El Gran Buenos Aires (GBA) ye la denominación xenérica que refier a la megaciudá arxentina qu'entiende la Ciudá Autónoma de Buenos Aires y el so conurbación sobre la provincia de Buenos Aires,[1] ensin constituyir nel so conxuntu una unidá alministrativa. Esta dase en toles direiciones posibles (Norte, Oeste y Sur; al Este vese llindada pol Ríu de la Plata).

Gran Buenos Aires
Alministración
PaísBandera d'Arxentina Arxentina
Tipu d'entidá aglomeración urbana (es) Traducir
Xeografía
Coordenaes 34°36′S 58°24′W / 34.6°S 58.4°O / -34.6; -58.4
Demografía
Población 13 641 973 hab. (2010)
Cambiar los datos en Wikidata

Per otru llau, el Gran Buenos Aires, convertir n'unu de los polos industrial y económicu más dinámicos y competitivos que tien Arxentina y Suramérica. El PIB PPA de la urbe ye de 362.000 millones de dólares[2] (2008), oldeándose a les economíes nacionales de Venezuela o Suecia[3] y allugaríase nel puestu 31 d'esi añu nel ranking mundial.

Al pie de la ciudá de Buenos Aires, capital arxentina, forma una megalópolis, que ye la segunda aglomeración más poblada de Suramérica y del hemisferiu sur, la tercera d'América Llatina, y la quinta d'América, convirtiéndose asina nuna de les 22 mayores de tol mundu.

El Gran Buenos Aires ta integráu por dos grandes zones: la ciudá de Buenos Aires puramente dicha y el conurbano bonaerense, integráu ésti de la mesma por dellos partíos de la provincia de Buenos Aires.

Definiciones editar

El términu Gran Buenos Aires ta rellacionáu con otres espresiones non siempres bien definíes: el Conurbano bonaerense, el Tremáu Gran Buenos Aires (AGBA), el Área Metropolitana de Buenos Aires (AMBA), la Zona Metropolitana de Buenos Aires (ZMBA) y la Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA). Nel usu habitual d'estos términos non siempres queda claru si inclúyese o s'esclúi a la ciudá de Buenos Aires.[1]

Tamién ye d'usu habitual el términu petrina industrial de Buenos Aires, y la distinción de tres cordón o corones dientro de los partíos qu'arrodien a la ciudá de Buenos Aires, denominaos primer gordón, segundu gordón y tercer gordón según la cercanía respeuto de la ciudá central, les sos carauterístiques urbanes y los periodos de tiempu en que se fueron incorporando a la urbe.

Criteriu políticu-alministrativu editar

A lo llargo del tiempu, les autoridaes de la provincia de Buenos Aires promulgaron distintos decretos y lleis col enfotu de definir los partíos de la so xurisdicción que pertenecen al Gran Buenos Aires, con un criteriu políticu y alministrativu, fundamentalmente dirixíu a delimitar l'área d'aplicación de diversos planes d'obres y fomentu de salú, educación, saneamientu, etcétera; y la distribución de los fondos axudicaos a les mesmes.[4]

Según esti criteriu, estos partíos conformen el denomináu Conurbano bonaerense.

Decreto-llei 70/48 editar

Anque'l conceutu apaez muncho depués, el decretu/llei 70/48[4] define aquellos conceyos pertenecientes alministrativamente a la Provincia, lo que constitúi puramente'l Conurbano bonaerense, anque contempla tamién a la Ciudá. Según el mesmu denominar oficialmente como Gran Buenos Aires al área urbano y rural de los siguientes 14 partíos cercanos a la ciudá de Buenos Aires:[5]

Dichu decretu foi promulgáu'l 8 de xineru de 1948, mientres la gobernación de Domingo Mercante, ante la necesidá de determinar les llendes del área qu'arrodiaba a la ciudá de Buenos Aires, cola cual pretendía establecese un Plan Regulador acorde a los criterios utilizaos pol urbanismu modernu.[6]

Decretu 760/79 editar

Sancionáu'l 20 d'abril de 1979.[4] redefinió los partíos, según la nueva distribución operada nel tiempu, tresformando en 19 a los 14 orixinales.

Llei 10806 editar

Promulgada'l 19 de setiembre de 1989,[4] col propósitu d'establecer los requisitos pa la declaración de ciudá a pueblos o llocalidaes de la Provincia. Llista de la mesma los partíos del conurbano y les diferencia claramente del Gran La Plata y reconoz los mesmos 19 conceyos como integrantes del conurbano bonaerense.

Llei 11247 editar

Promulgada'l 26 de mayu de 1992,[4] creó'l llamáu "Fondu del Conurbano Bonaerense", destináu a la realización d'obres y aplicación de distintos programes sociales nos partíos del conurbano, aumentando estos de 19 a 23 conceyos.

Amiéstense:

Llei 11746 editar

Incorpora la nueva distribución establecida en 1994, a partir de la creación de nuevos partíos sobre los esistentes ya incorpora otros más al conurbano,[4] que pasa a tar integráu por 29 conceyos.

Llei 13473/06 editar

Promulgada'l 1 de xunu de 2006,[4] delimita el Conurbano bonaerense nun área territorial entendida por 33 conceyos arrexuntaos en 8 distintes zones:

Criteriu demográficu editar

En 1947, mientres el Cuartu Censu Xeneral de la Nación, la Direición d'Estadístiques introdució per primer vegada nes sos publicaciones el términu Gran Buenos Aires pa referise a una nueva unidá censal integrada pola Capital Federal y los partíos de la provincia de Buenos Aires que la arrodien.[6] Anguaño'l Institutu Nacional d'Estadístiques y Censos (Indec) define demográficamente[1][7] los términos rellacionaos col Gran Buenos Aires de la siguiente manera:[1]

Conurbano bonaerense editar

Llamaos Partíos del Gran Buenos Aires pol Indec,[1] ye un grupu integráu históricamente por 24 conceyos qu'arrodien a la ciudá de Buenos Aires, conocíos como Conurbano bonaerense. Dientro d'él estremen dos subgrupos:

  • 14 partíos dafechu urbanizaos:
  • 10 partíos parcialmente urbanizaos, con continuidá urbana con Buenos Aires dende metá del sieglu XX:

Gran Buenos Aires (GBA) editar

 
N'azul, el Gran Buenos Aires: la ciudá de Buenos Aires (o Capital Federal) + 24 partíos del conurbano.

El Indec define al Gran Buenos Aires (GBA) puramente dichu como l'área de 3.833 km² integrada pela ciudá de Buenos Aires más los partíos del Gran Buenos Aires —nel sentíu alministrativu, esto ye, los 24 partíos completos— que la arrodien. El términu ye utilizáu tantu nel área económica como social, salvu bien contaes esceiciones.[1]

El Indec tamién utiliza la espresión Rexón Gran Buenos Aires (Rexón GBA), nes sos publicaciones, pa definir a la mesma área. Esta reemplazó definitivamente, a partir d'agostu de 2003, a la espresión Rexón Metropolitana pa referise a dicha área de la ciudá más 24 partíos,[1] polo que pueden atopase testos de la so autoría con esta última espresión pero que nun se refieren a la Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA) en sentíu estrictu.

Tremáu Gran Buenos Aires (AGBA) editar

 
N'azul, Tremáu Gran Buenos Aires.
 
L'avenida General Paz ye una autopista de gran importancia nel fluxu automotor ente la ciudá y la provincia de Buenos Aires.

El Tremáu Gran Buenos Aires (AGBA) toma lo que se denomina "mancha urbana", ye dicir la zona hasta onde llega la continuidá de viviendes, buscando definir una realidá esencialmente móvil. Llamada tamién envolvente de población o llocalidá censal.

La definición del Tremáu Gran Buenos Aires ye más amplia pero tamién menos precisa que la de Gran Buenos Aires, tomando la ciudá de Buenos Aires, la superficie total de 14 partíos de la provincia de Buenos Aires y la parcial d'otros 16. La superficie del tremáu suma 2.590 km²,[8] un 10% más que los 2.353 km²[9] correspondientes a la superficie del área censada en 1991, reflexando que la mancha urbana continua estendiéndose a un ritmu mayor que'l de la crecedera de la población, a pesar de los intentos de frenar dicha espansión al traviés de la regulación d'usos del suelu reglamentada pola llei 8912/77 de la provincia de Buenos Aires.[10]

El Tremáu Gran Buenos Aires,[1] en sentíu estrictu, estender por 31 unidaes alministratives, a les cualos atópense otra 4 en procesu d'agregamientu:

  • La Ciudá Autónoma de Buenos Aires
  • 14 partíos que la so población y superficie integren totalmente el Tremáu Gran Buenos Aires y formen parte del Gran Buenos Aires:
  • 10 partíos que la so población y superficie integren parcialmente'l Tremáu Gran Buenos Aires y formen parte del Gran Buenos Aires:
  • 4 partíos que la so superficie y población integren parcialmente'l tremáu, y a partir de 2006 formen parte del conurbano dende l'aspeutu políticu y alministrativu.[11][12][13]
  • 2 partíos que la so superficie y población integren parcialmente'l tremáu, y nun formen parte del Gran Buenos Aires:
  • Amestar a ellos 4 partíos a los que nun selos considera, enagora, como parte del tremáu, que la so superficie y población integrar bien parcialmente, y nun formen parte del Gran Buenos Aires:

Otros criterios editar

Extraoficialmente diversos autores adopten otres definiciones pa definir distintes escales de la Buenos Aires metropolitana, a saber:

Criterios definíos pol Observatoriu Urbanu Local editar

L'Observatoriu Urbanu Local - Buenos Aires Metropolitana (OUL-BAM) forma parte de la rede d'Observatorios Urbanos de ONX-hábitat y define distintes árees xeográfiques pa contribuyir nos foros de discutiniu ente los actores pertinentes, gubernamentales y non gubernamentales, amás d'evaluar y monitorear les polítiques públiques urbanes, y contribuyir a la formulación d'apurras pal resolución de les problemátiques encaraes polos distintos niveles de decisión nel ámbitu del Área Metropolitana de Buenos Aires. Diches árees son:[14]

Área Metropolitana de Buenos Aires (AMBA) editar
 
Tigre, llocalidá de la zona norte del Gran Buenos Aires.
 
Monumentu a Nicolás Avellaneda, Avellaneda
 
Aeropuertu Internacional Ministru Pistarini, na llocalidá d'Ezeiza, ye la principal terminal aérea internacional d'Arxentina

El Área Metropolitana de Buenos Aires (AMBA) coincide cola área xeográfica onde'l Indec define'l Tremáu Gran Buenos Aires (AGBA) aplicando criterios de continuidá física. Abarca total o parcialmente 35 unidaes alministratives, totalizando en 2011 una área de 2.681 km²:

Zona Metropolitana de Buenos Aires (ZMBA) editar
 
Temaikèn, en Belén de Escobar, ye l'únicu bioparque de l'Arxentina aprobáu pola Asociación de Zoolóxicos y Acuarios
 
Tecnópolis, nel Partíu de Vicente López, ye la megamuestra de ciencia, teunoloxía, industria y arte más grande d'América Llatina.

La Zona Metropolitana de Buenos Aires (ZMBA) o Zona Metropolitana del Gran Buenos Aires (ZMGBA) ye l'área xeográfica que toma la totalidá de les unidaes alministratives que'l Indec considera como integrantes del Tremáu Gran Buenos Aires (AGBA) aplicando criterios de continuidá física. L'aplicación mecánica d'esti conceutu deriva nel agrupamientu arbitrariu de delles xurisdicciones (seríen los casos estremos de La Plata y Cañuelas que solo s'integren a la AGBA en menos del 15 % de la so población respeutiva), polo cual solo incorporar como partes de la ZMGBA aquelles xurisdicciones onde la porción de la población qu'habita'l territoriu tremáu supera'l 30 % de la población total urbana de la unidá territorial considerada y per otra parte onde la cabecera de dicha xurisdicción tamién forma parte de la aglomeración. D'esta miente, abarca entós la totalidá de 31 unidaes alministratives, sobre una área de 6.118 km²:

Son los mesmos conceyos qu'integren el AMBA, quitando a La Plata, Berisso, Ensenada y Cañuelas.

Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA) editar
 
La Catedral de La Plata, d'estilu neogóticu, ye unu de los templos católicos más grandes d'América Llatina.

La Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA) ye l'área xeográfica que toma la totalidá de los asentamientos urbanos, y les sos respeutives árees d'influencia, integraos funcionalmente cola área urbana principal. Les variables utilizaes pa definir dicha área son diverses, siendo la más abarcativa aquella qu'arrexunta les unidaes alministratives definíes pol criteriu funcional d'identificación a partir del área de «comutado», ye dicir basáu nel movimientu diariu que realicen les persones pa satisfaer les sos necesidaes, principalmente llaborales, pero tamién educatives, de salú y de consumu. Esos movimientos diarios, o movimientos pendulares, tienen cierta correspondencia cola estructura de tresporte de la RMBA. Toma 44 unidaes alministratives, sobre una área de 18.380 km²:

Criteriu definíu pola Direición d'Ordenamientu Urbanu y Territorial editar

La Direición d'Ordenamientu Urbanu y Territorial de la provincia de Buenos Aires (DPOUT) hai delimitado l'área denomada como Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA) pa ellaborar el Plan Estratéxicu Territorial vixente,[15] en función de los grandes componentes de la organización territorial:[16]

  • los espacios de la producción industrial y el sistema portuariu;
  • los espacios del comerciu y los servicios y el sistema de centros;
  • el sistema del hábitat y les crecederes urbanes;
  • la movilidá: estructura vial y sistema de tresporte;
  • el sistema ambiental: cuenques, xestión de residuos, árees verdes y espacios periurbanos.

Esta delimitación de la rexón coincide cola adoptada pol Observatoriu Metropolitanu dependiente del Conceyu Profesional d'Arquiteutura y Urbanismu de l'Arxentina (CPAU)[17] y pola Fundación Metropolitana.[18]

Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA) editar
 
Imaxe satelital de la Rexón Metropolitana de Buenos Aires.(NASA)
Country na llocalidá d'Ezeiza
Inxenieru Budge, llocalidá de la zona sur del Gran Buenos Aires y los sos contrastes.

Pa la Direición d'Ordenamientu Urbanu y Territorial, la Rexón Metropolitana de Buenos Aires (RMBA) ye l'área xeográfica que toma les siguientes xurisdicciones, sobre una superficie de 13.975 km²:

Clasificaciones dientro del Conurbano editar

Asina definíu, dientro del Conurbano bonaerense davezu estrémense tamién los gordones o corones, una serie d'aniellos socesivos allugaos según la so proximidá alredor de la ciudá de Buenos Aires. Esta clasificación supón una cierta homoxeneidá pa cada unu d'ellos, resultáu de los distintos momentos en que se desenvolvieron a midida que estendíase'l tremáu, les sos condiciones habitacionales, la infraestructura presente y la densidá de población. Escluyir nesta carauterización a los partíos pertenecientes al Gran La Plata.

Primer gordón
Avellaneda, Lanús, Lomas de Zamora, La Matanza (parte este), Morón, Trés de Febreru, San Martín, Vicente López, San Isidro.
Segundu gordón
Quilmes, Berazategui, Florencio Varela, Almirante Brown, Esteban Echeverría, Ezeiza, Moreno, Merlo, Hurlingham, Ituzaingó, La Matanza (parte oeste), Tigre, San Fernando, José C. Paz, San Miguel, Malvines Arxentines.
Tercer gordón
San Vicente, Presidente Perón, Marcos Paz, Xeneral Rodríguez, Escobar y Pilar.
 
El Regatu dixebra la ciudá de Buenos Aires de la zona sur del conurbano (imaxe de la ponte Nicolás Avellaneda).

Tamién suel estremase'l Conurbano bonaerense en tres zones xeográfiques: norte, oeste y sur.

Zona Norte
Formada por Vicente Lopéz, San Isidro, San Fernando, Tigre, Xeneral San Martín, San Miguel, José C. Paz, Malvines Arxentines , Escobar y Pilar, caracterícense principalmente polos sos barrios y urbanizaciones zarraes pa sectores de la clase alta, según importantes centros industriales, principalmente de les industries del automóvil y farmacolóxica, magar tamién inclúi sectores de clase media, clase baxa ya inclusive de villes d'emerxencia. La so zona riberana ye un importante paséu turísticu, al igual que la zona del Delta. Equí allúguense gran cantidá de marines y clubes náuticos. Nel casu de Pilar, destácase la presencia de grandes proyeutos inmobiliarios como los countries y los barrios semi-zarraos pa les clases media-alta y alta.
L'Autopista Panamericana (Accesu Norte), colos sos distintos ramales d'intensu tránsitu, constituyir na principal conexón vial cola ciudá de Buenos Aires. Les llinies ferroviaries Mitre y Belgrano Norte conecten la zona cola estación Retiro.
 
