Gobiernu electrónicu

El gobiernu electrónicu o y-gobiernu (n'inglés y-government) tamién usáu como sinónimos los términos alministración electrónica o y-alministración, anque hai quien-y dan un algame más ampliu al términu gobierno electrónicu, "tomando otres temátiques como pue ser a manera d'exemplu, la democracia xurídica. Consiste nel usu de les teunoloxíes de la información y la comunicación y la conocencia nos procesos internos de gobiernu, según na entrega de los productos y servicios del Estáu tanto a los ciudadanos como a la industria. Munches de les teunoloxíes arreyaes y les sos implementaciones son les mesmes o similares a aquelles correspondientes al sector priváu del comerciu electrónicu (o y-business), ente qu'otres son específiques o úniques en rellación a les necesidaes del Estáu.

El Gobiernu electrónicu puede definise, según los conceutos más recibíos, como una nueva forma d'interaición o rellación ente los Gobiernos de los distintos países y los sos respeutivos ciudadanos o persones que eventualmente tengan contautu con ellos. Esta nueva forma consiste na implementación, desenvolvimientu y aplicación de les ferramientes informátiques tales como les teunoloxíes de la información y les comunicaciones.

Básase principalmente na implantación de ferramientes como portales, ERPs que, en casu de los gobiernos, conócense como GRPs, CRMs, como redes sociales o comunidaes virtuales y munches otres, buscando una meyora na eficiencia y eficacia nos procesos estatales internos y nes vinculaciones cola sociedá.

El gobiernu electrónicu, describe l'usu de teunoloxíes pa facilitar la operación de gobiernu, la distribución de la información y los servicios del mesmu. Trepa con aplicaciones pertenecientes y non pertenecientes a Internet pa sirvir d'ayuda a la xera de los poderes del Estáu y de les instituciones estatales. Esti serviciu a los ciudadanos realizar col usu a gran escala de teunoloxíes como: teléfonu, fax, sistemes de vixilancia, identificación por sistemes de radiofrecuencia ya inclusive la televisión y la radio.

El conceutu de Gobiernu Electrónicu trata de llograr un mayor dinamismu y personalización na rellación ente l'Estáu y les persones. En términos xenerales podemos dicir que consiste nuna automatización de les respuestes que brinda l'alministración ante una creciente demanda y esixencia de inmediatez per parte d'una sociedá que cada vez s'atopa más informatizada. L'aplicación de la informática de xestión per parte de los Estaos lleva a lo que los usuarios van percibir como Gobiernu Electrónicu. Ye por esto que l'alministración empieza a adoptar nuevos mecanismos d'interaición que por aciu sistemes informáticos cada vez más desenvueltos, son capaces de brindar respuestes a un númberu indeterminaos de persones qu'ensin necesidá de movese llogren les soluciones buscaes. Ye importante destacar que'l Gobiernu Electrónicu ye una ferramienta que tiende a garantizar, acelerar los trámites alministrativos, sinón, tamién pretende asegurar la tresparencia, la inclusión, la información y crear nueves canales de diálogu y favorecer l'intercambiu d'información. El conceutu de y-Government, inclúi toes aquelles actividaes que l'Estáu desenvuelve p'aumentar la eficacia de la xestión pública basándose en teunoloxíes informátiques.

Queden entendíes nel gobiernu electrónicu toles rellaciones que se entablan al traviés de la web ente los distintos organismos de gobiernu y los sos emplegaos, los sos provisores ya inclusive veceros.

Definiciones editar

Esisten delles definiciones de Gobiernu Electrónicu. Dalgunes d'elles.

  • La Y-government Act norteamericana de 2002 definir como "l'usu por del Gobiernu d'aplicaciones basaes n'Internet y otres teunoloxíes de la información, combináu col procesu qu'implementa estes teunoloxíes pa desenvolver l'accesu y unviada d'información gubernamental y servicios; o llevar a cabu ameyores nes operaciones gubernamentales."
  • La Unión Europea caracteriza al Gobiernu electrónicu como "l'usu de les teunoloxíes de la información y comunicación nes alministraciones públiques- p'ameyorar los servicios y el procesu democráticu y pa reforzar el sofitu a les polítiques públiques".
  • La Carta Iberoamericana de Gobiernu Electrónicu "el Gobiernu Electrónicu ye l'usu de les teunoloxíes de la información y de la comunicación, nos órganos de l'Alministración Pública, p'ameyorar la información y los servicios ufiertaos a los ciudadanos, empobinar la eficacia y l'eficiencia de la xestión pública y amontar sustantivamente la tresparencia del sector públicu y de l'activa participación de los ciudadanos."
  • La OCDE definir como l'usu de les Teunoloxíes de la Información y Telecomunicación, particularmente la Internet, como una ferramienta p'algamar un bon gobiernu.[1]
  • Según Gartner innovación continua de los servicios, la participación de los ciudadanos y la forma de gobernar por aciu el tresformamientu de les rellaciones esternes ya internes al traviés de la teunoloxía, Internet y les nueves formes de comunicación.[2]

