Fundación Foru Xovellanos del Principáu d'Asturies

La Fundación Foru Xovellanos del Principáu d'Asturies ye una Intitución fundada en Xixón (Asturies), a iniciativa d'ún grupu de xovellaniegos col enfotu'l conceyu de Xixón y otres instituciones públiques como'l Gobiernu del Principáu d'Asturies, asina como d'empreses y entidaes privaes. Tien como antecedente l'Asociamientu Foru Xovellanos (1995), tresformada en Fundación con data 4 d'agostu de 1998. El so oxetivu primordial ye "Honorar l'alcordanza de Don Gaspar Melchor de Xovellanos como paradigma de serviciu del bien ermuno de tolos ciudadanos, asina como espardir y caltener vives la so obra y figura y alitar l'aplicación y actualización del so camientu pal beneficiu d'España y específicamente d'Asturies".

Fundación Foru Xovellanos del Principáu d'Asturies
organización
Direición España
Historia
Fundación1995
Orixe del nome Gaspar Melchor de Xovellanos
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Al so patronatu pertenez un enancháu greyu persones, toes elles d'estremaos signos políticos y relixosos, teniendo siempres como referente a Xovellanos.

Un resorte mui importante de la institución ye la staya de Amigos de Xovellanos, a la que cualesquier persona o entidá pue inscribirse col oxetu de caltener una sintonía más averada coles atividaes que se realicen dende la Fundación.

De magar 1998, la Fundación convoca añalmente'l Premiu de Investigación Fundación Foru Xovellanos del Principáu d'Asturies, dotáu con 6.000 Euros y l'asoleyamientu del trabayu gallardoniáu. Podrán acudir autores de cualesquier nacionalidá. Los trabayos versarán sobro cualesquier d'estos temes:

  • Vida, obra y camientu de Xovellanos.
  • La Ilustración española ya hispanoamericana.
  • La buelga de Xovellanos na configuración de l'Asturies y la España modernes.

Anguaño edítase un Boletín Xovellanista y delles monografíes sobro Xovellanos, la so época o los sos contemporáneos. Fasta la data tien un catálogu de 20 publicaciones.

Presidentes editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar