La GP2X Wiz ye una videoconsola portátil basada nun sistema operativu open-source (Linux). Capaz de reproducir archivos multimedia. Creada por GamePark Holdings en Corea del Sur. Ye la socesora de GP2X.

Ficha de softwareGP2X Wiz
Sistema operativu Linux
Tipu handheld game console model (en) Traducir
Parte de videoconsoles de séptima xeneración
Más información
Sitiu web Web oficial
GP2X
Cambiar los datos en Wikidata

Descripción Xeneral editar

La primer imaxe de la Wiz salió a la lluz el xunu de 2008. Dende entós circularon rumores de que GamePark Holdings taba creando una nueva videoconsola portátil. En Julio confirmóse gracies al cese de la producción de la so predecesora la GP2X.

El 26 d'agostu de 2008 GamePark Holdings anunciu que taba entamando sacar una nueva videoconsola portátil llamada Wiz.[1] Xunto col anunciu lliberó un folletu coles sos especificaciones.[2] Nel folletu indicaben xuegos que se lliberar cada mes. La Wiz, como la GP2X, nun tien munchos xuegos comerciales. Aun así, la Wiz basar nos xuegos caseros o Homebrew y en emuladores, gracies al open-source.

La so salida, prevista primeramente pa ochobre de 2008 viose retrasada en delles ocasiones, saliendo definitivamente al mercáu a principios de mayu de 2009 en Corea, y a mediaos de mayu nel restu del mundu.

Estos retrasos fueron debíos por delles causes: la primera foi'l descontentu de la comunidá polos controles de la consola. En llugar d'incorporar una cruceta nel llau esquierdu y 4 botones nel derechu, atopábamos con dos crucetes. Tres les quexes recibíes y consultalo colos desarrolladores alcordóse camudar la cruceta de la derecha por cuatro botones separaos. Una vegada acabáu'l hardware, los retrasos que se fueron asocediendo deber a que'l menú inicial (basáu en Flash) yera lentu ya inestable, polo que Game Park Holdings decidió refaelo dende cero p'allixeralo. Mentanto aprovecharon pa dar soporte a Flash 8 (en principiu solo daba hasta'l 7),

Tamién esisten accesorios pa la Wiz como una funda pa les tarxetes SD, un stylus, un filtru proteutor de pantalla y una funda pa la consola.

Hardware editar

  • Procesador ARM926EJ 533Mhz, overclock hasta 800Mhz con aceleración 3D
  • 64 MB de memoria RAM y 1GB de memoria flash interna
  • Pantalla táctil OLED de 320×240 y 2.8″
  • Batería de litiu de 2000mAh y 5 hores d'autonomía
  • Dimensiones 121×61x18mm y 136g de pesu con batería
  • SO Linux, con soporte de reproducción de videu, audiu, imáxenes, ebook y flash 8

Wifi y App Store editar

GamePark Holdings comercializó un adaptador Wi-Fi pa Wiz, (que se conectaba a la consola pola ranura inferior, la mesma que carga la batería, y gracies a un cable acopláu al adaptador) qu'apurría a los usuaraios d'esta consola accesu a internet. La consola podía aportar a internet al traviés de distintos navegadores y aplicaciones, siendo'l más comúnmente usáu y el meyor l'opera, anque la estabilidá de l'aplicación nun yera del tou bona, una y bones aportando a determinaes páxines colgábase o direutamente cerraba'l navegador, colo cual, la navegación per internet faíase francamente complicada. Nun llegó a tener un soporte de sofitu oficial online o una canal de xuegos esclusivos.

