militar cada añu.

Participación femenina editar

Por tradición, les Fuercies Armaes de Méxicu taben compuestes fundamentalmente de varones. L'accesu a la muyer taba acutáu a l'anticuada fórmula de solo participar nes "actividaes propies del so sexu" nes unidaes de servicios. Por ello, en 1938 namái se-yos dio accesu al Exércitu al traviés de la creación de la Escuela Militar d'Enfermeres. Sería hasta 1973 cuando s'amplió'l so ingresu a la Escuela Médicu Militar y dende la so fundación en 1976 la Escuela Militar d'Odontoloxía. En 2007 el presidente Felipe Calderón Hinojosa, pol principiu de equidad de xéneru, instruyó a les fuercies armaes d'almitir la plena incorporación de la muyer a les sos files, abrir la so participación al traviés de 17 de los 39 planteles d'educación militar, ente ellos el d'inxenieru militar y pilotos aviadores.[9]

En 2006, d'ente los 191,000 miembros del Exércitu, tan solo 6,309 yeren muyeres. Plantegóse entós que pa 2012 algamaríase la meta d'unes 8,920 muyeres. Envalórase qu'en 2010 la cifra doblóse y algámase una participación femenina d'unes 12,000. L'aumentu ye tan significativu que'l 16 de setiembre de 2009 les muyeres colaron a la vanguardia de la columna del desfile conmemorativo del entamu de la independencia.[10]

Presupuestu editar

El presupuestu que s'asigna a les Fuercies Armaes de Méxicu exerzse al traviés de los dos secretaríes de la Defensa Nacional y de Marina. Pal exerciciu de 2010 asignáronse 46,061 millones de pesos pa operaciones militares ya infraestructura estratexa militar más 13,563 millones de pesos pa otros rubros non operacionales de dambes secretaries como xusticia militar, servicios sociales, alministrativos, ente otros. Del asignáu pa operaciones, l'Exércitu y la Fuercia Aérea nel so conxuntu ocupen 33,991 millones de pesos y l'Armada 12,070 millones de pesos.[7][8]

Organización Operativa editar

=== Niveles de Mandu del Exércitu, Fuercia Aérea y Armada conformen una organización que realiza les sos operaciones por aciu una estructura xerárquica qu'abarca los siguientes niveles de mandu:

  • Mandu Supremu;
  • Alto Mandu del Exércitu y Fuercia Aérea Mexicanos;
  • Alto Mandu de l'Armada de Méxicu;
Mandos del Exércitu y Fuercia Aérea:
  • Mandos Cimeros;
  • Mandos Territoriales; y
  • Mandos d'Unidaes.
Mandos de l'Armada de Méxicu:
  • Mandos Cimeros en Xefe;
  • Mandos Cimeros, y
  • Mandos Subordinaos.
Mandu Supremu El

Mandu Supremu, correspuende al Presidente de la República, quien lo exercerá por sigo o al traviés del Secretariu de la Defensa Nacional y del Secretariu de Marina-Armada de Méxicu; pal efeutu, mientres el so mandatu va denomináse-y Comandante Supremu de les Fuercies Armaes.

Alto Mando L'Altu Mandu del

Exércitu y Fuercia Aérea va exercer el Secretariu de la Defensa Nacional, que va ser un Xeneral de División del Exércitu, y pal cumplimientu de les funciones, la Secretaría de la Defensa Nacional constituyir en Cuartel Xeneral Superior del Exércitu y Fuercia Aérea.

L'Altu Mandu de l'Armada de Méxicu ye exercíu pol Secretariu de Marina, el so propiu Cuartel Xeneral del Altu Mandu;

El Subsecretariu y l'Oficial Mayor, son auxiliares inmediatos del Altu Mandu.

L'Altu Mandu del Exércitu y Fuercia Aérea, pal cumplimientu de les sos funciones, va cuntar colos siguientes órganos:

  • Estáu Mayor de la Defensa Nacional;
  • Inspeición y Contraloría Xeneral del Exércitu y Fuercia Aérea;
  • Órganos del Fueru de Guerra; y
  • Direiciones Xenerales de la Secretaría de la Defensa Nacional.

L'Altu Mandu de l'Armada de Méxicu pal cumplimientu de les sos atribuciones, va cuntar con:

  • Estáu Mayor Xeneral de l'Armada;
  • Fuercies navales;
  • Rexones, zones y sectores navales;
  • Órganos colexaos;
  • Órganos de disciplina y Xunta Naval;
  • Establecimientos, y
  • Unidaes operatives.
Mandos Cimeros

Los Mandos Cimeros, según la so función, estremar n'Operativos y de Serviciu. Los Mandos Cimeros Operativos van recayer en:

  • El Comandante de la Fuercia Aérea;
  • Nos Comandantes de Rexones Militares;
  • Nos Comandantes de Zones Militares;
  • Nos Comandantes de les Grandes Unidaes Terrestres o Aérees;
  • Nos Comandantes de les Unidaes conxuntes o combinaes; y
  • Nos Comandantes de les Unidaes Circunstanciales que l'Altu Mandu determine implementar.

Los Mandos Cimeros de los Servicios recayen nos Comandantes de los Agrupamientos Loxísticos y Alministrativos y van ser exercíos por Xenerales procedentes d'Arma o Serviciu. Al traviés de los Mandos Cimeros de los Servicios, el Secretariu de la Defensa Nacional va ordenar lasaiciones loxístiques pa satisfaer les necesidaes que reclama la operación del Exércitu y Fuercia Aérea.

Mandos Cimeros en Xefe de l'Armada son:

  • Comandantes de la Fuercia Naval
  • Comandantes de Rexones Navales
  • Cuartel Xeneral del Altu Mandu

Mandos Cimeros de l'Armada:

  • Comandantes de la Zones Navales
Mandos Territoriales

Exercito: Rexones, Zones y Guarniciones Miliraes; Fuercia Aérea: Rexones Aérees, Bases Aérees y Estaciones Aérees Militares; Armada: Rexones, Zona, Sectores y Subsectores Navales

Mandos d'Unidaes del Exércitu Y Fuercia Aérea organismos

constituyíos por tropes del Exércitu y Fuercia Aérea, estructurados internamente en dos o más pasos, forníos y adomaos pa cumplir misiones operatives nel combate y que funcionen esencialmente so normes táctiques nel cumplimientu de les sos misiones, reciben el nome d'Unidaes.

Les Unidaes del Exércitu y Fuercia Aérea, pueden ser d'Arma, Vuelu o de Serviciu.

Los Mandos Operativos de cualquier nivel xerárquicu van ser exercíos por militares d'Arma o Pilotos Aviadores, según correspuenda.

A los militares de Serviciu correspuende'l Mandu de les Unidaes que formen parte de los Servicios del Exércitu y Fuercia Aérea y van quedar subordinaos al Comandante de la Unidá o Dependencia a la cual fueren asignaos orgánicamente o en refuerzu.

Nes Unidaes de combate constituyíes por elementos de les Armes y Servicios, el Mandu y la socesión del mesmu, va corresponder a los militares d'Arma, igual norma va aplicar nes organizaciones aérees, al respeutive de los Pilotos Aviadores.

Mandos Subordinaos de l'Armada
  • Comandancies de Sectores Navales
  • Flotillas
  • Escuadrillas
  • Unidaes de Superficie
  • Unidad Aeronavales
  • Batallones d'Infantería de Marina
  • y otros que designe l'Altu Mandu.

L'Exércitu editar

L'Exércitu Mexicanu componer d'Unidaes entamaes y adomaes pa les operaciones militares terrestres y ta constituyíu por armes y servicios. Les Armes son los componentes del Exércitu Mexicanu que la so misión principal ye'l combate, el que va ser executáu por caúna d'elles en función de cómo combinen l'armamentu, la forma preponderante de movese, el so poder de choque y forma de trabayu.

Les Armes del Exércitu entamar en Pequeñes y Grandes Unidaes. Les pequeñes Unidaes constituyir con mandu y órganos de mandu, elementos o unidaes d'una sola Arma y de los servicios que-y sían necesarios según proceda. Les pequeñes Unidaes son Escuadres; Pelotones; Seiciones; Compañíes, Escuadrones o Bateríes; Grupos; y Batallones o Reximientos.

El Manual d'Operaciones de Campaña define cada unu asina:

Pequeñes Unidaes editar

  • Escuadra, que de normal ye l'equipu mínimu ya indivisible de combate o de trabayu. Integrar con efectivos de 3 o más elementos. El so comandante ye un Cabu.
  • Pelotón, que se compón de dos o más escuadres so un mandu, constitúi l'elementu mínimu de combate de sofitu. Integrar con efectivos de 10 o más elementos. El so mandu ye un Sarxentu 2º.
  • Seición, compuesta por dos o más pelotones so un mandu, dispón d'un pequeñu grupu de comandu, ye la mínima unidá en que la maniobra táctica puede materializase en forma completa al ser capaz de combinar l'aición de dellos pelotones similares o heteroxéneos pal cumplimientu d'una misión. Integrar con efectivos de 30 o más elementos. El so mandu ye un Teniente o un Subteniente.
  • Compañía n'infantería, cuerpos especiales, inxenieros y servicios; el Escuadrón, en caballería, unidaes blindaes y de reconocencia y la Batería, en Artillería. Estos trés unidaes de distinta denominación, pero del mesmu nivel orgánicu, componer de dos o más seiciones so un comandante que dispón d'un grupu de comandu. Son les unidaes mínimes alministratives y constitúin l'elementu básicu de combate o de serviciu, dientro de les sos respeutives armes o servicios. Integrar con efectivos de 100 o más elementos. El so mandu ye un Capitán 1º o un Capitán 2º, un Sarxentu 1º ye ayudante de Compañía.
  • Batallón, ye la unidá táctica básica, entamáu a base de delles compañíes o bateríes, más tolos servicios indispensables pa cumplir les sos misiones normales por sigo mesmu. El mandu del batallón dispón d'un grupu de comandu tipu tao mayor. Representen la máxima unidá nes sos respeutives armes o servicios, cuando néstes nun esisten reximientos. Llámase Reximientu, en Caballería, Artillería y Blindaes de Reconocencia, a una unidá que respuende carauterístiques descrites pal batallón.
  • Grupu ye una unidá menor que'l batallón pero d'igual nivel alministrativu, que dispón de dos compañíes, escuadrones o bateríes, según l'arma o serviciu a que perteneza. Integrar con efectivos de 600 o más elementos. El so mandu ye un Coronel y un Teniente Coronel ye Segundu Comandante.
  • Reximientu, cuando esiste esti pasu, ye la máxima unidá d'una mesma arma o serviciu; ta compuestu de dos o más batallones o grupos, más un grupu de comandu tipu tao mayor y los servicios necesarios pa les sos necesidaes operatives.
  • Brigada Divisionaria, unidá de tipu regimental, esto ye, constituyida con dos o más batallones de maniobra so un cuartel xeneral, más los elementos de sofitu necesarios pa cumplir les sos misiones. Forma parte orgánica de les divisiones y constitúi nelles l'elementu básicu pa maniobra. Equival a una pequeña unidá del máximu nivel.

Grandes Unidaes editar

Les Grandes Unidaes, son conxuntos orgánicos de tropes de les diverses armes y servicios, so un mandu ausiliáu por un estáu mayor, les grandes unidaes clasifíquense de la mesma en grandes unidaes elementales y grandes unidaes cimeres.

Grandes Unidaes Elementales. Les d'organización y esistencia permanente; suxetes a planilla orgánica, que so un cuartel xeneral arrexunta a un ciertu númberu de pequeñes unidaes de combate de les diverses armes y de sofitu a los diversos servicios. Les Grandes Unidaes Elementales son les Brigaes Independientes y les Divisiones; en dambos casos reciben la denominación de l'arma del nucleu combatiente preponderante, polo que pueden llamase d'Infantería, de Caballería, Blindaes, de Aerotropas. Aeromóviles, o de cualquier tipu qu'actúen pola maniobra. Pero ello nun significa que felicidaes grandes unidaes elementales tienen de ser consideraes como unidaes de l'arma o cuerpu combatientes que-yos da'l nome, yá que son seya que non unidaes de l'arma combinaes.

  • La División. Ye la gran unidá elemental por excelencia. Constitúyese a base de un cuartel xeneral y de brigaes divisionarias, más les unidaes de sofitu de fueu, y unidaes de serviciu necesaries pa garantizar les esixencies de la vida y combate de la gran unidá.
  • La Brigada Independiente. Ye la gran unidá elemental que so un cuartel xeneral, arrexunta un númberu variable de batallones (o unidaes del mesmu nivel), como fuercia de maniobra; dispón amás d'un batallón d'artillería, tropes d'inxenieros y de los diversos servicios en cantidá y tipu necesarios pa satisfaer les necesidaes de sofitu de los sos elementos orgánicos y de refuerzu que ye susceptible de recibir p'amontar les sos capacidaes de combate.

Grandes Unidaes Cimeres. Les que so un cuartel xeneral común, arrexunten dos o más grandes unidaes elementales o bien dos o más grandes unidaes cimeres de menor nivel. Les Grandes Unidaes Cimeres nun respuenden a planilla orgánica definida y créanse pa la guerra. Denominar:

  • Cuerpu d'Exércitu. Ye la Gran Unidá Cimera qu'arrexunta dos o más Divisiones, del mesmu o distintu tipu; tamién se denomina Cuerpu d'Exércitu a la integración, so un cuartel xeneral, de dos o más Brigaes Independientes iguales o diverses ente sigo; pueden asina mesmu, haber Cuerpos d'Exércitu qu'arrexunten Divisiones y Brigaes Independientes que lo integren, tien de disponer d'elementos non endivisionados consistentes n'unidaes de sofitu de combate y de servicios.(Primer Cuerpu d'Exercito).
  • Exércitu n'operaciones. Dos o más Cuerpos d'Exércitu.
  • Grupu d'Exércitos. Dos o más Exércitos n'Operaciones

Mando Territoriales editar

Mandu Territorial ye l'autoridá militar que s'exerz sobre los organismos del Exércitu y de la Fuercia Aérea, jurisdiccionados nuna porción del territoriu nacional, na cual alministra y desenvuelve actividaes militares y de sofitu interinstitucional, nos niveles estratéxicu, operativu y tácticu.

Son Mandos Territoriales los Comandantes de:

I. Rexón;

II. Zona;

III. Rexón Aérea;

IV. Base Aérea;

V. Guarnición, y

VI. Otros que determine l'Altu Mandu.

Rexón Militar ye aquella porción del territoriu nacional que, atendiendo a necesidaes de seguridá interior y defensa esterior de la Federación, según a factores de índole políticu, económicu, social, xeográficu y militar, abarca una o más zones allegantes y a lo menos una entidá federativa.

Mandu de Rexón ye l'autoridá militar qu'exerz el Comandante de la mesma sobre los organismos del Exércitu y Fuercia Aérea, pa esta postrera nos aspeutos alministrativu y disciplinariu, jurisdiccionados nuna porción del territoriu nacional, na cual desenvuélvense diverses aiciones de calter operativu y alministrativu en cumplimientu a les lleis, reglamentos y direutives xiraes pola Secretaría.

Los Cuarteles Xenerales de les Rexones tán constituyíos de conformidá cola planilla orgánica correspondiente, como sigue:

  • Comandancia;
  • Estáu Mayor:
  • Xefatura;
  • Subjefatura Operativa;
  • Subjefatura Alministrativa, y
  • Cinco Seiciones;
  • Xefatura Rexonal d'Intelixencia;
  • Xefatura Rexonal d'Ensayamientu;
  • Xefatura de los Servicios Rexonales integrada coles Xefatures Rexonales de los Servicios de:
    • Inxenieros;
    • Alministración ya Intendencia;
    • Materiales de Guerra;
    • Sanidá;
    • Tresmisiones;
    • Tresportes;
    • Informática, y **
Otres que se determinen;
  • Xefatura Rexonal d'Archivu;
  • Xefatura Rexonal de les Unidaes Executores de Pagu;
  • Tropes del Cuartel Xeneral;
  • Unidá Executora de Pagu;
  • Coordinación Aérea;
  • Axencia del Ministeriu Públicu Militar adscrita a la Rexón;
  • Defensoría d'Oficiu Militar adscrita a la Rexón, y
  • Asesoría Xurídica.