Vista aérea nocherniega d'un sector de la zona oeste del Conurbano.
Zona Oeste
Conformar La Matanza, Merlo, Moreno, Morón, Xeneral Rodríguez, Marcos Paz, Hurlingham, Ituzaingó y Trés de Febreru. Ye una zona bien industrial d'urbanización más recién, que recibe a gran parte de los migrantes internos y fronterizos. Dientro d'ellos, l'estensu partíu de La Matanza, con más de 1,7 millones d'habitantes (Censu 2010), solo superáu en población por cuatro provincies, tien una gran importancia social, política y económica.
Les sos principales víes de vinculación cola ciudá de Buenos Aires son l'autopista Acceso Oeste, la Ruta 3, la RP 40 (Ex200), la RP 8 (Ex RN8), la Linia San Martín con destín final en Retiro, la Llinia Urquiza hasta la estación Federico Lacroze nel barriu porteño de Chacarita, la Llinia Sarmiento, que remata na estación Once y la Llinia Belgrano Sur, que nos sos distintos ramales, xune la zona sur de la ciudá de Buenos Aires (Barraques, Pompeya, Villa Soldati, Villa Lugano) con llocalidaes tales como Tapiales, Gregorio de Laferrere, González Catán o Isidro Casanova, en La Matanza.
Zona Sur
Constituyida por Avellaneda, Quilmes, Berazategui, Florencio Varela, Lanús, Lomas de Zamora, Almirante Brown, Esteban Echeverría, Ezeiza, Presidente Perón y San Vicente, ye l'área industrial tradicional del país, onde s'instalaron los frigoríficos dende fines del sieglu XIX. Separada de la ciudá de Buenos Aires y la zona Oeste pol Regatu, ye la zona onde se faen más evidentes les desigualdaes social y urbanu del Gran Buenos Aires, con importantes zones comerciales y residenciales y gran cantidá de barrios de nivel sociu-económicu baxu y asentamientos irregulares.
Les principales interconexones viales cola ciudá de Buenos Aires son l'autopista Buenos Aires-La Plata, l'autopista Ezeiza-Cañuelas, el Camín Negru, l'avenida Hipólito Yrigoyen y l'avenida Bartolomé Mitre. El ferrocarril Roca tien dellos ramales que rematen na estación Constitución, allugada na ciudá de Buenos Aires.

Resume históricu cronolóxicu de la creación de los partíos editar

Nᵘ Partíu Orixe
1 Almirante Brown Fundáu en 1873 con tierres provenientes de Quilmes y San Vicente
2 Avellaneda Fundar en 1895 col nome de Barraques al sur, que caltuvo hasta 1914. Incluyó a Lanús hasta 1944
3 Berazategui Foi fundáu en payares de 1960 tomando la parte sureste de Quilmes
4 Esteban Echeverría Fundar en 1913, con tierres provenientes de Lomas de Zamora y San Vicente. En 1993 y 1994 dexó tierres a Cañuelas y pa la creación de los partíos de Ezeiza y Presidente Perón
5 Ezeiza Crear en 1994 con tierres d'Esteban Echeverría
6 Florencio Varela Fundar en 1891, dixebrándose de Quilmes. En 1993 dexó tierres pa la creación del partíu de Presidente Perón
7 Xeneral San Martín Fundar en 1864, dixebrándose de San Isidro. Hasta 1959 incluyó a Trés de Febreru
8 Hurlingham Crear en 1994 sobre tierres del partíu de Morón
9 Ituzaingó Crear en 1994 con tierres del partíu de Morón
10 José C. Paz Fundáu en 1994, con tierres provenientes de Xeneral Sarmiento, que se formara con parte de Les Conches (actual Tigre) y Pilar, y en 1994 eslleióse, pasando a conformar los partíos de José C. Paz, Malvines Arxentines y San Miguel
11 La Matanza En 1812 establezse la llende cola alcaldía del pagu de la Cañada de Morón y dixébrase de la mesma. En 1856 fúndase la so cabecera San Xusto
12 Lanús Fundar en 1944, con tierres provenientes d'Avellaneda. Hasta ochobre de 1955 llamóse 4 de xunu
13 Lomas de Zamora Fundar en 1861 col nome de La Paz, que se camudó en 1869
14 Malvines Arxentines Crear en 1994 con tierres de Xeneral Sarmiento y un sector del partíu de Pilar
15 Merlo Fundar en 1864
16 Moreno Fundar en 1864, incluyendo parte de Xeneral Sarmiento hasta 1889
17 Morón Dixebrar de La Matanza en 1812 La so cabecera fundar en 1865 y hasta setiembre de 1945 llamóse Seis de Setiembre. En 1994 dexó tierres pa los partíos de Hurlingham y Ituzaingó
18 Quilmes Fundáu en 1865, incluyó hasta 1891 a Florencio Varela y parte de Alte. Brown; y a Berazategui hasta payares de 1960
19 San Fernando Fundar en 1821
20 San Isidro Foi fundáu en 1822. Incluyó a Vicente López hasta 1905
21 San Miguel Crear en 1994 sobre tierres de Xeneral Sarmiento
22 Tigre Fundar en 1865 col nome de Conches y Tigre. Apaez como Les Conches hasta 1954.[19] Incluyó parte de Escobar hasta 1960
23 Trés de Febreru Biforcar en 1959 de San Martín
24 Vicente López Dixebrar de San Isidro en 1905

