Gabrielle Renaudot

astrónoma francesa (1877–1962)

Gabrielle Renaudot Flammarion (31 de mayu de 1877Meudon – 28 d'ochobre de 1962Juvisy-sur-Orge) foi una astrónoma francesa y esposa del destacáu compañeru d'oficiu Camille Flammarion. Trabayó nel Observatoriu de Juvisy-sur-Orge y foi secretaria xeneral de la Société Astronomique de France. Publicó dellos trabayos sobre la evolución de les carauterístiques de la superficie del planeta Marte, sobre Gran Mancha Colorada de Xúpiter y tamién sobre observaciones que realizó a otros planetes, planetes menores y estrelles variables.

Gabrielle Renaudot
Vida
Nacimientu Meudon31 de mayu de 1877[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Juvisy-sur-Orge28 d'ochobre de 1962[2] (85 años)
Familia
Padre Jules Renaudot
Madre Maria Latini
Casada con Camille Flammarion (es) Traducir
Hermanos/es Paul Renaudot
Estudios
Llingües falaes francés[1]
Oficiu astrónoma
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Tres la so muerte, en 1973 la Unión Astronómica Internacional aprobó poner el so apellíu a un cráter del planeta Marte, conocíu como Renaudot.[4]

Biografía editar

Julia-Gabrielle foi la fía de Maria Latini (pintora d'orixe romanu, modelu pa la Salomé de Henri Regnault) y del escultor Jules Renaudot. Titular d'un diploma universitariu, adherente de la Société astronomique de France dende 1902, collabora nel so boletín a partir de 1910.

Foi igualmente adherente de l'asociación de periodistes de París.

En 1914 apúntase voluntariamente nel exércitu como enfermera.

Recibió la medaya d'honor de la epidemies atribuyida a les persones que se destacaron nun periodu d'epidemia por :

- esponese al peligru de contaminación, espachando curiaos a persones enfermes con infeiciones contaxoses;

- caltener, por aciu una intervención personal digna de ser señalada, un territoriu, una llocalidá de la invasión d'una enfermedá epidémica;

- contribuyir a espublizar la práctica de la desinfeición o participando a les operaciones de desinfeición nel intre d'una epidemia.

Casar en 1919 con Camille Flammarion, con quien trabayaba nel observatoriu de Juvisy-sur-Orge. En 1925 enviuda y asume el doble rol de Secretaría Xeneral de la Société astronomique de France y de Redactora Xefe de L'Astronomie.

Publicó los sos trabayos d'investigación sobre les variaciones de la superficie de Marte, sobre la gran mancha colorada de Xúpiter y les sos observaciones d'otros planetes, de planetes menores y d'estrelles variables y artículos de vulgarización científica en L'Illustration, La Nature, La Revue scientifique, La Revue générale des Sciences y les Dernières Nouvelles de Strasbourg.

Morrió'l 28 d'ochobre 1962 d'una llarga enfermedá, ta soterrada nel parque del observatoriu de Juvisy.

Dellos años dempués de la so muerte, en 1973, la Unión Astronómica Internacional nomó un cráter d'impautu de Marte na so memoria.

L'asteroide 355 Gabriella, llámase asina nel so honor.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 11304478t. Apaez como: Gabrielle Camille-Flammarion. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  3. Afirmao en: Le Monde. Editorial: Societe Editrice Du Monde. Llingua de la obra o nome: francés. ISSN: 0395-2037.
  4. «USGS Astru: Planetary Nomenclature: Feature Data Search Results». USGS Gazetteer of Planetary Nomenclature Feature Information. Consultáu'l 19 de xunetu de 2008.

Enllaces esternos editar