Les hifas (del griegu ὑφή, huphḗ, rede) son una rede de filamentos cilíndricos que conformen la estructura del cuerpu de los fungos multicelulares. Tán constituyíos por una fila de célules allargaes y tubulares, envolubraes por una paré celular compuesta de quitina. El conxuntu d'estes hifas denominar micelio.

Hifas de Penicillium.

Clasificación editar

Les hifas pueden presentar un tipu de segmentación qu'estrema al filamentu en septos, delimitada por estructures denominaes tabiques, lo cual dexa la separación citoplasmática. Per otru llau, hai fungos que nun presenten esti tipu de morfoloxía y denominar cenocíticas.

Los nucleos de les hifas tabicadas pueden ser anucleares o multinucleares. Estos migren a otros septos por una estructura denomada poru, col fin de reproducise y realizar el so respeutivu intercambiu xenéticu. Per otru llau les hifas cenocíticas pueden contener cientos a miles de nucleos a lo llargo de tol filamentu citoplasmático.

Munches especies de fungos llamaos haustorios tienen hifas especializaes qu'enfusen los organismos vivos pa la so dixestión y absorción. Otros pueden xuntase a distintos sustratos como roques, corteces, etc. Los raigaños de los árboles sirven como un sustratu bien particular, que establecen una rellación simbiótica coles hifas denominaos micorriza.[1][2]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Campbell, Neil (2007). «31», Biología (en castellanu). Panamericana. ISBN 978-84-7903-998-1.
  2. Madigan M; Martinko J (editors). (2005). Brock Biology of Microorganisms, 11th ed., Prentice Hall. ISBN 0131443291.

Enllaces esternos editar