Zona Militar ye aquella porción de la Rexón que, atendiendo a necesidaes de seguridá interior y a factores de índole políticu, económicu, social, xeográficu y militar, toma una entidá federativa, parte d'ella o porciones d'entidaes estremeres.

Cada Zona integrar con:

  • Cuartel Xeneral;
  • Sectores y Subsectores Militares, y
  • Organismos del Exércitu y Fuercia Aérea.
Los Cuarteles Xenerales de les Zones tán constituyíos de conformidá cola planilla orgánica correspondiente, como sigue:
  • Comandancia;
  • Estáu Mayor:
  • Xefatura;
  • Subjefatura, y
  • Cinco Seiciones;
  • Tropes del Cuartel Xeneral;
  • Unidá Executora de Pagu, y
  • Axencia del Ministeriu Públicu Militar adscrita a la Zona.

Les Guarniciones Militares son organismos operativos y alministrativos que s'atopen jurisdiccionadas y subordinaes a una Zona, nes places que la so importancia táctica o estratéxica riquen de la presencia militar pal mandu, control y coordinación d'actividaes militares y el Serviciu Militar de Plaza.

La Guarnición entamar con:

I. Comandancia;

II. Mayor d'Ordes;

III. Seición Téunica;

IV. Seición Alministrativa;

V. Tropes de Guarnición, y

VI. Axencia del Ministeriu Públicu Militar adscrita.

Armes y Servicios editar

Arma Insinia Color Descripción
Infantería |align="center"|Perfil

de dos armes tipu mosquetón cruciaes cola cantonera escontra baxo, ensin marrazo, nin porta mosquetón, con una corneta en posición vertical al centru col pabellón escontra baxo, les armes pasen pel interior del tudel.

Colloráu 110 Batallones d'Infantería, 1 Batallón d'Infantería d'Asaltu, 24 Compañíes d'Infantería Ensin Encuadrar, 3 Brigaes de Infatería Llixera, 3 Brigaes d'Infantería Independiente y 1 Brigada de Infatería de Guardias Presidenciales.
Caballería |align="center"|Perfil

de dos sables desenvainados y cruciaos coles puntes escontra riba, con un cascu alemán antiguu nel encruz.

Azul Húsar 25 Reximientos de Caballería Motorizada, 1 Escuadrón de Caballería d'Honores
Artillería |align="center"|Perfil

de dos cañones cruciaos coles boques escontra riba y al centru enriba del encruz una granada con flama.

Carmesí 9 Reximientos d'Artillería (Obúses), 8 Grupos de Morteros de 81mm, 6 Grupos de Cañones de 105mm ensin retroseso y 1 Batería d'Honores.
Arma Blindada |align="center"|Dos

sables envainados cruzaos, nel centru un tanque vistu en posición de trés cuartos.

Gris Aceru 9 Reximientos Blindaos de Reconocencia y 8 Reximientos Mecanizados en 4 Brigaes Blindaes.
Inxenieros de Combate, serviciu d'Inxenieros y Zapadores Representáu por una torre de Albarrana. Azul Cobaltu 1 Brigada d'Inxenieros de Combate, 1 Batallón d'Inxenieros de Combate, Compañía d'Inxenieros de Guardias Presidenciales
Fuercia Aérea |align="center"|[[Ficheru:US

Army Aviation Branch Insinia.svg|56px]]

Violeta 2 Ales, 5 Grupos Aéreos, 1 Grupu de Trasnporte Presidencial, 25 Escuadrones Aéreos
Serviciu Insinia Color Descripción
Alministración ya Intendencia Una arma tipu mosquetón ensin marrazo nin porta mosquetón y un sable envainado cola punta escontra riba cruciaos y sol encruz un sol. Café Tán representaos el mosquetón arma básica de la infantería y el sable de la caballería, lo que significa la flexibilidá d'esti serviciu p'afaese a les necesidaes de les armes y el sol da-yos la lluz.
Deporte y Educación Física |align="center"| Café Agrupamientos deportivos
Sanidá |align="center"|Una víbora endolcada nun

fexe de vares y sobre esti un espeyu ovaláu |align="center" style="background:Yellow; color:black;" |Mariellu

La culiebra simboliza la enfermedá, l'espeyu la sabiduría y el fexe de vares la unión de les distintes Armes y Servicios del Exércitu.
Tresmisiones Dos banderolas esplegaes cruciaes con un rayu vertical nel encruz cola punta escontra baxo. Azul Prusia Les banderolas correspuenden a les utilizaes polos antiguos señaleros nes sos comunicaciones óptiques, el rayu ye la velocidá que materializa l'enllaz físicu, según la enerxía llétrica base de les telecomunicaciones contemporánees.
Materiales de Guerra |align="center"|Una granada flamíxera |align="center"

style="background:#e85013; color:white;" |Coloráu Lladriyu

7 Batallones de Materiales de Guerra.
Tresportes Perfil d'una llanta de vehículu militar y al centru una “T” Naranxa Primer Reximientu de Tresportes, 1er, 2ᵘ, 4to y 6to Batallones de Tresportes.
Cartografía |align="center"|Un

cestón sobre una antorcha con llapada y cinco rayos na parte cimera de l'antorcha, sobre'l cestón un teodolito de perfil col ocular a la izquierda y unes trébedes esplegaes, en que'l so centru va una cámara fotogramétrica de frente.

Azul cielu Dos ales abiertes parten del terciu cimeru del cestón, una a cada llau. El cestón representa la defensa, l'antorcha la sabiduría, la llapada la gloria, los rayos les virtúes militares y les ales la rapidez del serviciu.
Veterinaria y Remota Un cetru na parte central cola punta escontra baxo, dos serpiente endolcaes nel centru con 8 vueltes tocando'l cetru cola boca; lleva una lletra “V” que'l so vértiz ye'l puntu del encruz de la quinta vuelta. Ente les cabeces y l'empuñadura salen del tamañu proporcional al escudu. Azul Húsar El cetru significa dignidá; la culiebra enfermedá; la “V” veterinaria y les ales rapidez p'atender.
Informática |align="center"|Dos

cintes magnétiques col mapa de Méxicu nel centru.

Beige Direición Xeneral d'Informática
Xusticia Militar Verde Esmeralda Direición Xeneral de Xusticia Militar; Tribunal Cimeru de Xusticia Militar; Fiscalía Xeneral de Justicía Militar; Policía Ministerial Militar; Defensoría d'Oficiu Militar.
Archivu y Historía Beige Direición Xeneral d'Archivu y Historía
Estáu Mayor Antorcha con flama y cinco rayos na parte central y superior sobrepuestu al mangu de l'antorcha un cascu de coracero de que la so carrillera escolguen dos sables cruzaos desenvainados partiendo del cascu una ala esplegada a cada llau. Carmesí Los rayos simbolicen l'actividá guerrera según les virtúes militares; l'antorcha la sabiduría; les ales la rapidez; el cascu la proteición y los sables, l'arma defensiva de los guerreros.
Cuerpu Insinia Color Descripción
Policía Militar Consiste en dos macahuitles cruzaos (macanas). Al centru en posición vertical un carcaj o aljaba del que sobresalen la parte posterior de cinco mitles (fleches). Verde Esmeralda Cuerpu de Policía Militar: 3 Brigaes de Policía (más una de Guardias Presidenciales) con 3 Batallones de PM y un Batallón d'Operaciones especiales caúna y Seiciones de PM.
Guardias Presidenciales Una estrella con ocho puntes con un círculu interior col escudu nacional. L'águila significa soberanía, que ye abellugada por un sol que representa a los guerreros azteques que combatíen contra les fuercies enemigues. Colloráu Carmesí Brigada d'Infantería, Brigada de Policía Militar, Brigada Loxística, Batallón d'Inxenieros de Combate, Escuadrón de Caballería d'Honores, Batería d'Artillería d'Honores, Banda de Música Milirar
Aerotropas Un paracaíes plateado y a cada llau una ala de color doráu |align="center"

style="background:DarkViolet; color:white;" |Violeta

Brigada de Fusileros Paracaidistes
Música Militar Una llira, instrumentu musical que simboliza la concordia y l'amor Gris Perlla Bandes de Música Militar pa Rexón, Zona Militar y Grandes Unidaes.
Fuercies Especiales Colloráu Cuerpu de Fuercies Especiales: 3 Brigaes de Fuercies Especiales; Fuercia d'Intervención Rápida, Grupos Anfibios de Fuercies Especiales, Grupos Aeromoviles de Fuercies Especiales, Fuercies Especiales del Altu Mandu.
Defenses Rurales Colorado Infantería Azul Húsar Caballería Cuerpos d'Infantería o de Caballería de Tamañu de Compañíes

Los Servicios d'Especialidá

Nos Organismos los servicios d'especialidá tienen por oxetu satisfaer les necesidaes de vida y operación de los mandos y los sos auxiliares, lo mesmo que de les tropes de combate, por aciu el desempeñu de toa clase d'actividaes alministratives acordies cola so especialidá.

