Gastronomía de la provincia d'Almería

La gastronomía de la provincia d'Almería ye'l conxuntu de preparaciones y costumes culinaries de la provincia d'Almería (Andalucía, España).[1] La cocina almeriense vese influyida gastronómicamente pola alpujarra granadina, la gastronomía andaluza y pola cocina murciana.

El mariscu ye un elementu importante na cocina almeriense.
Azufaifas.
Platu alpujarreño.
Mistela.
Pataques a lo probe.
migues de sémola

Ingredientes editar

La posición que tien la provincia almeriense, en frente al mar Mediterraneu, fai-y tener numberosos platos de pexe. La vecina rexón de Murcia inflúye-y nel emplegu de pimientu.<ref name="sordo">

Verdures y frutes editar

La güerta almeriense dexa qu'esistan abondoses preparaciones de pucheros. Les cazueles de fabones verdes, los ayos coloraos de las Cuevas de Almanzora. De la mesma forma puede incluyise el caldu de pimentón o caldu colorao, la sopa moruna. Les pataques tienen diverses preparaciones como son les pataques braves, en ajopollo o con alioli, les tabirnas colorás (guisu de pataques con pimientos coloraos, cebolla y ayos), el ajoblanco, la xibia en mueyu, el taberneru (una especie de pistu picante), les farrapes tortas, les migues de sémola, cola cual la provincia comparte con Murcia la tradición de tastiar esti platu los díes d'agua; el guisu de trigu. Otres verdures típiques son: les acelgues esparragadas o esparragás. La vecina murcia fai que l'arroz a banda seya un platu popular. Ente les frutes son bien famoses les uves almerienses, emplegaes como uva de mesa. Les pases (uves seques)

Carnes y Pexes editar

Ye popular el choto al ajillo en munches rexones. Les preparaciones d'ave pasen poles perdices con gurullos. Ente los platos de güevu tiense'l denomináu caldu de güevos ( tratase d'un guisáu con sofritu de tomate, cebolla, ayos, pimientos, pataques y güevos), la tortiella de présules (arbeyos).

El mar ye unu de los principales recursos de la cocina almeriense. Esisten pexes típicos como'l tosquile, la caballa, el salmonete, el pulpu, el calamar. Dientro de los mariscos tiense la xibia, el gambón coloráu d'Almería o los famosos galanes. A diferencia d'otres partes d'Andalucía, la cocina almeriense destaca pola preparación del pexe a plánchalo. Otra preparación habitual de la cocina almeriense de pesáu son los guisos marineros.

Otra exquisitez, bien típica n'Almería, na zona de la Sierra de los Filabres y Valle del Almanzora, ye'l Perrico , un embutíu con un sabor bien especial.

Postres editar

Sicasí sírvense los murcianos bollos de panizu (ellaboraos con farina de maiz). Dientro de los que  destaquen, los papaviejos, los dedinos de Jesús, la lleche frito, la milhoja alpujarreña, les tortas de chicharrones, los bizcuechos de dátiles, los soplillos, los tubos de nata, los indalotes, les lagrimicas, los hoxaldres y los bizcuechos de pelo d'ánxel. Delles especialidaes locales como la tarta borracha de los Padres Mínimos de Vera (Vera).

Amás, en munches localiddes del Llevante almeriense, como Vera, Alces, Garrucha, Turrie, Mojácar, Pulpí y Cuevas del Almanzora ye bien típicu consumir un hornazo el Día de la Vieya, xusto en metá de la cuaresma, bien similar al que se consume nes otres provincies d'Andalucía Oriental. Consiste nuna especie de pan duce allargáu, con una trenza enriba que zarra un güevu duru.

Referencies editar

  1. Dionsio Pérez, (1929), Guía del buen comer español, Madrid, Capítulo: "La cocina sevillana", páx. 69-84w

Ver tamién editar