Ye importante señalar que'l gobiernu electrónicu ye un preséu pa llograr el meyor funcionamientu del estáu , y non pa convertise nun fin en sí mesmu; razón pola cual tien de tener una xestión tresparente.

Fases del Gobiernu Electrónicu editar

El desenvolvimientu del gobiernu electrónicu ye un procesu evolutivu, qu'en caúna de les sos etapes escuerre distintos oxetivos y tien requerimientos disímiles en cuanto, capacitación nel usu de les teunoloxíes, necesidaes cognitives y costos que tienen d'asumise.

Según los téunicos na materia, ye un procesu que consta de cuatro fases:

Presencia editar

Implica poner en llinia información a la que pueden aportar los ciudadanos y les empreses , pero nun hai interaición.

Consiste na creación d'un portal institucional, lo qu'implica utilizar Internet pa faer disponible información d'interés que flúi nun solu sentíu. Esta instancia nun facer# posible la interaición cola ciudadanía.

=== Interaición abren canales de comunicación tales como : contactos de corréu electrónicu, unviaes de formularios. Dexa una comunicación en dambos sentíos. El ciudadanu tien la posibilidá d'apurrir una direición de e-mail, dende la cual puede realizar consultes, llograr información y efeutuar reclamos, xenerando asina les primeres interaiciones col gobiernu y amontando la participación ciudadana.

Transaición editar

Entiende la realización de trámites por medios electrónicos. Supón enllantar funcionalidades estructuradas que dexen a los particulares, realizar transaiciones per mediu d'esta nueva canal de comunicación cola Alministración. Los gobiernos remociquen los sos procedimientos, instancia qu'a futuru va implicar un aforru en costos, tiempu y meyora de la productividá.

Tresformamientu editar

Prodúcense importantes tresformamientos na forma d'actuar del gobiernu, implementándose proyeutos de gobiernu electrónicu. Implica la instalación d'un portal integrador inter-organismos, abarcativo de tolos servicios posibles dende Internet. Les reparticiones públiques ven modificaes les sos estructures p'aprovir les prestaciones que-y fueren encamentaes, d'equí en más, de forma electrónica. El tresformamientu a operase dende'l corazón mesmu del gobiernu rique de disponibilidad presupuestaria, compromisu políticu, recursos humanos capacitaos nel usu de teunoloxíes y campañes educatives tendientes a la capacitación ciudadana.

Modelos d'interaición editar

Gobierno a Ciudadanos (Government to Citizens, G2C) editar

Interaición d'entrega d'información y servicios dende los gobiernos a los ciudadanos, n'ámbitos diversos como educación, impuestos, seguro social, rexistru civil, eleiciones, etc.

Gobiernu a Negocios (Government to Business, G2B) editar

Interaición d'entrega d'información y servicios de Gobiernos a Empreses. Ente elles accesu a información, subvenciones, obligaciones llegales, pagu d'impuestos, pagu d'atentes, llicitaciones públiques, etc.

Gobiernu a Emplegaos (Government to Employee, G2Y) editar

Interaición a emplegaos.

  • formación
  • nómines
  • boletinos
  • promociones
  • axenda
  • xestión de la conocencia
  • reglamentu internu

Gobiernu a Gobiernu (Government to Government, G2G) editar

Partíu a partíu

  • -accesu a servicios d'información ente reparticiones públiques
  • -provisión de servicios centralizaos
  • -compres públiques
  • -llicitaciones

El Gobiernu Electrónicu y los TICS editar

El Y-Government toma trés grandes árees onde inflúi los TICS ( Tics-teunoloxíes de la información y la comunicación- "conxuntu de teunoloxíes que dexen l'adquisición, producción, almacenamientu, tratamientu, comunicación, rexistru y presentación d'informaciones, en forma de voz, imáxenes y datos conteníos en señales de naturaleza acústica, óptica o electromagnética") Lleer más: http://www.monografias.com/trabayos89/tics-tecnologias-informacion-y-comunicacion/tics-tecnologias-informacion-y-comunicacion.shtml#ixzz3YjEUXnQd) :

El gobiernu electrónicu ye un conceutu que engloba calteres de distintes cañes de les ciencies sociales como tamién de la informática. El eGovernment engloba por tanto fenómenos tales como'l Derechu y l'Informática, cañes que la so nota carauterística ye la transversalidad de dambes en tantu enfusen en toles esferes de la vida contemporánea. Dende'l puntu de vista de la informática supón una base necesaria de conocencia na materia aplicao a la necesidaes de l'alministración y usuarios, dende la órbita xurídica implica una regulación en materia de posibilidaes d'usu y responsabilidá poles aiciones realizaes por aciu Tics.

