El Gran Atractor ye una anomalía gravitatoria, asitiada nel hipercúmulo Laniakea, qu'abasna a les galaxes nun radiu de más de 300 millones d'años lluz de distancia. Laniakea, conformáu por más de cien mil galaxes, contién al supercúmulo de Virgo, onde ta'l nuesu grupu llocal de galaxes, qu'inclúi la Vía Láctea.

Ficha d'oxetu celesteGran Atractor
filamento galáctico (es) Traducir, Anomalía gravitatoria (es) Traducir y Supercúmulo[1]
Parte de Laniakea (es) Traducir[1] y Zona Vacía (es) Traducir
Epónimu gravedá
Datos d'observación
Ascensión reuta (α) 158 °[1]
Declinación (δ) −46 °[1]
Distancia a la Tierra 250 000 000 ly
75 Mpc
Constelación Norma (es) Traducir
Carauterístiques físiques
Masa 5,0E+16 M☉
Otros nomes
Cambiar los datos en Wikidata

Coordenaes: Sky map 10h 31m 60s, -46° 0 0

El telescopiu ESA/Hubble dirixó los sos güeyos a la rexón del cielu onde s'atopa'l Gran Atractor.

Toes estes galaxes presenten un desplazamientu en candia, acordies cola Llei de Hubble, como si alloñar de nós, pero les variaciones nel so desplazamientu en candia son abondos pa revelar la esistencia d'una concentración de masa equivalente a decenes de miles de galaxes. Ello ye que esisten galaxes que s'atopen xusto detrás d'esa zona hipermasiva que por cuenta de la colosal atraición gravitatoria exercida sobre les mesmes presenten un fana al azul.

Llocalización editar

Los primeros nicios d'una esviación de la espansión uniforme del universu conocer en 1973 y nuevamente en 1978. L'allugamientu del Gran Atractor determinóse finalmente en 1986, y asítiase nun llugar a una distancia d'ente 150 y 250 millones d'años lluz (ente 47 y 79 megaparsecs) (esta postrera ye la estimación más recién) de la Vía Láctea, en direición de la constelación Triangulum Australe (Triángulu Austral) y la constelación Norma (La escuadra del carpinteru).[2] Ente que los oxetos nesa direición atópase na Zona vacida (la parte del cielu nocherniegu escurecida pela Vía Láctea) y son, poro, difíciles d'estudiar con llonxitúes d'onda visibles, observaciones con rayos X revelaron que la rexón del espaciu ta apoderáu pol cúmulo de Norma (ACO 3627),[3][4] un cúmulu masivu de galaxes, munches de les cuales tán topetando coles sos vecines y emiten grandes cantidaes d'ondes de radio.

Alderique sobre la so masa aparente editar

En 1992, gran parte de la señal aparente del Gran Atractor atribuyóse al efeuto del Sesgu de Malmquist.[5] En 2005, los astrónomos llevaron a cabu un estudiu de rayos X d'una parte del cielu conocida como la Zona vacida (CIZA), que informó de que'l Gran Atractor en realidá tenía namái una décima parte de la masa que los científicos calcularen orixinalmente. L'estudiu tamién confirmó les teoríes anteriores de que la Vía Láctea en realidá ta siendo atraida escontra un grupu muncho más masivu de galaxes cercanes al Supercúmulo de Shapley, que s'atopa más allá del Gran Atractor.[6]

El fluxu escuro editar

El Fluxu escuro ye un enclín de velocidá de les galaxes a movese nuna direición que se pensaba yera causada pol Gran Atractor, pero agora les teoríes apunten escontra «fuera» del universu observable.

Referencies editar