Población editar

D'alcuerdu a los datos del censu 2010 la población del área varia, según el criteriu adoptáu, dende los 9 916 715  habitantes nel Conurbano a los 14 839 026 habitantes nel casu de la Rexón Metropolitana de Buenos Aires na so máxima estensión, según la definición de la Direición d'Ordenamientu Urbanu y Territorial de la provincia de Buenos Aires (DOUT).

Gran Buenos Aires
Cuntaba en 2010 con 12 806 866 habitantes (2 890 151 na Ciudá Autónoma de Buenos Aires más 9 916 715 nos 24 partíos).[20][21] En 2001 tenía 11 460 575 habitantes (2 776 138[22] na Ciudá Autónoma más 8 684 437[23] nos 24 partíos). En 1991 la población yera de 10 918 027 habitantes (2 965 403[22] na Ciudá Autónoma y 7 952 624[23] nel conurbano).
Tremáu Gran Buenos Aires
Cuntaba en 2010 con 13 591 863 habitantes (2 890 151 na Ciudá Autónoma de Buenos Aires más 10 701 712 nel área urbana del conurbano). En 2001 cuntaba con 12 046 799 habitantes (2 776 138[22] na Ciudá Autónoma y 9 497 410[24] nel área urbana del conurbano). En 1991 la población del tremáu yera de 11 297 987 habitantes (2 965 403[22] na Ciudá Autónoma y 8 332 584[24] nel área urbana del conurbano).

Esto implica que la crecedera foi del orde del 11,7 % (4,1 % na Ciudá Autónoma y 14,2 % nel conurbano). Esta magnitú representa en 2010 el 34,9 % del total de la República, daqué más que'l 33,2 % de 2001 y el 34,6 % de 1991.[25]

D'esta manera'l Tremáu Gran Buenos Aires constitúi pola so cantidá d'habitantes la mayor concentración urbana de l'Arxentina, la segunda de Suramérica (detrás de São Paulo), la tercera de Llatinoamérica (detrás de Méxicu, D.F. y São Paulo), la cuarta d'América (detrás de Ciudá de Méxicu, São Paulo y Nueva York)[26] y la ventena aglomeración del mundu.[8]

El siguiente cuadru amuesa la población del área metropolitana según cada unu de los distintos criterios que la definen y los partíos que cada unu d'estes abarca, según los resultaos del censu 2010:

POBLACIÓN DEL GRAN BUENOS AIRES AL CENSU 2010 SEGÚN CLASIFICACIONES DE LOS DISTINTOS CRITERIOS ADOPTAOS
Corona o
Gordón
Componente Criterio ley 13473 Criteriu demográficu Criteriu OUL Criteriu DOUT
Conurbano GBA AGBA ZMBA AMBA RMBA RMBA
Ciudá Autónoma de Buenos Aires -- 2.890.151 2.890.151 2.890.151 2.890.151 2.890.151 2.890.151
1° Corona
Avellaneda 342.677 342.677 342.677 342.677 342.677 342.677 342.677
Xeneral San Martín 414.196 414.196 414.196 414.196 414.196 414.196 414.196
Hurlingham 181.241 181.241 181.241 181.241 181.241 181.241 181.241
Ituzaingó 167.824 167.824 167.824 167.824 167.824 167.824 167.824
La Matanza (parte este)[27][28] 983.693 983.693 983.693 983.693 983.693 983.693 983.693
Lanús 459.263 459.263 459.263 459.263 459.263 459.263 459.263
Lomas de Zamora 616.279 616.279 616.279 616.279 616.279 616.279 616.279
Morón 321.109 321.109 321.109 321.109 321.109 321.109 321.109
Quilmes 582.943 582.943 582.943 582.943 582.943 582.943 582.943
San Isidro 292.878 292.878 292.878 292.878 292.878 292.878 292.878
Trés de Febreru 340.071 340.071 340.071 340.071 340.071 340.071 340.071
Vicente López 269.420 269.420 269.420 269.420 269.420 269.420 269.420
2° Corona
Almirante Brown 552.902 552.902 552.139 552.902 552.902 552.902 552.902
Berazategui 324.244 324.244 324.156 324.244 324.244 324.244 324.244
Esteban Echeverría 300.959 300.959 300.745 300.959 300.959 300.959 300.959
Ezeiza 163.722 163.722 162.525 163.722 163.722 163.722 163.722
Florencio Varela 426.005 426.005 426.005 426.005 426.005 426.005 426.005
José C. Paz 265.981 265.981 265.981 265.981 265.981 265.981 265.981
La Matanza (parte oeste)[27][29] 792.123 792.123 792.123 792.123 792.123 792.123 792.123
Malvines Arxentines 322.375 322.375 322.375 322.375 322.375 322.375 322.375
Merlo 528.494 528.494 527.658 528.494 528.494 528.494 528.494
Moreno 452.505 452.505 452.505 452.505 452.505 452.505 452.505
San Fernando (parte continental)[30] 160.285 160.285 160.285 160.285 160.285 160.285 160.285
San Miguel 276.190 276.190 276.190 276.190 276.190 276.190 276.190
Tigre 376.381 376.381 370.913 376.381 376.381 376.381 376.381
3° Corona
y
4° Corona
Berisso -- -- -- -- 88.470 88.470 88.470
Brandsen -- -- -- -- -- 26.367 26.367
Campana -- -- -- -- -- 94.461 94.461
Cañuelas -- -- 7.311 -- 51.892 51.892 51.892
Ensenada -- -- -- -- 56.729 56.729 56.729
Escobar -- -- 212.208 213.619 213.619 213.619 213.619
Esaltación de la Cruz -- -- -- -- -- 29.805 29.805
Xeneral Las Heras -- -- -- -- -- 14.889 14.889
Xeneral Rodríguez -- -- 85.315 87.185 87.185 87.185 87.185
La Plata -- -- 2.312 -- 654.324 654.324 654.324
Partíu de Llobos Llobos -- -- -- -- -- 36.172 --
Luján -- -- -- 106.273 106.273 106.273 106.273
Marcos Paz -- -- 50.460 54.181 54.181 54.181 54.181
Mercedes -- -- -- -- -- 63.284 --
Navarro -- -- -- -- -- 17.054 --
Pilar -- -- 296.826 299.077 299.077 299.077 299.077
Presidente Perón -- -- 80.824 81.141 81.141 81.141 81.141
San Fernando (parte insular)[30] 2.955 2.955 -- 2.955 2.955 2.955 2.955
San Vicente -- -- 58.165 59.478 59.478 59.478 59.478
Zárate -- -- -- -- -- 114.269 114.269
TOTAL 9.916.715 12.806.866 13.591.863 13.707.820 14.559.235 14.955.536 14.839.026

Zona rural nel Gran Buenos Aires editar

Los partíos de Berisso, Brandsen, Campana, Cañuelas, Ensenada, Esaltación de la Cruz, Florencio Varela, Xeneral Las Heras, Xeneral Rodríguez, Pilar, , La Plata, Luján, Zárate entá tienen llocalidaes rurales y paraxes, allugaos cerca de les urbanizaciones.