La necesidá d'adecuación y adautación de les nueves teunoloxíes rique por que seya eficiente non solo de la implementación de sistemes informáticos per parte de l'alministración sinón d'un tresformamientu y adautación social, esto implica capacitación ya información en poder de la sociedá por que efeutivamente el destín cumplir siendo accesible y eficaz pa los ciudadanos. A última hora, que les persones efeutivamente sepan utilizar y tengan accesu a esta nueva ferramienta.

  • Nes rellaciones esternes de l'Alministración y el ciudadanu Nesti sentíu tomaría tantu una meyor

eficacia a nivel de l'Alministración escontra'l ciudadanu, como la implantación de redes a nivel de servicios escontra los alministraos. Esto quier dicir que resulta una obligación de l'Alministración Pública'l tener una bona y eficiente alministración. Esto llograríase yá que per un sitiu la información y diversos servicios lleguen al llar a cualquier hora ensin esforciar el sagráu inviolable llar. Per otru llau tamién se da un amenorgamientu de los costos seya a nivel d'accesu como de recursos, per otru llau tamién se vuelven más rápidu'l llogru d'espedientes alministrativos, suprimiendo tamién les barreres xeográfiques que puedan esistir.

  • Nes estructures internes de l'Alministración, la reingeniería y tresformamientu de les formes d'actuación

Esto toma en primer llugar la conciencia de les persones que trabayen dientro de l'Alministración, que s'atopen con bones mires escontra los cambeos, qu'en cuenta de dificultá y poner en peligru ye una forma d'ayuda y facilitar y entainar el trabayu. Tien d'evaluase costos y sistemes porque la implementación d'un gobiernu electrónicu trai costos elevaos. Entaína'l trabayu y da facilidaes d'accesu a la información, de trabayu, y manera de trabayar, porque puede implementase el trabayu como teletrabayu, faciendo más cómodu'l llabor, o siguir nes sos cases si deseyar.

  • Impautu nel ámbitu de los recursos humanos y la cultura organizativa.

Nesta parte puede dicise que magar ye un procesu gradual, nin axilosu, nin fácil, apurre una automatización nos procesos, facilitando y entamando xeres a nivel global, amplía les informaciones al algame, abre caminos, produciéndose en guíes pal ciudadanu. D'últimes tamién facilita l'espardimientu y publicidá, promoviendo investigaciones tantu dientro del estáu como de la sociedá polo xeneral

Principales requisitos editar

Tresparencia editar

L'axencia gubernamental tien d'apurrir al esterior información alrodiu de sí mesma y los procesos que lleva a cabu. El nivel de tresparencia mide l'esfuerzu d'una axencia pa faer disponible la información al traviés del so sitiu web. La tresparencia nun se reflexa namái na cantidá d'información; tamién na calidá de la mesma.

Los cinco categoríes que se engloban nel términu tresparencia son:

  • Propiedá: la evidencia de que'l gobiernu xestiona la páxina y esmolezse de los sos conteníos.
  • Contauto/accesibilidad: cómo y con quién contautar en rellación coles actividaes llevaes a cabu pola institución.
  • Información de la institución: sobre'l so estructuracion y área d'actividá.
  • Información sobre conteníos: información sobre la base política de la institución.
  • Consecuencies pa los ciudadanos/respuestes: pasos que'l visitante podría dar pa faer una xestión.

Interactividad editar

Mide'l grau de facilidá cola que los usuarios pueden aportar a la información proporcionada pol gobiernu y utilizala. Esto non yá implica l'usu de la información dixital, sinón tamién la transaición de servicios nun sentíu eminentemente práuticu.

Los cinco categoríes entamaes sol términu interactividad son les siguientes:

  • Seguridá y confidencialidad: la mayor accesibilidá d'una web implica una menor obligación per parte de los usuarios d'apurrir información personal p'aportar al material y descargalo.
  • Contauto/accesibilidad: evidencies de que la institución ta dispuesta a recibir datos y pidimientos esternos.
  • Información sobre la institución: tien d'ufiertar la opción de contautar col personal de manera senciella dende la rede.
  • Información sobre conteníos: un usuariu podría querer conocer cómo trata'l gobiernu los principales asuntos nun área determinada.
  • Consecuencies/respuestes: la cencellez cola que pueden siguise les actividaes de la institución al traviés d'enllaces con páxines allegaes.

mGovernment editar

Munches vegaes tamién se fala de Gobiernu Móvil ( mGovernment) refiriéndose al usu de la teunoloxía inalámbrico y móvil: Puede considerase una estensión de l'alministración Electrónica, yá que güei día la mayoría de los ciudadanos tán coneutaos a los sos dispositivos móviles.

¿Que ventayes tien mGovernment? editar

  • Rápido accesu a la información
  • Escoyeta rápida d'información
  • Transaiciones móviles
  • Intercambiu rápidu d'información


¿Cuálos son les carauterístiques de mGovernment?
editar

  • Puédese al traviés del dispositivu móvil aportar dende cualquier llugar, a cualquier horariu
  • Los dispositivos móviles casi siempres tán encendíos
  • Son práuticos, y bono de tresportar
  • Llega a un mayor númberu de persones con audiencia al traviés de los mesmos.

Exemplos de Gobiernu Electrónicu editar

Los gobiernos electrónicos tendríen de dexar a cualesquier que visite la páxina web d'una ciudá comunicase ya interactuar con emplegaos d'esa ciudá vía Internet con interfaces gráfiques d'usuariu, mensaxería instantánea y presentaciones audiovisuales. El gobiernu tendría de centrase en:

  • L'usu de les TIC, y particularmente internet.
  • L'usu de les TIC en toles facetes de la organización gubernamental.
  • La continua optimización de la prestación de servicios y los tresformamientos de les rellaciones internes y esternes al traviés de la teunoloxía, Internet y los nuevos medios de comunicación.

El gobiernu electrónicu tien de centrase na inclusión de los ciudadanos d'una manera participativa al traviés de les teunoloxíes de la información y la comunicación.

Esperiencia de la Unión Europea.

La Unión Europea yá dende finales del sieglu XX acolumbró la necesidá d'implementar estes teunoloxíes y empezó asina'l desenvolvimientu del proyeutu denomináu eEurope llanzáu nel añu 1999 pola comisión europea siendo'l so principal oxetivu poner a Europa en llinia.

El plan eEurope 2002 cuntó básicamente con trés oxetivos: llograr un Internet más rápidu, baratu y seguro; invertir nes persones y na información (por casu dexar l'accesu de la mocedá europea a la era dixital) y aguiyar l'usu d'Internet. Pa poder llevar alantre estos oxetivos establecieron trés métodos: acelerar la creación d'una redolada llexislativa fayadizu, sofitar nueves infraestructures y servicios en toa Europa y aplicar un métodu abiertu de coordinación comparativa lo cual significa realizar un númberu d'evaluaciones específiques d'esti proyeutu denomináu eEurope.

Ente los resultaos d'esta esperiencia destáquense la duplicación de la penetración d'Internet nos llares, renovación del marcu de les telecomunicaciones, amenorgamientu del preciu d'accesu a Internet, conexones de toles empresa y centros escolares, regulación por aciu un marcu xurídicu del comerciu electrónicu ente otros.

Esti plan foi asocedíu pol eEurope 2005 onde fundamentalmente se buscó potencies la otra cara del gobiernu electrónicu, esto ye, desenvolver tou lo referío a la informatización de l'alministración.

Esperiencia d'Uruguái. Como otru exemplu de Gobiernu electrónicu y l'accesu a la información pública ye en Uruguái el espediente electrónicu. Según el Decretu 65/998, artículu 2 correspondiente a la fecha 10 de marzu de 1998, establez que l'espediente electrónicu ye: “la serie ordenada de documentos públicos rexistraos per vía informática, tendientes a la formación de la voluntá alministrativa, nun asuntu determináu”. Y en l'artículu 3 de dichu decretu, establezse que l'espediente electrónicu va tener la mesma validez xurídica y probatoria que l'espediente tradicional. Nel añu 2010 l'Axencia pal Desarrollu del Gobiernu de Xestión Electrónica y la Sociedá de la Información y de la Conocencia (AGESIC) tuvo ente los sos proyeutos que l'espediente seya 100% dixital, lo cual implementa los principios del Gobiernu Electrónicu, tales como: accesu, eficiencia, midida, tresparencia, cooperación , igualdá , integridá, universalidá y proyeición. Dichu espediente dexa aportar a los ciudadanos basándose nos principios de llibre accesu pudiendo informase de forma eficiente, amenorgando atrasos, asina l'usuariu realiza un siguimientu del so espediente y tamién xenera beneficios respeuto al Estáu, ciudadanos, empreses y demás persones comenenciudes, llogrando asina amenorgar costos. Esti accesu entiende a tolos Organismos del Estáu. Lo cual llegamos a la conclusión d'una bona xestión de Gobiernu y la tresparencia del Estáu de Derechu. El principiu d'igualdá refier a qu'ensin perxuiciu del usu de medios electrónicos nun esisten restricciones pa les persones que se rellacionen per otros medios cola Alministración. La tresparencia refier a la publicidá de les actuaciones alministratives de manera de facilitar y promover la conocencia y la participación de los ciudadanos. El principiu d'accesibilidá refier a que l'Alministración tien de garantizar l'accesu a la información y los servicios per medios electrónicos de manera segura y comprensible. Los principios d'eficiencia y eficacia impliquen la meyora de la calidá de los servicios ya información de les persones , amenorgar los tiempos y plazos de los procedimientos alministrativos y optimizar los recursos de l'alministración. D'últimes , la AGESIC establez qu'en base de primeres de cooperación ya integridá los organismos públicos tendrán d'interrelacionase al traviés de medios electrónicos y evitar la superposición d'actuaciones y promover el desenvolvimientu de practiques coordinaes ya integraes.

La llei N 17930 de 23 d'avientu de 2005 foi la que creo l'Axencia pal Desarrollu del Gobiernu Electrónicu y a partir de la llei N 18046 denominar Axencia pal Desarrollu del Gobiernu de Xestión Electrónica y la Sociedá de la información y la conocencia (AGESIC). D'alcuerdu al Art. 118 de la citada llei , dicha axencia tien como misión impulsar la meyora de la sociedá de la información y de la conocencia, promoviendo que les persones , les empreses y el Gobiernu realicen el meyor usu de les teunoloxíes de la información y de les comunicaciones.

Espediente electrónicu nel Uruguái editar

Acordies cola AGESIC nun esiste una situación única nel estáu uruguayu con al respeutive de esta tema. Dellos organismos cunten con un sistema d'espediente electrónicu, como l'espediente denomináu GEX, utilizáu pol la Presidencia de dichu país, oficines nacionales, ministerios, Bancu de la República, etc. Consiste en realizar una interconexón ente les distintes oficines del estáu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. OECD. The y-government imperative: main findings [1], Policy Brief, Public Affairs Division, Public Affairs and Communications Direutorate, OECD, 2003
  2. Gartner Group. BAUM, C., & DI MARIO, A. (2000) “Gartner's four phases of y-Government model”
  • Koh, C.Y., Prybutok, V.R. "The three-ring model and development of an instrument for measuring dimensions of y-government functions", Journal of Computer Information Systems, Vol. 33 Non.3, páxs.34-9, 2003
  • CAROU, H.C., GALLARDO, J.A.C., VERDE, J.D.C.: Democracia dixital: Llendes y oportunidaes "Capítulu 4" , Madrid: Trotta, 2002 (1ª edición). ISBN 84-8164-549-4.
  • La Sociedá del protocolu de les ciudaes (City Protocol Society) en fase d'ellaboración del City Protocol.
  • Enrique M. Falcon ¿Qué ye la Informática Xurídica?
  • María José Viega "Escontra una Alministración Electrónica´
  • Estudios Xurídicos n'Homenaxe al Profesor Juan Pablo Cajarville Peluffo, FCU -1ª Edición, Julio de 2011. Páxines 290 - 292.
  • Rotondo, Felipe, "El procedimientu alministrativu y la función pública nel Uruguái", Facultá de Derechu de la República Oriental del Uruguái , Fcu, Artículu por Dra. en Derechu y Ciencies Sociales Raquel Fata.
  • Carlos E. Delpiazzo y María José Viega – “Lleiciones de Derechu Telemáticu”, Ed.: Fundación de Cultura Universitaria; 1ª Edición, Montevideo 2004; páxina 62

Derechu Informáticu, Institutu de Derechu Informáticu, Facultá de Derechu, Universidá de la República, volume III.

  • Derechu Informáticu, Institutu de Derechu Informáticu, Facultá de Derechu, Universidá de la República, volume IV.

Enllaces esternos editar