Considérase golpe de calor cuando la temperatura corporal degola los 40° C.[1] Na hipertermia el puntu d'axuste hipotalámico nun camuda, pero la temperatura corporal xubi superando los mecanismos de regulación de temperatura. De resultes d'esto produz el llamáu golpe de calor.

Golpe de calor
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 T67.0
CIE-9 992.0
DiseasesDB 5690
MedlinePlus 000056
MeSH D000224
Especialidá medicina d'emerxencia
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

La enfermedá suel afectar a dos grupos de población, per un sitiu individuos sanos que realicen exerciciu físicu intensu (golpe de calor per esfuerciu), y per otru llau, a vieyos o enfermos (golpe de calor clásico). El tratamientu basar nel enfriamientu inmediatu (menos de 2 hores), y el sofitu a órganos y sistemes.[2]

Síntomes editar

Los síntomes y consecuencies del golpe de calor pueden incluyir:

  • Deliriu *

Broncoaspiración

  • Náusea *

Vómito * Crisis epiléptiques (Convulsiones)

  • Alteraciones sutiles del comportamientu *

Cefalea (Dolor de cabeza)

Consecuencies editar

  • Coma *

Muerte

Esta variedá de síntomes puede amazcarar l'afección, enzancando un tempranu diagnósticu, y pudiendo llevar a provocar la muerte si nun se tomen les midíes fayadices.[2]

Criterios de clasificación de los afeutaos por golpe de calor
Criteriu Clásicu Por exerciciu físicu
Edá Vieyos Moces
Salú Enfermos crónicos Sanos
Actividá física Sedentaria Exerciciu intensu
Fármacos Davezu Non o raramente
Trespiración Puede tar ausente Habitual
Acidosis láctica Ausente Presente
Hiperpotasemia Ausente Suel tar presente
Hipoglucemia Raru Habitual
Rabdomiolisis Elevación llixera de CPK Frecuente y grave
Insuficiencia renal aguda Menor del 5% del 25 al 30%
CID Rara Habitual

Suelse afayar el golpe de calor pol ambiente calorosu, o pol exerciciu físicu (anamnesis), pola elevada temperatura corporal y pola depresión del sistema nerviosu central. Mientres una fola de calor hai que tomar la temperatura de toa persona n'estáu de coma (pos suel tar siempres presente nel casu de golpe de calor). Les manifestaciones neurolóxiques son difíciles de percibir, según la diaforesis o una temperatura sobre 41° C pueden "non" tar presentes (si yá se tán esfreciendo), y l'esistencia d'anhidrosis nun refuga'l diagnósticu de golpe de calor (especialmente con vieyos).

Causes editar

El golpe de calor ye un síndrome de mancadura por calor de base ambiental, colos calambres por calor y l'escosamientu por calor.

La progresión del golpe de calor pasa primeramente por "estrés por calor" y por "los calambres por calor", anque delles persones pasen a una situación de "escosamientu por calor", ente qu'otres sufren el "golpe de calor". Les causes d'esto siguen siendo desconocíes, pero paez dase una predisposición xenética, qu'inclúi les citoquinas, proteínes de cuayamientu y proteínes de shock térmicu, qu'inflúin na adautación al calor; según l'aclimatación ambiental.

Una nueva posible definición que s'embaraxa, ye "como una forma de hipertermia amestada a una respuesta inflamatioria sistémica, con una evolución a F.M.O., con predominiu de encefalopatía.

Aumentu de la producción de calor editar

  • Exerciciu físicu *

Fiebre * Tirotoxicosis

  • Metabóliques
  • Drogues

Amenorgamientu de la perda de calor editar

  • Aumento de la temperatura ambiental
  • Ambientes húmedos
  • Deshidratación
  • Drogues
  • Amenorgamientu de la capacidá de sudar (enfermedaes de la piel o fármacos)

Alteración de los mecanismos moderadores editar

  • Persones con discapacidá física *

Menguaos psíquicos

Progresión editar

La temperatura corporal percima de 40° C pon la vida so amenaza de muerte. Comparada cola temperatura normal corporal humana de 36,6 - 37,5° C. A 41° C empieza la muerte cerebral, a 44° C la muerte ta asegurada. Temperatures internes percima de 50° C causen rixidez muscular y verdaderamente, la muerte inmediata.

== Tratamientu búscase un enfriamientu inmediatu y caltener los sistemes y órganos. Ye vital esfrecer cuanto antes, si tárdase más de dos hores, la mortalidá asitiar nel 70 per cientu.

Empieza llevándose al paciente a un llugar más fríu esnudándolo y moyándo-y la piel (el treslláu va realizar colos ventanos del tresporte baxaes, salvu si facer n'helicópteru). L'oxetivu ye llegar a los 39° C de temperatura corporal, y cuando se llegue al hospital siguir na unidá de cuidos intensivos con soporte a los órganos.

Métodos d'enfriamientu esternos editar

Dependen de la tresmisión de calor del cuerpu a la piel, y de esta al ambiente. Búscase que se caltenga'l fluxu sanguíneo cutaneu.

  • Métodu conductivu. Llevar el paciente a un llugar frescu y a la solombra, y aplicar compreses fríes al pescuezu, veríes, axilas y cabeza.
  • Métodu evaporativo-convectivo: Esnudar al enfermu y rociar con agua a 15 °C (n'esprái), y abanicar 30 vegaes per minutu con aire caliente (45-48 °C, posiblemente l'ambiente caloroso valga). La corriente d'aire busca caltener la piel a 30-32° C pa evitar la vasoconstricción (y que dexe de fluyir sangre y calor del cuerpu a la piel). La temperatura va baxar d'esta manera 1º cada 11 minutos, esperando baxar la temperatura a 39,4° C en sesenta minuto. Esti métodu llogra que la mortalidá amenorgar del 70 al 11 per cientu.
  • Otros métodos. Inmersión del paciente n'agua (xelada a poder ser), o arrodialo de cubitos de xelu y rociar con sal (provocando'l destemple y l'absorción de calor). Estos métodos tienen los inconvenientes de detener el fluxu de sangre y calor del interior del cuerpu a la piel, precisando un masaxe cutaneu pa caltener el fluxu. Ye un métodu efectivo pero peligroso, y con problemes de colapsu cardiovascular, y hai que caltener al paciente xixiláu.
  • Los cobertores d'enfriamientu son pocu eficaces y encamiéntase evitales (anque sían comúnmente utilizaes).

Métodos d'enfriamientu internos editar

Úsense cuando fallen los métodos esternos.

  • Llaváu peritoneal (con sueru salín a 20° C)
  • Llavadura gástrica (con sueru salín a 9° C)
  • Hemodiálisis o By-pass cardiopulmonar (esfrezse'l sangre fora, y vuelve inyectáse-y al paciente).
  • Esperimentalmente probóse n'animales la inyeición de sueru salín xeláu en venes grandes (femoral, xugular). Los resultaos amuesen un efeutu proteutor del celebru tres el golpe de calor

L'enfriamientu va detener al llegar a los 39° C.

Métodos d'enfriamientu esternos editar

-Ropa refrigerante La ropa refrigerante apurre un refrescu corporal ente 10 y 15º C. Esta forma de refrigeración non solo sirve p'atletes como los futbolistes o pilotos de Fórmula 1. Anque suene perbién, por cuenta de la bioloxía de cada individuu, ye necesariu probar esta ropa mientres un ratu. La más eficaz ye la ropa refrigerante seca, qu'inclúi polímeros o un xel "Fleece". Esti productu actívase moyándolo mientres 1 minutu. N'ensugando'l productu, como pue ser un chalecu refrigerante, ta llistu pa usase.

Tratamientu de los entueyos editar

Pronósticu editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Emerxencies 2004, UNIDÁ DE CUIDOS CRÍTICOS. SERVICIU DE MEDICINA INTERNA. HOSPITAL DE MONTECELO. PONTEVEDRA (España). 2004. http://www.semes.org/revista/vol16_3/116.pdf. Consultáu'l 24 de xunu de 2011. 
  2. 2,0 2,1 «Golpe de calor». Emerxencies 2004, UNIDÁ DE CUIDOS CRÍTICOS. SERVICIU DE MEDICINA INTERNA. HOSPITAL DE MONTECELO. PONTEVEDRA (España). 2004. http://www.semes.org/revista/vol16_3/116.pdf. Consultáu'l 24 de xunu de 2011. 

Enllaces esternos editar