El Serviciu de Sanidá:tien por oxetu atender tolos asuntos rellacionaos cola salú de los militares y pensionados y los sos derechohabientes; según la de los animales del Organismu. Entiende l'atención médica, odontolóxica y veterinaria.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu d'inxenieros va tar entamáu en: Ⅰ. Xefatures Rexonales; Ⅱ. Hospitales de Zona, Hospitales Rexonales, Clíniques; Ⅲ. Compañíes; Ⅳ. Seiciones; Ⅴ. Pelotones; Ⅵ. Escuadres d'Evacuación, de Rescate y de Primeros Auxilios, y Ⅶ. Célules.

El Serviciu d'Inxenieros ye un serviciu téunicu que tien por oxetu la planeación, construcción, caltenimientu y baltadera de les obres militares nos Organismos, col fin d'apurrir a les tropes comodidá, seguridá, hixene y funcionalidad.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu d'inxenieros va tar entamáu en: Ⅰ. Xefatures Rexonales; Ⅱ. Residencies d'Inxenieros; Ⅲ. Brigaes; Ⅳ. Batallones; Ⅴ. Compañíes; Ⅵ. Seiciones, y Ⅶ. Pelotones.

El Serviciu de Tresmisiones va encargar d'apurrir l'enllaz y comunicación ente los mandos de tolos niveles nos Organismos, según pa la tresmisión d'ordes y l'intercambiu d'información ente estos.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu de tresmisiones va tar entamáu en: Ⅰ. Batallones de diverses especialidaes; Ⅱ. Compañíes; Ⅲ. Seiciones; Ⅳ. Pelotones; Ⅴ. Escuadres, y Ⅵ. Equipos o Célules del serviciu.

El Serviciu de Tresportes ye un serviciu téunicu que tien por oxetu entamar y controlar toa clase de medios y actividaes rellacionaes cola transportación militar y col caltenimientu de vehículos y materiales conexos de los Organismos, según el suministru de los refaimientos, combustibles y llubricantes.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu de tresportes va tar entamáu en: Ⅰ. Batallones; Ⅱ. Seiciones; Ⅲ. Pelotones; Ⅳ. Con personal del serviciu encuadráu en dalgún Organismu, y Ⅴ. Talleres d'arreglu de vehículos.

El Serviciu de Materiales de Guerra ye un serviciu téunicu que tien por oxetu atender los asuntos rellacionaos col suministru, caltenimientu, evacuación, recuperación, caltenimientu, seguridá y control del material de guerra de los Organismos.

Considérense materiales de guerra al armamentu, municiones, bombes, esplosivos, inxenios y vehículos de combate, según los sos refaimientos y accesorios necesarios pal bon funcionamientu.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu de materiales de guerra va entamar en: Ⅰ. Batallones; Ⅱ. Compañíes; Ⅲ. Seiciones; Ⅳ. Pelotones; Ⅴ. Escuadres, y Ⅵ. Equipos o Célules del serviciu.

El Serviciu d'Intendencia ye un serviciu téunicu de suministru, evacuación y caltenimientu que tien como finalidá, apurrir a les tropes de los Organismos en tou tiempu y situación, cebera, vestuariu, equipu, moblame y materiales, según entamar y desenvolver actividaes conexes.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu d'intendencia va entamar en: Ⅰ. Compañíes; Ⅱ. Seiciones; Ⅲ. Pelotones, y Ⅳ. Escuadres.

El Serviciu d'Alministración ye un serviciu alministrativu que tien por oxetu caltener el control, rexistru y coordinación d'asuntos alministrativos, de personal, financieros, contables, presupuestales, de pagu, según l'alministración de los inventarios nos Organismos del Exércitu y Fuercia Aérea.

Nos Organismos la función alministrativa ye responsabilidá del Xefe de la oficina alministrativa o quien faiga les sos vegaes y la función de pagu recái nel Xefe de la Unidá Executora de Pagu.

El Serviciu d'Informática tien por oxetu l'emplegu y desenvolvimientu de les teunoloxíes de la información nos Organismos.

El serviciu d'informática va depender téunica y alministrativamente de la Direición Xeneral d'Informática, y operativa y disciplinariamente del Organismu onde s'atopa encuadráu.

Pal cumplimientu de les sos funciones el serviciu d'informática va tar entamáu en: Ⅰ. Xefatures Rexonales; Ⅱ. Llaboratorios y Talleres de diseñu y caltenimientu, y Ⅲ. Equipos, escuadres y célules del serviciu, con recursos humanos y materiales, acordes cola magnitú del Organismu al que pertenezan.

La Fuercia Aérea editar

La Fuercia Aérea Mexicana componer d'Unidaes entamaes, forníes y adomaes pa les operaciones militares aérees y ta constituyida por: Comandancia de la Fuercia Aérea, Estáu Mayor Aereu, Unidaes de Vuelu, Tropes Terrestres de la Fuercia Aérea y Servicios.

Les Unidaes de Vuelu son los componentes de la Fuercia Aérea, que la so misión principal ye'l combate Aereu y les operaciones conexes, y qu'actúen na forma peculiar que-yos impon la misión y el material de vuelu de que tán dotaes.

Les unidaes de vuelu clasificar en pequeñes y grandes unidaes y constitúyense con mandu, órganos de mandu, unidaes d'unu o dellos tipos de material de vuelu y de los servicios que-yos sían necesarios.

I. Les Pequeñes Unidaes de vuelu son les <o>Escuadrillas</o> y los <o>Escuadrones</o>.

II. Les Grandes Unidaes de vuelu son los <o>Grupos</o>, les <o>Ales</o> y les <o>Divisiones</o>.

van entamase amás unidaes de busca y rescate, dotaes del material aéreo apropiáu pa realizar les actividaes de llocalización, afayu y torna a la seguridá, tantu de personar víctimes de les operaciones y d'accidentes aéreos o otra clase de desastre, como de los oxetos que pola so naturaleza lo ameriten.

Les tropes terrestres de la Fuercia Aérea son pequeñes unidaes d'arma y constitúyense con mandu, órganos de mandu, unidaes y los servicios que sían necesarios, y entienden escuadres, pelotones, seiciones, compañíes y batallones. Van Tar destinaes fundamentalmente a actividaes de proteición d'instalaciones aérees.

Los Servicios son componentes del Exércitu y Fuercia Aérea, que tienen como misión principal, satisfaer necesidaes de vida y operación, per mediu del sofitu alministrativu y loxísticu formando unidaes entamaes, forníes y adomaes pal desenvolvimientu d'estes actividaes. Los Servicios queden constituyíos por órganos de direición y órganos d'execución.

  • El Serviciu Meteorolóxicu va tener al so cargu apurrir al Exércitu y Fuercia Aérea, la información Meteorolóxica, según la resultancia de los estudios sobre la materia que rican. Estes actividaes van poder coordinase coles d'otros organismos oficiales asemeyaos, amás va realizar la receición, suministru, instalación, operación y caltenimientu del material del Serviciu. El Serviciu Meteorolóxicu, va operar so la supervisión de la Comandancia de la Fuercia Aérea y el so Direutor va ser un Xeneral perteneciente a dichu serviciu.
  • El Serviciu de Control de Vuelu, va tener al so cargu, espachar y coordinar los vuelos de les aeronaves del Exércitu y Fuercia Aérea, según establecer les midíes téuniques que garanticen la seguridá del vuelu. Estes actividaes van poder coordinase coles d'otros órganos oficiales asemeyaos. Cuando asina se riquir, va constituyir parte de la infraestructura del sistema de control d'operaciones de defensa aérea y de sofitu Aereu-Tácticu. El Serviciu de Control de Vuelu, va operar so la supervisión de la Comandancia de la Fuercia Aérea y el so Direutor va ser un Xeneral Pilotu Aviador.
  • El Serviciu del Material Aéreo va tener al so cargu, el suministru y caltenimientu del material de vuelu y de aquel otru que-y ye carauterísticu, y amás va realizar les actividaes siguientes:

I. Diseñar, fabricar, recibir, almacenar, caltener, sacupar y recuperar el material de vuelu, según aquel otru carauterísticu de la Fuercia Aérea y el del propiu Serviciu; y

II. Recibir, remanar, almacenar y distribuyir los combustibles y llubrificantes de la Fuercia Aérea.

Formaciones Aérees
Formación Composición Númberu Total
Elementu Aereu 1 o 2 aparatos aéreos
Escuadrilla Aérea 2 a 4 Elementos Dos Escuadrillas Independientes
Escuadrón Aereu 2 a 4 Escuadrillas 26 Escuadrones
Grupo Aereu 2 a 6 Escuadrones 5 Grupos Aéreos y un Grupu de Tresportes Presidenciales
Ala 2 o más Grupos Aéreos Una Ala de Combate y una Ala de Reconocencia y Tresporte
División Aérea 2 o más Ales Nun aplica


L'Armada editar

Fuercies Navales

Les fuercies navales son el conxuntu entamáu de muyeres y homes, buques, aeronaves y unidaes d'infantería de marina capacitaos pa salvaguardar los intereses marítimos, conforme a les prescripciones de la Constitución Política de los Estaos Xuníos Mexicanos. Les fuercies navales entámense, adomen y operen con: fuercies de superficie, de reaición anfibia y especiales, según con unidaes aeronavales, submarines, antisubmarinas de mináu, de contraminado y de vixilancia marítima, mesmes que van recibir sofitu loxísticu necesariu por conductu de les direiciones xenerales de la Secretaría de Marina, lo mesmo que de les rexones y los sos establecimientos.

  • Fuercia Naval del Golfu
  • Fuercia Naval del Pacíficu ;Fuercies

de Xera Les fuercies de xera son unidaes orgániques operatives que se constitúin en forma temporal, colos medios necesarios pa cumplir una misión específica; el Mandu d'éstes va ser designáu pol Altu Mandu.

Rexones Navales

Les rexones navales son árees geoestratégicas qu'arrexunten a zones, sectores, subsectores y apostaderos navales. Van Ser determinaes pol Mandu Supremu. Va Esistir la Rexón Naval Central, na Ciudá de Méxicu, mesma que se va integrar coles unidaes operatives y con establecimientos navales nel área metropolitana. Tener al so cargu la concepción, preparación y conducción de les operaciones navales pa la defensa marítima del territoriu nel so área xurisdiccional. Los mandos de les rexones van ser de la categoría d'Almirante y van tar subordinaos direutamente al Altu Mandu.

Zones Navales Les zones navales son les árees xeográficu-marítimes determinaes pol Mandu Supremu, qu'arrexunten a sectores, subsectores y apostaderos navales, fuercies adscrites, incorporaes y destacaes, según unidaes y establecimientos que s'atopen dientro de la so xurisdicción. Tienen al so cargu la concepción, preparación, conducción y sofitu loxísticu de les operaciones navales nel so área de responsabilidá.

Sectores Navales

Los sectores navales son les subdivisiones xeográficu-marítimes, determinaes pol Altu Mandu, qu'arrexunten a subsectores, apostaderos, unidaes y establecimientos navales. Tienen al so cargu la concepción, preparación y conducción de les operaciones navales dientro de la so xurisdicción. Coles mesmes, brinden sofitu loxísticu a les unidaes adscrites, incorporaes y destacaes sol so mandu.

Subsectores Navales

Los subsectores navales son árees determinaes pol Altu Mandu, qu'arrexunten a los apostaderos navales. Tienen al so cargu la conducción de les operaciones táctiques, según el otorgamiento del sofitu loxísticu a les operaciones navales que se desenvuelvan na so xurisdicción.

Apostadero Naval

Los apostaderos navales son los establecimientos asitiaos en puertos, badees ya islles nacionales, que cunten cola infraestructura mínima necesaria pa sofitar logísticamente a les unidaes navales. Pueden constituyise como bases pa les operaciones táctiques que se desenvuelvan; nun se-yos van considerar llendes xeográfiques xurisdiccionales y la so responsabilidá operativa na zona marítima va ser acordies cola capacidá de los medios de que disponga. Van Tar al cargu de un Capitán o Oficial destacamentado, subordináu al comandante de zona, sector o subsector naval correspondiente.

Unidaes de Superficie Les

unidaes de superficie de l'Armada de Méxicu, adscrites a los mandos navales, van arrexuntar en distintos tipos y clases d'alcuerdu a la so misión, emplegu tácticu, equipamientu y sistemes d'armes.

  • Flotilla
  • Escuadrilla
Unidaes d'Infantería de Marina Les

unidaes d'infantería de marina, adscrites a los mandos navales, integrar en batallones, fuercies especiales y otres que designe l'Altu Mandu.

  • Brigada d'Infantería de Marina.
  • Batallón d'Infantería de Marina.
  • Serviciu de Seguridá d'Infantería de Marina.
Unidaes Aeronavales

Les unidaes aeronavales, adscrites a los mandos navales, son d'ala fixa o móvil, de distintos tipos y clases, encuadraes a bases, estaciones y escuadrones aeronavales.

Brigada Naval

Les Brigaes Navales son les unidaes operatives, pertenecientes a los mandos navales, responsables d'apurrir servicios de índole naval y loxísticu destinaos a satisfaer les necesidaes de vida y operación de les unidaes adscrites o incorporaes, establecimientos y apostaderos navales con cuenta de que coadyuvar al cumplimientu de la misión encamentada al Mandu de quien dependan; teniendo amás como xeres realizar operaciones de índole naval militar pa coadyuvar al cumplimientu de la misión de los Mandos Navales. Pola so forma d'operar, la Brigada Naval pue ser local o móvil.

Brigada Naval Local.- Les sos xeres van ser les siguientes:

I.- Apurrir la seguridá al Cuartel Xeneral ya instalaciones adscrites al Mandu Naval;

II.- Responder a les alertes operatives locales que se presenten;

III.- Responder a les continxencies que'l Mandu Naval tenga de resolver y atender los sofitos que'l mesmu tenga d'apurrir, y

IV.- Coadyuvar a les xeres de les Brigaes Navales Móviles.

Brigada Naval Móvil.- Les sos xeres van ser les siguientes:

I.- Ser l'elementu disuasivo y fuercia de reaición del Mandu Naval pa operar en cualquier área que s'ordenar, y

II.- Responder a les continxencies que los Mandos Navales tengan de resolver, cuando les capacidaes de les sos Brigaes Navales Locales sían degolaes.

Pa lo anterior, va cuntar colos sos propios servicios con cuenta de satisfaer les sos necesidaes de vida y operación.

Orgánica de les Brigaes Navales.- P'afaese a les carauterístiques xeográfiques, situación imperante y necesidaes operatives de cada Mandu Naval, les Brigaes Navales, Locales y Móviles, van tener una orgánica flexible, constituyida por dos o más Cachos o fraición, al Mandu d'un Oficial o Capitán; sobre la base de les siguientes unidaes:

  • Célula.- Ye l'equipu mínimu ya indivisible d'operación nuna Brigada Naval.
  • Ranchu.- Ye la unidá d'instrucción y elementu fundamental de maniobra na operación d'una Brigada Naval y ta constituyida por trés Célules.
  • Cachu.- Ye l'elementu básicu d'operación nuna Brigada Naval y ta constituyíu por trés Ranchos.
Grupu d'instrucción.- Ye'l conxuntu d'oficiales y clases adscritos a les Brigaes Navales cola función d'instrucción, ensayamientu y entrenamientu del personal.
Unidaes Navales de Proteición Portuaria (UNAPROP)

Les UNAPROP son unidaes operatives cola misión de realizar aiciones de vixilancia, inspeición y control en funciones de Policía Marítima nel interior de les cortiles portuaries, con cuenta d'exercer l'autoridá en materia de Proteición Marítima y Portuaria. Estes van depender operativa, militar y alministrativamente de los Mandos de les Rexones, Zones y Sectores Navales, de la xurisdicción onde s'atopen establecíos y van apegase a les lleis, reglamentos y doctrina d'operación en Materia de Proteición Marítima y Portuaria; según a les direutives que xire l'Estáu Mayor Xeneral de l'Armada.

Créanse les Unidaes Navales de Proteición Portuaria (UNAPROP), nos puertos marítimos d'Ensenada, B.C.; La Paz, B.C.S.; Guaymas, Son.; Mazatlán, Ensin.; Puerto Vallarta, Jal.; Manzanillo, Col.; Lázaro Cárdenas, Mich.; Acapulco, Gro.; Salina Cruz, Oax.; Puertu Chiapas, Chis.; Puertu Matamoros, Tamps.; Altamira, Tamps.; Tampico, Tamps.; Tuxpan, Ver.; Veracruz, Ver.; Coatzacoalcos, Ver.; Dos Bocas, Tab.; Cd. del Carmen, Cam.; y Progresu, Yuc.

Planes operativos editar

Dende 1985 l'Exércitu y la Fuercia Aérea cunten con tres planes de defensa pa casos específicos, que son:

  • Plan de Defensa Nacional I (DN-I): Preparación de les fuercies militares pa repeler una agresión estranxera. Nunca se punxo en práutica por cuenta de que la última vegada que Méxicu foi afrelláu por un exércitu estranxeru foi en 1914, cuando les fuercies armaes d'Estaos Xuníos ocuparon los puertos de Veracruz y Tampico. Cabo señalar que Méxicu se rixe constitucionalmente sol principiu de non intervención, polo que nenguna fuercia militar mexicana puede dexar el territoriu nacional ensin l'autorización del Senáu de la República y ensin qu'esista previa declaración de guerra. La última declaración de guerra de Méxicu a nación estranxera foi en 1942 a Alemaña, Italia y Xapón mientres la Segunda Guerra Mundial na que se participó nos combates del Pacíficu col Escuadrón 201 de la Fuercia Aérea Mexicana.
  • Plan de Defensa Nacional II (DN-II): Preparación de les fuercies militares pa protexer la seguridá interior o combatir la insurxencia interna. Foi utilizáu nuna sola ocasión en xineru de 1994 pa contener al Exércitu Zapatista de Lliberación Nacional en Chiapas, que dende la declaración unillateral d'altu al fueu per parte del gobierno dos selmanes dempués d'empecipiáu'l conflictu nun se volvió poner en práutica oficialmente.
  • Plan de Defensa Nacional III (DN-III o DN-III-Y): Defensa en situación de desastre. Ye'l plan más comúnmente utilizáu pol Exércitu y la Fuercia Aérea. La so primer actuación -bien revesosa- foi mientres los terremotos de 1985 na Ciudá de Méxicu.

Pela so parte, l'Armada de Méxicu cunta con:

  • Plan MARINA: El Plan d'Auxiliu a la Población Civil foi establecíu pola Armada de Méxicu dende 1959 pa casos de desastre. Ye la contraparte na Armada del Plan DN-III del Exércitu y Fuercia Aérea.[11]

Misiones d'auxiliu a la población editar

L'Exércitu y la Fuercia Aérea col Plan DN-III-Y y l'Armada de Méxicu col plan MARINA son la cara más visible de les Fuercies Armaes pa la sociedá mexicana. Exemplu d'ello son los pervalibles esfuercios en 2005, tres los pasos del Furacán Stan y del Furacán Wilma.

Misiones d'ayuda humanitaria editar

La profesionalización y esperiencia de les Fuercies Armaes de Méxicu colos planes d'auxiliu a la población civil nel país dexó que dende 1996 empresten ayuda humanitaria a otres 18 naciones, que se vieron afeutaes por dalgún desastre. Realizóse felicidá ayuda a 6 países d'América Central, 5 d'América del Sur, 4 del Caribe, 1 d'América del Norte, 1 d'Asia y 1 d'Oceanía. A dalgunos d'ellos hasta en delles ocasiones, como nel casu d'El Salvador, al que s'asistió en 6 ocasiones.[12]

D'ente les aiciones d'ayuda humanitaria destaquen la emprestada a los Estaos Xuníos pa sofitar a los daminficados pol Furacán Katrina y el Furacán Rita en setiembre de 2005; a Indonesia tres el tsunami a principios d'esi mesmu añu; y a Haití, tres el terremotu de xineru de 2010.

Misiones contra'l narcotráficu editar

Campañes permanentes pa la llocalización de sembradíos de narcóticos editar

L'Exércitu Mexicanu a partir de 1946 empecipió la so collaboración cola Policía de Narcóticos de la Secretaría de Salobridá y Asistencia (fundada en 1934) y cola Policía Xudicial Federal de la Procuradoría Xeneral de la República pa la llocalización y destrucción de sembradíos clandestinos de les sustancies acutaes pol Códigu Sanitariu del 8 de xunu de 1926 y sancionaes como delitos según establecer pol Códigu Penal. Pa ello, establecióse la campaña permanente 1946-1947 pa efectuar felicidaes llocalizaciones en zones de mal accesu.[13]

La Fuercia Aérea incorporar a la llocalización de sembradíos d'adormidera a partir de la campaña de 1948-1949. Pa reforzar la participación del Exércitu y la Fuercia Aérea, mientres la campaña de 1961-1962 adquirióse equipu exprofeso, como lanzallamas, vehículos Jeep, helicópteros y avionetes; y a partir de la campaña de 1967-1968 empezar a utilizar yerbicides pa la destrucción de plantíos.[13]

Campañes permanentes contra'l tráficu de narcóticos editar

En 1976 la participación del Exércitu y de la Fuercia Aérea dexó de ser solamente de llocalización y de destrucción de sembradíos clandestinos, yá que se sumó a la intercepción del tráficu de drogues a los Estaos Xuníos que mientres la década de 1970 amontárase notoriamente.[13]

La campaña permanente de 1975-1976 foi reestructurada dafechu pola Procuradoría Xeneral de la República pa investigar a los grupos delincuenciales que traficaban les drogues a los Estaos Xuníos. Creáronse 12 zones operatives nel país, incorporáronse sistemes electrónicos pa la llocalización de los plantíos y amontáronse los vehículos terrestre y aereu.[13]

En xineru de 1977 establecióse la Operación Cóndor nel norte del país, na que participaben les Fuercies Armaes y la Policía Xudicial Federal.[13]

Les campañes permanentes contra los traficantes de narcóticos o narcotraficantes ente 1976 y el 18 de payares de 2007 refundiaron les siguientes baxes oficiales de les Fuercies Armaes: L'Exércitu y la Fuercia Aérea nel so conxuntu perdieron a 2 xenerales, 13 xefes, 94 oficiales y 413 elementos de tropa, pa sumar 522 elementos en total. Les baxes fueron mientres la erradicación de plantíos, choques en carretera, cayida d'aviones y helicópteros, enfrentamientos armaos, volcadura de carrocetes y personal afogao en maniobres riberanes o d'alta mar. Pela so parte, l'Armada tuvo namái 55 baxes n'operaciones realizaes nes franxes costeres y n'aiciones n'agües territoriales.[14]

Guerra contra'l narcotráficu editar

N'avientu de 2006 el presidente Felipe Calderón Hinojosa empecipió un esplegue de les Fuercies Armaes pa combatir a los grupos delincuenciales o cárteles que se dediquen al tráficu de narcóticos, ente otros munchos delitos. Amás d'empecipiar una reestructuración fonda de la Policía Federal Preventiva pa dar pasu a la nueva Policía Federal.

L'Exércitu y la Fuercia Aérea entamaron operativos conxuntos con policías federales, estatales y municipales en distintos Estaos del país p'atacar a los distintos cárteles. Los operativos realizáronse nos estaos de Michoacán, Jalisco, Guerrero, Baxa California, Chihuahua, Sinaloa y Durango. En 2007 los operativos estender a Nuevo León y Tamaulipas.

Dempués de fortalecer la so estructura orgánica, l'Armada de Méxicu empecipió operaciones más allá de la so zona d'influencia natural y participa viviegamente cola so infantería de marina nel relevu d'elementos del Exércitu y de la Fuercia Aérea.

La llucha ente los cárteles por ganar les rutes de tráficu a los Estaos Xuníos y la llucha ente ellos y les de les Fuercies Armaes de Méxicu por detenelos xeneró una violencia inusitada nel país. El númberu d'asesinatos por fechos rellacionaos al narcotráficu ye cimeru a los 30,000 no que va de la presente alministración presidencial. Dalgunos d'ellos conmocionaron a la opinión pública:

  • Destaca'l primer atentáu terrorista cometíu en territoriu mexicanu, el 15 de setiembre de 2008, mientres les festividaes del Berru d'Independencia nel centru históricu de Morelia, Michoacán, onde dos granaes de fragmentación fueron españaes metanes l'ensame, causando la muerte de 7 persones y 132 mancaos. Díes dempués son deteníes 3 persones presuntamente rellacionaes colos fechos.[15]
  • El d'unos sicarios del cártel de los Beltrán Leyva, dempués de que fuera ablayáu'l so líder Arturo Beltrán Leyva na ciudá de Cuernavaca el 16 d'avientu de 2008 por elementos de la infantería de marina, asesinaron a tola familia d'unu de los marinos muertu como represalia.
  • Les execuciones masives de mozu ensin venceyar al narcotráficu que s'atopaben nuna fiesta en Ciudad Juárez en febreru de 2010.
  • La muerte d'alumnos de posgráu del Teunolóxicu de Monterrey mientres un tirotéu nel campus universitariu'l 19 de marzu de 2010.
  • L'asesinatu del candidatu del PRI a la gubernatura de Tamaulipas, Rodolfo Torre Cantú, efectuada'l 28 de xunu de 2010; quien encabezaba les encuestes d'intención del votu.
  • La execución masiva de 72 inmigrantes illegales centroamericanos qu'emigraben escontra los Estaos Xuníos, que los sos cadabres fueron alcontraos el 24 d'agostu de 2010.
  • La execución del ex-gobernador del estáu de Colima Silverio Cavazos pela rodiada de la so casa, efectuada'l 21 de payares de 2010.

Estructura editar

Les Fuercies Armaes de Méxicu cunten con una estructura integrada por un mandu supremu, un altu mandu, mandos cimeros y mandos d'unidaes o subordinaos.[3][4]

Mandu supremu editar

El Comandante Supremu de les Fuercies Armaes ye'l Presidente de Méxicu, según establecer la Constitución Mexicana;[2] polo anterior, la so insinia militar ye la d'un xeneral de cinco estrelles, única nel país. El Senáu de la República ye quien autoriza la salida de tropes del territoriu nacional. El Presidente noma y remueve llibremente a los titulares de les Secretaría de la Defensa Nacional que comanda l'Exércitu y la Fuercia Aérea y de la Secretaría de Marina que comanda l'Armada y que formen dambos parte del so Gabinete; sicasí, los ascensos de Xenerales y Almirantes deben de ser ratificaos pol Senáu de la República.[2]

Alto mando editar

L'altu mandu del Exércitu y de la Fuercia Aérea Mexicanos recái nel titular de la Secretaría de la Defensa Nacional, quien ye un militar con grau de xeneral de división a quien se-y denomina solamente como "xeneral" o "xeneral secretariu"; quien ostenta les insinies de xeneral de cuatro estrelles.[3] L'altu mandu de l'Armada de Méxicu recái nel titular de la Secretaría de Marina, quien ye un marín con grau d'Almirante.[4]

Mandos cimeros editar

Nel Exércitu, los mandos cimeros son los comandantes de les rexones y zones militares; na Armada son mandos cimeros en xefe los titulares de les fuercies navales y de les rexones navales, y mandos cimeros los titulares de les zones navales; na Fuercia Aérea'l mandu cimeru recái nel Comandante de la Fuercia Aérea.[3][4]

Amás, cuando se combinen dos o más fuercies armaes, son mandos cimeros los comandantes de les grandes unidaes terrestres o aérees; los comandantes de les unidaes conxuntes o combinaes; y los comandantes de les unidaes circunstanciales que l'altu mandu determine.[3]

Mandos d'unidaes o subordinaos editar

Nel Exércitu esisten les unidaes de arma (Infantería, Caballería, Artillería, Blindada ya Inxenieros); na Fuercia Aérea les unidaes de vuelu (vuelu y tropa terrestre); y dambos, l'Exércitu y la Fuercia Aérea cunten coles unidaes de servicios (Inxenieros, Cartográficu, Tresmisiones, Materiales de Guerra, Tresportes, Alministración, Intendencia, Sanidá, Xusticia, Veterinaria y Remonta, Meteorolóxicu, Control de Vuelu y Material Aéreo). Cada unidá cunta col so oficial al mandu.[3]

Na Armada, los mandos subordinaos son los titulares de sectores, subsectores, bases aeronavales, flotillas, escuadrones aeronavales, unidaes de superficie y d'infantería de marina y otros que designe l'altu mandu.[4]

Escalafón editar

El escalafón xerárquicu y los sos equivalentes según caúna de les fuercies, ye como sigue:[4]

Exércitu Mexicanu Armada de Méxicu Fuercia Aérea Mexicana
Xenerales Almirantes Xenerales '''''
Xeneral de División Almirante Xeneral de División [[]]
Xeneral de Brigada Vicealmirante Xeneral d'Ala [[]]
Xeneral Brigadier Contralmirante Xeneral de Grupu []]
Xefes Capitanes Xefes ''''
Coronel Capitán de Navío Coronel
Teniente Coronel Capitán de Fragata Teniente Coronel [[]]
Mayor Capitán de Corbeta Mayor [[ Oficiales Oficiales Oficiales Oficiales
Capitán Primeru Teniente de Navío Capitán Primeru Subinspector
Capitán Segundu Teniente de fragata Teniente de Fragata Capitán Segundu
Teniente Teniente de corbeta Teniente de Corbeta Teniente Oficial
Subteniente Guardiamarina Subteniente Suboficial
Primer Maestre
Primer Contramaestre
Primer Condestable
Cadete Cadete Cadete Cadete
Alumnu Alumnu Alumnu Alumnu
Clase Clase Clase Escala Básica
Sarxentu Primeru Segundu Maestre Sarxentu Primeru Policía Primeru
Segundu Contramaestre
Segundu Condestable
Sarxentu Segundu Tercer Maestre Sarxentu Segundu Policía Segundu
Tercer Contramaestre
Tercer Condestable
Cabu Cabu Cabu Policía Terceru
Cabu de Cañón
Cabu Fornos
Tropa Marinería Tropa
Soldáu Marineru Soldáu Policía
Fogoneru

Serviciu Militar Nacional editar

Tolos ciudadanos mexicanos varones tienen la obligación llegal d'emprestar un añu de Serviciu Militar Obligatoriu al cumplir los 18 años, cola opción de presentala en forma antemanada a partir de los 16 años. El procedimientu pol que se realiza ye por aciu un sortéu públicu que se realiza nes oficines de reclutamiento, onde se tramita una Cartiya d'Identidá Militar. Mientres el sortéu nomar a los reclutes o conscriptos por orde en que se rexistraron (primero remisos) y de una urna saquen boles blanques, azules o negres.

  • Bola blanca.- Al conscripto que llogra una bola blanca correspuénde-y realizar el Serviciu Militar Nacional nes unidaes del Exércitu o de la Fuercia Aérea Mexicanos. Considérase que'l conscripto cumple col serviciu, encuadráu.
  • Bola azul.- Al conscripto que llogra la bola azul correspuénde-y faelo nes unidaes de l'Armada de Méxicu. Considérase que'l conscripto cumple col serviciu, encuadráu.
  • Bola negra.- El conscripto que llogra la bola negra cumple a disponibilidad.

Pa los conscriptos que queden encuadraos en dalguna de les fuercies armaes (boles blanques y azules) tienen la obligación d'asistir a los so ensayamientu tolos sábados a partir del mes de febreru y hasta'l primer sábadu del mes d'avientu del añu que-y correspuenda. Esiste la posibilidá de cumplir por aciu programes de serviciu civil como l'alfabetización o l'entrenamientu deportivu.

Pa los conscriptos que queden a disponibilidad (boles negres) queden baxu control de la Secretaría de la Defensa Nacional, al traviés de les comandancies de Rexones y Zones Militares, pero ensin tener que sometese al entrenamientu militar o a les sos opciones civiles.

Dende 2000 les muyeres tamién pueden emprestar como encuadraes el Serviciu Militar Nacional de forma voluntaria.

Al concluyir el serviciu militar en cualesquier de les sos modalidaes expédese una Fueya de Lliberación que s'amiesta la Cartiya d'Identidá Militar, que acredita'l cumplimientu del Serviciu Militar Nacional. Esti documentu ye'l que se conoz como Cartiya del Serviciu Militar Nacional. Constitúi, amás, unu de los documentos básicos pa los ciudadanos mexicanos varones y foi obligatoriu presentala pa la espedición del pasaporte. La entrega de la cartiya lliberada faise de normal al cumplir los diecinueve años d'edá. En casu d'incumplimientu, la entrega retrásase y considérase que'l conscripto ye remiso.

Al dexar de ser la cartiya cola Fueya de Lliberación un requisitu pa expedir pasaportes y poder salir del país, el númberu de varones mexicanos que nun tramiten la so cartiya o que nun realicen el serviciu encuadraos, llamaos conscriptos remisos, creció exponencialmente nel país y nun hai sanción de nengún tipu por non presentar esta obligación.

Derechos Humanos editar

Dada la mayor participación de les Fuercies Armaes na Guerra contra'l Narcotráficu mientres la presidencia de Felipe Calderón Hinojosa, aumentaron les quexes por violaciones de los derechos humanos de los ciudadanos mexicanos. Coles mesmes, aumentaron los encamientos emitíos polos organismos defensores de derechos humanos.

La Secretaría de la Defensa Nacional, p'atender les quexes y encamientos emitíos pola Comisión Nacional de Derechos Humanos, creó en 1991 la Seición de Derechos Humanos na Procuradoría Xeneral de Xusticia Militar.[16] Anguaño funciona la Direición Xeneral de Derechos Humanos, que tamién atiende les quexes y encamientos de la Comisión Interamericana de Derechos Humanos y la Corte Interamericana de Derechos Humanos.[17]

Coles mesmes, la Secretaría de Marina creó la Direición de Derechos Humanos el 16 nov. 2008, como parte de la so Unidá Xurídica.[18]

Ante la Comisión Nacional de Derechos Humanos, mientres l'alministración de Felipe Calderón Hinojosa, hasta'l 25 d'agostu de 2010, presentáronse 4,167 quexes por presuntes violaciones cometíes por personal militar. D'elles hanse esprendíu 62 encamientos. La Secretaría de la Defensa Nacional aceptó la totalidá de los encamientos, de les cualos 41 entá se ta integrando o tar por integrar l'averiguación previa correspondiente. Los procesos derivaos de los encamientos investigar a 227 militares (nengún xeneral, 21 xefes, 37 oficiales y 169 elementos de tropa). D'ellos solo sentenciáronse a 7 y procesóse-yos jurídicamente a 42. El restu, 178 militares, solo tienen la calificación de indiciados nos procesos entá en procesu d'investigación.[19]

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes datosmacro_1
  2. 2,0 2,1 2,2 (Publicada nel Diariu Oficial el 5 feb. 1917) Constitución Política de los Estaos Xuníos Mexicanos. Méxicu: Congresu de la Unión. Consultáu'l 28 sep. 2010. «Edición actualizada coles reformes vixentes publicaes al 29 jul. 2010. Artículu 73, fraición XIV y artículu 89, fraición VI»
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 (Publicada nel Diariu Oficial de la Federación el 26 dic. 1986) Ley Orgánica del Exércitu y Fuercia Aérea Mexicanos. Méxicu: Congresu de la Unión. Consultáu'l 28 sep. 2010. «Edición actualizada coles reformes vixentes publicaes al 12 jun. 2009.»
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 (Publicada nel Diariu Oficial de la Federación el 30 dic. 2002) Ley Orgánica de l'Armada de Méxicu. Méxicu: Congresu de la Unión. Consultáu'l 28 sep. 2010. «Edición actualizada coles reformes vixentes publicaes al 12 jun. 2009.»
  5. 5,0 5,1 «secretaria-de marina armada-de-mexico.html Sistema de Busca y Rescate de la SEMAR». Méxicu, D.F.: Secretaría de Marina (7 sep. 2010). Archiváu dende l'secretaria-de marina armada-de-mexico.html orixinal, el 4 de setiembre de 2010. Consultáu'l 29 sep. 2010.
  6. Tercer Informe de Gobiernu. 1.8 Defensa de la Soberanía y de la Integridá del Territoriu [1]
  7. 7,0 7,1 «Presupuestu de Egresos de la Federación pal exerciciu 2010: Secretaría de la Defensa Nacional». Méxicu, D.F.: Secretaría de Facienda y Creitu Públicu (1º ene. 2010). Consultáu'l 29 sep. 2010.
  8. 8,0 8,1 «Presupuestu de Egresos de la Federación pal exerciciu 2010: Secretaría de Marina». Méxicu, D.F.: Secretaría de Facienda y Creitu Públicu (1º ene. 2010). Consultáu'l 29 sep. 2010.
  9. Castillo, Y. Eduardo (13 ago. 2007). «Exércitu mexicanu abre espaciu a les muyeres». Archiváu dende l'orixinal, el 16 d'abril de 2010. Consultáu'l 30 sep. 2010.
  10. Juárez, Jennifer (19 sep. 2010). «"Adelitas" nel Exércitu Mexicanu». CNN Méxicu. Consultáu'l 30 sep. 2010fgg.
  11. «sector-maritimo/auxiliu-a-la-poblacion.html Aido a la Población». Méxicu, D.F.: Secretaría de Marina (27 abr. 2009). Archiváu dende l'sector-maritimo/auxiliu-a-la-poblacion.html orixinal, el 4 de setiembre de 2010. Consultáu'l 27 sep. 2010.
  12. «Ayuda Humanitaria». Méxicu, D.F.: Secretaría de la Defensa Nacional (26 ago. 2010). Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'ochobre de 2010. Consultáu'l 30 sep. 2010.
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 13,4 (1977) Enciclopedia de Méxicu, 3ª, Méxicu: Enciclopedia de Méxicu. «Ver entrada: "Drogues n'usu acutáu o prohibíu"»
  14. Laguna, Mauricio (6 mar. 2008). «Reorganizen marina pa combate a narcotráficu». voltairenet.org. Consultáu'l 30 sep. 2010.
  15. «presuntos responsables-de-atentáu-en-morelia http://www.jornada.unam.mx/ultimas/2008/09/26/presenta-siedo-a presuntos responsables-de-atentáu-en-morelia». Archiváu dende l'presuntos responsables-de-atentáu-en-morelia orixinal, el 27 de setiembre de 2008.
  16. «Antecedentes (Derechos Humanos)». Méxicu, D.F.: Secretaría de la Defensa Nacional (27 ago. 2010). Archiváu dende l'orixinal, el 24 de setiembre de 2010. Consultáu'l 30 sep. 2010.
  17. «derechos humanos Direición Xeneral de Derechos Humanos». Méxicu, D.F.: Secretaría de la Defensa Nacional (27 ago. 2010). Archiváu dende l'derechos humanos orixinal, el 4 de setiembre de 2010. Consultáu'l 30 sep. 2010.
  18. «Creación de la Direición de Derechos Humanos». Secretaría de Marín. Consultáu'l 30 sep. 2010.
  19. «Cifres de los militars procesaos y sentenciaos...». Méxicu, D.F.: Secretaría de la Defensa Nacional (25 ago. 2010). Consultáu'l 30 sep. 2010.

Enllaces esternos editar