Herreruela

conceyu de la provincia de Cáceres (España)

Herreruela ye un pueblu y conceyu español, na provincia de Cáceres, Comunidá Autónoma d'Estremadura. Pertenez al partíu xudicial de Valencia de Alcántara y a la mancomunidá de la Sierra de San Pedro.

Herreruela
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
ProvinciaBandera de Provincia de Cáceres provincia de Cáceres
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Herreruela (es) Traducir Juan Pedro Borrego Gazapo
Nome oficial Herreruela (es)[1]
Códigu postal 10560
Xeografía
Coordenaes 39°27′46″N 6°54′21″W / 39.4629°N 6.9058°O / 39.4629; -6.9058
Herreruela alcuéntrase n'España
Herreruela
Herreruela
Herreruela (España)
Superficie 113.72 km²
Altitú 315 m
Llenda con Cáceres, Alburquerque, Salorino, Brozas y San Vicente de Alcántara
Demografía
Población 321 hab. (2023)
- 171 homes (2019)

- 162 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.08% de provincia de Cáceres
0.03% de Estremadura
0% de España
Densidá 2,82 hab/km²
herreruela.es
Cambiar los datos en Wikidata

Atopar al suroeste de la provincia, a 50 km de la capital provincial en direición a la frontera con Portugal, de la cual falta tamién 50 km. Tien un área de 113,72 km² con una población de 354 habitantes en 2017 y una densidá de 3,11 hab/km².

Llendes del términu municipal editar

Herreruela parte con:

Historia editar

En 1594 formaba parte de la Tierra de Alcántara na Provincia de Trujillo.[2] A la cayida del Antiguu Réxime la llocalidá constituyir en conceyu constitucional na rexón d'Estremadura, dende 1834 quedó integráu nel Partíu Xudicial de Valencia de Alcántara.[3] Nel censu de 1842 cuntaba con 150 llares y 822 vecinos.[4]

Demografía editar

Evolución del númberu d'habitantes dende 1900:[5][6]

Economía editar

 
Vendedor de mazanes en Herreruela en 1852.

La economía del pueblu centrar en dalguna esplotación agropecuaria familiar (cabres, gochos, oveyes y vaques) anque tien una empresa de montaxe de pieces y un hotel rural, l'Hotel Rural Sierra de San Pedro.

Monumentos editar

  • Ilesia de La nuesa Señora de la Encarnación, construyida nel sieglu XVIII (por confirmar).
  • Casa Grande o de la Marquesa, gran casa d'estilu colonial data de finales del sieglu XIX o principios del XX, construyida na plaza del pueblu, anque anguaño namái la fachada atópase en bon estáu.
  • El Bujío (Bohido) o Ermita de San Xuan, antigua ermita construyida en piedra pela rodiada del pueblu nel sieglu XVII, anguaño atópase totalmente en ruines. Ye posible que seya l'edificiu de pies más antiguu del pueblu.

Como monumentu menor, pero dignu de mención, tamién esiste un antiguu molín de vientu, que sigue de pies pero del cual namái queda la estructura esterior.

Fiestes populares editar

  • Fiestes patronales de San Xuan Bautista, el 24 de xunu. Na viéspora del día del patrón los mozos del pueblu recueyen cañes (d'antiguo tomillos) con una carreta sobre la que s'asitien p'acompañar al mayordomu de les fiestes, recibiéndose-yos na entrada esti del pueblu, tou ello acompañáu por ponche y altramuces ufiertáu pola familia del mayordomu. Coles cañes recoyíes realícense fogueres a partir de la medianueche.
  • Magusto (Magosto), celébrase'l 1 de payares, ye una fiesta tradicional na que se garrasti al campu dende pela mañana hasta qu'anuecha a comer productos típicos y distintos rustíos, siendo carauterístiques les castañes asaes.
  • La rosca, sortéase un productu típicu de repostería llamáu Rosca de piñonate, que la so ellaboración realizar como ufrienda a la Virxe del Rosario y forma parte d'una tradición d'aproximao 150 años.

Referencies editar

Enllaces esternos editar