Soporte Multimedia editar

Videu editar

  • Formatos de Videu: DivX, XviD, (MPEG4)
  • Formatos d'Audiu: MP3, OGG, WAV
  • formatu d'Ficheru: AVI
  • Máximu Resolvimientu: 640*480
  • Imáxenes per segundu: 30 frame/s
  • Máximu Videu Bitrate: 2500kbit/s
  • Máximu Audiu Bitrate: 384kbit/s
  • Subtítulos: SMI

Audiu editar

  • Formatu d'Audiu: MP3, Ogg Vorbis, WAV
  • Canales: Stereo
  • Rangu de Frecuencia: 20Hz - 20kHz
  • Potencia de salida: 100mW
  • Sample Resolution/Rate: 16bit/8–48 kHz, in 8bit/22kHz

Imaxe editar

  • Soporta los formatos JPG, PNG, GIF, BMP

Reproductor Flash editar

  • La Wiz soportara Flash Player 8 con Action Script 2.0[3]

Llinguaxes de programación editar

Los llinguaxes nos que puede programase son:

El qu'ufierta la mesma Game Park Holdings: SDL, unes llibreríes que se-y añader al popular llinguaxe C pa poder empobinalo más fácilmente a videoxuegos. Nun ye'l llinguaxe más apropiáu pa primerizos, pero quiciabes si sía'l más potente. Con él tiense la posibilidá de faer toa clase de xuegos, tanto 2D como 3D, pero precisa un altu nivel de conocencies.

El segundu, gracies al soporte que da Game Park Holdings ye Flash. Los xuegos en Flash depende de la capacidá del programador y de lo bien que sepa afaese a les llimitaciones del sistema.

A lo último, BennuGD. Abondo senciellu pa empezar pero les sos resultaos pueden ser bonos. L'intérprete de Fénix tiense gracies a Puck2099.[4]

Les ventayes de toos estos llinguaxes ye que son altamente portables, pudiendo faer que les aplicaciones funcionen tantu en Wiz como PC o otros sistemes. Que solo haya 3 anguaño nun ye esclusivu yá que col tiempu pueden dise portando llinguaxes nuevos.

Xuegos comerciales editar

La consola va cuntar con xuegos comerciales fechos por sceners de tol mundu, y hai tres proyeutos al cargu d'españoles:

Lady Killer editar

Desenvueltu por Puck2099, el xuegu amuésanos una actualización de los clásicos puzzles. Ye tamién una nueva versión del so xuegu pa la GP2X orixinal, y nél tomamos el rol d'un submarinista que tien que dir dando la vuelta a les fiches d'un tableru, y pallo hai de dir somorguiándose na agua.[4]

Wiztern editar

Programáu por Chemaris, Wiztern ye un xuegu ambientáu nel xavaz americanu, onde se va tener que superar delles pruebes pa llograr el botín. El xuegu ta pensáu p'aprovechar l'usu de la pantalla táctil y xuégase complementándolo col punteru, hai distintes maneres de xuegu como la manera arcade onde tenemos delles pruebes que tenemos de superar con una llende de vides pa enfrentate al xefe final.

Rythm Mayhem editar

Al cargu de BuD y Joanvr cuerre esti xuegu, un títulu musical que va recordar abondo a otros como Elite Beat Agents, Dance Dance Revolution El so estáu de desenvolvimientu ye inicial, polo qu'entá nun puede ufiertase demasiada información al respeutu.

Myungtendo editar

En febreru de 2009, el presidente de Corea del Sur Lee Myung-bak declaró que "Corea tien que desenvolver una videoconsola como la Nintendo DS."[5] Esta declaración foi asonsañada como'l "Myungtendo MB".[6] Anque dafechu ayena al incidente de Myungtendo, la GP2X Wiz ye de cutiu moteyada como la "Myungtendo", por cuenta de la so salida al mercáu pocu dempués de la declaración.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'avientu de 2015. Consultáu'l 23 de payares de 2009. Post sobre l'anunciu de la GP2X Wiz en GP32x.com
  2. [1] Especificaciones de la Wiz
  3. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 23 de febreru de 2012. Consultáu'l 23 de payares de 2009. Post sobre'l soporte Flash
  4. 4,0 4,1 [2] RetroWip: Páxina web del autor.
  5. «대한민국 IT포털의 중심! etnews.co.kr». Consultáu'l 2009.
  6. «[쿠키뉴스] 갓 구워낸 바삭바삭한 뉴스». Consultáu'l 2009.

Enllaces esternos editar