Higuera de la Sierra

conceyu de la provincia d'Huelva (España)

Higuera de la Sierra ye un conceyu español de la contorna de la Sierra d'Huelva na provincia d'Huelva, Andalucía. Nel añu 2010 cuntaba con 1409 habitantes. La so estensión superficial ye de 24 km² y tien una densidá de 56,2 hab/km². Los sos coordenaes xeográfiques son 37º 50' N, 6º 26' O. Asítiase a una altitú de 620 metros y a 96,8 quilómetros de la capital de provincia, Huelva.

Higuera de la Sierra
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia Provincia de Huelva
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde d'Higuera de la Sierra Manuel Fal Mena
Nome oficial Higuera de la Sierra (es)[1]
Códigu postal 21220
Xeografía
Coordenaes 37°50′11″N 6°26′52″W / 37.8365°N 6.4479°O / 37.8365; -6.4479
Higuera de la Sierra alcuéntrase n'España
Higuera de la Sierra
Higuera de la Sierra
Higuera de la Sierra (España)
Superficie 24 km²
Altitú 620 m
Llenda con Zufre y Aracena
Demografía
Población 1306 hab. (2023)
- 666 homes (2019)

- 621 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de Provincia de Huelva
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 54,42 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
higuerasierra.es
Cambiar los datos en Wikidata

Demografía editar

Númberu d'habitantes nos últimos años.

Evolución demográfica de Higuera de la Sierra
1996199819992000200120022003200420052010
1291127112601258126912621311134413481409
(Fonte: INE [Consultar])

Historia editar

Foi declarada villa por decretu de Carlos V de 1553, incorporando terrenales d'Aracena y Zufre. Sicasí, en 1594 formaba parte del reinu de Sevilla na Sierra de Arroche amestáu a Aracena.[2]

Fiestes mayores editar

La Cabalgata: tou higuereño tien l'arguyu de nacer nun Pueblu de Reyes, y esta afirmación nun ye un baladí, sinón tou una reconocencia a una llocalidá que, entá siendo pequeña, dio vida a la que ye la segunda cabalgata de reis magos de too la cortil patria. Fonte d'inspiración non solo pa los mesmos higuereños sinón tamién p'aldeanos d'otres contornes, creó un estilu propiu y un llinguaxe puramente artísticu onde se pasien pol pueblu maraviyoses representaciones de la nacencia del nuesu Señor y de la so primer infancia. La cabalgata ye con muncho la fiesta principal de Higuera de la Sierra y ganóse el respetu de tolos que dende tolos puntos d'España averáronse dalguna vegada a vela.

Ye menester mentar asina mesmu qu'añalmente se celebra un Festival taurín a beneficiu de la cabalgata onde toreros y novilleros de primer llinia collaboren de forma altruista.

Feria del Cristu: Tien el so orixe na procesión que'l barriu alto faía acompañando la efixe del Cristu del Rosario, titular de la hermandá homónima. La fiesta coincide cola celebración universal de la Esaltación de la Santa Cruz de mediaos de setiembre, celebrándose esta feria siempres en fin de selmana. El Señor ye una talla en madera d'orixe góticu anque fondamente remocicada pol escultor local Don Sebastián Santos.

Velá de San Antonio, La Sangría: Verbena del barriu baxu (Barriu de San Antonio)antaño celebrada l'últimu fin de selmana d'agostu y el la última década festexada a mediaos de dichu mes. Ye una de les más queríes fiestes de los higuereños que mientres tres díes celebren n'harmonía la velá a esti queridísimo santu na sierra. El postreru de los díes que dura'l festexu, yá en llunes, persones de toa Andalucía averar a esta conocidísima jarana con sangríes qu'ellos mesmos preparen a lo llargo de tol día ente amigos. Aconceyaos cuando cai na nueche na Cai Llarga del barriu beben nel meyor y más sanu de los ambientes dichos combinaos de vinu blanco, agua, azucre, canela, y piescos. A l'amanecida del día siguiente una simpática charanga que percuerre tol pueblu acompañando a los más tresnochadores a la so casa.

Romería del Prau: Indiscutible dueña y señora de tierres higuereñas, amparu de tantos rezos y súpliques que conoz tolos deseos y pruyimientos de higuerños y foresteros que al so bellísima capiya nel prau cercanu a Figal van rezar. La devoción a la virxe del Prau remontar a tiempos inmemoriales nos que los paisanos quixeron rindir cultu a la madre de Dios. Güei ye una de les romeríes más queridamente siguíes en tola sierra. La mayor de les fiestes a esta devoción coincide col fin de selmana de Pentecostés, cuando la talla mariana ye llevada polos higuereños a la parroquia de San Sebastián y bendiz les cais del pueblu, el fin de selmana siguiente a dicha procesión la imaxe de María ye devuelta a la so ermita del Prau. Ye precisamente nos díes nos que la imaxe de La nuesa señora topar nesta llocalidá serrana, cuando se celebren les primeres comuniones de los neños del pueblu. Tol conceyu espera con impaciencia esti día que se convierte nuna fiesta que tolos habitantes de Higuera de la Sierra celebren xuntos.Nel añu 1.980, el desapaecíu -Trovador de Sevilla-,Paco Palacios "El Pali" grabó una sevillana a la patrona titulada: Pa la mio Virxe del Prau,

Cabo tamién recordar que, nel so día, los higuereños y higuereñas que tuvieron qu'emigrar a la vecina ciudá de Sevilla apigurar pa dar nacencia a la Hermandá de Ntra. Sra. del Prau de Higuereños residentes en Sevilla. Esta corporación de Gloria cunta con una imaxe que tallara l'insigne imaginero Don Sebastián Santos (natural de Figal) y que recibe cultu na colexal del Divín salvador. Celebra la so procesión nel mes de payares y ye acompañada por fieles d'esti pueblu de la sierra qu'hasta ellí s'averen pa pidir poles sos intenciones a la Virxe.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • RUIZ BALLESTEROS, Esteban. Higuera de la Sierra: un estudiu sobre sociabilidá, identidaes y poder

Enllaces esternos editar

Higuera de la Sierra] - Web de recursos sobre Higuera de la Sierra *[http://www.juntadeandalucia.es/medioambiente/servtc5/ventana/mostrarFicha.do?idEquipamiento=19526 Senderu Camino de les Tobas nel términu municipal de Higuera de la Sierra]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Llibru de los Millones: Censu de población de les provincies y partíos de la Corona de Castiella nel sieglu XVI.