Los güevos al platu (denominaos tamién güevos a la cazuela o en Francia: œufs en cocotte) ye una téunica culinaria pa faer diversos platos de güevu.[1] Suélense preparar los güevos nel mesmu platu que se van sirvir. Esti tipu de platu fai que'l mesmu calor del platu (primeramente calecíu nuna fonte de calor) faiga cuayar el güevu y llograr d'esta forma'l so cocináu.

Güevos al platu
Nome Güevos al platu
Procedencia Francia
Procedencia Francia
Detalles
Ingredientes güevu
Materiales usaos güevu
Más información
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques editar

Los güevos al platu suelen emplegar recipientes (xeneralmente un platu) de materiales como cerámica o materiales refractarios. Ye dicir aquellos que dexen aguantar el choque térmicu por aciu un cambéu súbitu de temperatura. Pue ser emplegáu como recipiente un ramekin o una cazuela de folla. Por que los güevos nun se peguen mientres el cocináu suelse anubrir la superficie con elementu grasu, que puede ser mantega de gochu, mantega, aceite d'oliva, etc. El platu, o recipiente incluyese nuna fonte de calor, davezu suel ser un fornu.

Cuando adquier una temperatura cercano a los 180 °C arramense con curiáu los güevos pa nun romper la yema. Cuando la clara dexe de tener la consistencia fluyida y presente el so color blancu brillante ye indicativu de que tán fechos. Delles variantes realizense en fornu dende l'empiezu.

Variantes editar

Esisten diverses variantes en función del acompañamientu emplegáu. Por casu con ingredientes que se fundan como lo ye'l quesu arralláu (Güevos al platu con quesu). Con elementos grasos como pueda ser sobrasada, tocín. Con verdures y hortoliza como: espinaques (güevos al platu d'espinaques), puerros (güevos al platu con puerros). Con mueyos como los güevos a la flamenca (con mueyu de tomate). Con elementos cárnicos picaos como puede ser gatafu y xamón (güevos al platu con chorizu y xamón). Dalgunes de les variantes tienen identificadores de países: Güevos al platu a la turca (con higadillos d'ave), Güevos al platu a la española (con mueyu de tomate),

Referencies editar

  1. Jesus Camarero Tabera, (2005), Manual Didactico de Cocina - Tomo I, páx. 223