Llocalidaes y/o Pueblos Rurales:

Rede ferroviaria editar

Galería editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Indec (2003). «¿Qué ye'l Gran Buenos Aires?». Consultáu'l 9 de setiembre de 2009 y el 25 d'agostu de 2014.
  2. Ciudaes_por_PIB
  3. Países_por_PIB_(PPA)_pasáu_y_futuru
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 Juan Carlos Downes (2010). Radiografía del conurbano bonaerense. Dunken, Buenos Aires. ISBN 978-987-02-4840-8.
  5. Decreto 70/48 de la Provincia de Buenos Aires.
  6. 6,0 6,1 Alicia Novick y Horacio Caride. «Ciudad versus área metropolitana. Notes pa una historia del gran Buenos Aires». Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  7. Verónica Maceira. «Notes pa una carauterización del Área Metropolitana de Buenos Aires». Consultáu'l 25 d'agostu de 2014.
  8. 8,0 8,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes demographia
  9. Indec (1995). Censo nacional de población y vivienda 1991. Llocalidaes de más de 50.000 habitantes y capitales de provincia. Resultaos definitives. Serie G nᵘ2. ISBN 950-9888-92-3.
  10. Llei 8912/77 de la provincia de Buenos Aires.
  11. http://www.infoban.com.ar/despachos.asp?cod_des=3530
  12. http://impulsobaires.com.ar/nota.php?id=3454
  13. http://pilaradiario.com/noticias/El-sciolismo-da-engarradiella-pol Fondu-del-Conurbano_26521
  14. OUL (Observatoriu Urbanu Local). «Buenos Aires Metropolitana». Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  15. Ministeriu d'Infraestructura de la Provincia de Buenos Aires. «Liniamientos Estratéxicos pa la RMBA». Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  16. Ministeriu d'Infraestructura de la Provincia de Buenos Aires. «Liniamientos Estratéxicos pa la RMBA». Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  17. Conceyu Profesional d'Arquiteutura y Urbanismu de l'Arxentina (CPAU). «Observatoriu Metropolitanu». Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  18. Fundación Metropolitana. «La Metrópolis». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 18 d'abril de 2012.
  19. Llei 5759 de la Provincia de Buenos Aires
  20. INDEC (2010). «Ciudad Autónoma de Buenos Aires. Población total por sexu y índiz de masculinidad, según edá n'años simples y grupos quinquenales d'edá. Añu 2010.». Consultáu'l 3 de mayu de 2012.
  21. INDEC (2010). «Provincia de Buenos Aires, 24 partíos del Gran Buenos Aires. Población total por sexu y índiz de masculinidad, según edá n'años simples y grupos quinquenales d'edá. Añu 2010.». Consultáu'l 3 de mayu de 2012.
  22. 22,0 22,1 22,2 22,3 «Ciudá de Buenos Aires según distritu escolar. Población, superficie y densidá. Años 1991 y 2001.». INDEC. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 9 de setiembre de 2009.
  23. 23,0 23,1 «Partíos del Gran Buenos Aires. Población censada n'años 1991 y 2001.». INDEC. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 9 de setiembre de 2009.
  24. 24,0 24,1 «Provincia de Buenos Aires según llocalidá. Población censada en 1991 y población por sexu en 2001.». INDEC. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 9 de setiembre de 2009.
  25. «Cuadro P1. Total del país. Población total y variación intercensal absoluta y relativa por provincia o xurisdicción. Años 2001-2010». INDEC. Consultáu'l 8 de mayu de 2012.
  26. http://web.archive.org/web/https://www.census.gov/popest/metro/CBSA-est2007-annual.html
  27. 27,0 27,1 La población total del partíu de La Matanza ye de 1.775.816 habitantes.
  28. Entiende les llocalidaes de Aldo Bonzi, Ciudá Evita, Ciudá Maderu, Isidro Casanova, La Tablada, Lomas del Mirador, Ramos Mejía, San Xusto, Tapiales y Villa Luzuriaga.
  29. Entiende les llocalidaes de Gregorio de Laferrere, Gonzalez Catán, Rafael Castillo, 20 de Xunu y Virréi del Pinu.
  30. 30,0 30,1 La población total del partíu de San Fernando ye de 163.240 habitantes.

Bibliografía editar

  • Buzai, G.D.; Marcos, M. (2012). The Social Map of Greater Buenos Aires as Empirical Evidence of Urban Models. Journal of Latin American Geography. Volume 11 Number 1, páxs. 67-78, DOI: 10.1353/lag.2012.0012. [1].
  • INDEC (2003). ¿Que ye'l Gran Buenos Aires?. link.
  • Keeling, D. (1996). Buenos Aires: Global Dreams, Local Crisis. John Wiley & Sons, Chichester.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar