El llebrel inglés (Greyhound n'inglés) ye una raza de perru que ye utilizada principalmente como animal de compañía y de competición. El galgu inglés ye amás descendiente del galgu español y mientres dellos años fueron entemecíos pa llograr una raza más rápida y potente pa dempués utilizalos nes carreres.

Galgu inglés
Datos xenerales
Nomes alternativos Greyhound
Orixe Reinu Xuníu
Carauterístiques físiques
Altor machu: 71 cm (mínimu)
machu: 76 cm (máximu)
fema: 68 cm (mínimu)
fema: 71 cm (máximu)
Altor machu 71 cm (mínimu)
76 cm (máximu)
Altor fema 68 cm (mínimu)
71 cm (máximu)
Clasificación y estándar de la raza
Códigu de catálogu 158 (Federación Cinológica Internacional)
Federaciones FCI,[1]AKC,[2]ANKC,[3]CKC,[4]KC,[5]NZKC[6]
Cambiar los datos en Wikidata

Apariencia física editar

Los machos suelen midir de 71 a 76 cm d'altor y pesen ente 27 y 40 kg. Les femes tienden a ser más pequeñes, midiendo ente 68 y 71 cm y pesando ente 27 y 34 kg.

Los galgos tienen pulgo bien curtiu, qu'amás ye bono de caltener.

Esisten alredor de 30 formes de color de pelo distintos reconocíes, con variaciones de blancu, gris, colloráu y negru, ente otros colores, que pueden apaecer solos o en combinaciones. Los galgos lleguen algamar 75 quilómetros per hora, convirtiéndolos n'unu de los animales más rápidos sobre tierra.

Temperamentu editar

Los perros d'esta raza son bien rápidos y atléticos. Sicasí, a pesar de la so reputación como perros de carreres, estos animales nun son d'altu desempeñu. Son hábiles pa correr, pero non pa realizar exerciciu estensivu. La mayor parte son animales nobles y callaos. Por que un galgu adultu permaneza saludable, tien de realizar a lo menos caminaes de 20 a 30 minutos al día.

En cuanto al temperamentu, el greyhound resulta ser un can desaxeradamente cariñosu, delicáu, relaxáu y obediente, dexando asina sorprendíos a quien lo conocen. Un aspeutu importante a tratar ye la intensidá del so instintu de caza, que s'espierta ante la menor ocasión que dea pie a actuar como un depredador. Amás de esto, los Greyhounds alloñaos de les carreres son unes mascotes magnífiques, polo qu'en nengún casu ta xustificada l'habitual práutica de sacrificalos cuando yá nun pueden siguir n'activu nel mundu de les carreres. Inclusive, la mayoría de los greyhounds que se consideren acabaos pueden vivir hasta diez años más fuera de la so vida como corredor.

Historia editar

Esta raza de perru consideróse tan pervalible a lo llargo de la historia qu'hubo un tiempu nel que'l pueblu llanu tenía prohibíu tener. Inclusive n'Inglaterra llegar a dictar una llei que dexaba solamente cazar con greyhounds a nobles y reis, ente que los siervos d'esta nobleza nun podíen nin siquier tener y los homes llibres, anque podíen tener un exemplar, tenía de ser lisiado por que nun fueren competitivos. Funcionarios del rei percorríen el reinu pa realizar esta xera de mutilación. Asina s'acutó la caza con greyhounds a la realeza y nobleza.

Cuando los grandes montes empezaron a arralecer, los greyhounds empezar a utilizar pa la caza de la llebre y como entretenimientu públicu en carreres nes qu'escorríen preses mecániques, y nes que s'apostaba dineru. Más tarde asonsañóse, col usu de greyhounds, les carreres de caballos, y un datu interesáu ye que nos empiezos d'estes carreres los greyhounds diben montaos por monos actuando estos de jockeys.

 
Greyhounds a la carrera.

La primera carrera de galgos na que s'escorría una presa mecánica tuvo llugar en Londres en 1876, pero la carrera nun llogró tener munchos adeptos. Hubo qu'esperar hasta 1920 por que esta nueva forma d'entretenimientu fuera tomada en serio. En 1926 utilizar en Mánchester una pista ovalada pa la práutica d'esti deporte, y dende entós esta forma de la pista ye la que siempres s'emplega.

Récores editar

El greyhound ye un perru de récores. Probablemente seya la raza con mayor hestoria del mundu, yá que esisten descripciones y obres d'arte que se refieren a esta raza con cuasi 6.000 años d'antigüedá.

Nun s'encamienta que s'use nes carreres, por cuenta de que tien una estructura ósea bien delicada. En delles partes del mundu tán prohibiéndose.

Tamién ye'l perru que más foi tratáu a lo llargo de la historia como perru aristócrata, considerándose raza tradicional de nobles y reis.

Otru récor ye la velocidá. Un can d'esta raza bien preparáu puede devasar los 75km/h. Amás la so capacidá pal saltu ye considerable, teniendo en cuenta qu'hai descripciones d'un exemplar que realizó un saltu de 9,14 m.

Datu interesáu sobre esta raza ye la so capacidá pa reproducise, pos hai recoyíos datos d'un machu que llegó a niciar 3.000 cachorros, siendo esto, de ser verdá, un verdaderu récor pa cualquier perru.

Hai constancia d'un exemplar que marcó un récor rellacionáu col so preciu: un Galgu inglés campeón aportó a vendíu por 72.000 dólares dempués de tener una llarga trayeutoria de victories.

De xuru el récor que más sospriende ye la cantidá de nomes que tuvo esta raza: el Greyhound llegóse a llamar de más de 50 formes distintes.

Carreres con greyhounds editar

Dende apocayá les carreres de galgos recibieron dures crítiques per parte del Pseudoambientalistas, porque consideren estes práutiques crueles. Esto nun tendría que pasar, una y bones les carreres de galgos tendríen d'empobinase a fomentar les facultaes de caza de los perros (como asocede nel Drag hunting). Lo esmolecedor d'esto ye que les carreres de galgos adquirieron un tinte comercial que provoca'l maltratu de los canes, a los que sacrifiquen namái por non ser los más rápidos, anque gocien d'un estáu de salú óptimo.

Na cultura popular editar

Na serie animada The Simpsons, la familia tien un galgu inglés de mascota llamáu Ayudante de Santa.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar