Hirundo smithii

especie de páxaru
17-10-2021 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Hirundo smithii
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Hirundinidae
Xéneru: Hirundo
Especie: H. smithii
Leach, 1818
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Güevos de Hirundo smithii

Hirundo smithii ye una especie d'ave paseriforme de la familia Hirundinidae mesma d'Asia y África. Esta golondrina ye similar en vezos y apariencia a otros insectívoros aéreos, como los aviones (rellacionaos con ella) y los andarones, del orde Apodiformes. La golondrina cola de goches reproducir n'África, al sur d'El Sáḥara y nel sur d'Asia, onde hai clima tropical, dende la India al sureste del continente. Ye residente principalmente, pero les poblaciones en Paquistán y el norte del país yá citáu migren escontra'l sur pel hibiernu. Amás, suel ser una especie vagamunda en Sri Lanka.[1]

Esta ave alcuéntrase en tierres abiertes cercanes a l'agua y poblaciones humanes. Les golondrines cola de goches son voladores rápides y polo xeneral aliméntase d'inseutos, cuantimás mosques, en plenu vuelu. Ver típicamente volar en forma rasante sobre l'agua; son les golondrines más acomuñaes con esti elementu. Los niales, en forma de recipiente, fabricar con folla y cañes que recueyen estos páxaros. Asítiase en superficies verticales cerca de l'agua, en salientes de cantiles o más comúnmente, n'estructures feches pol home, como edificios y pontes. Suelen ponese de trés a cuatro güevos n'África y hasta cinco n'Asia. Estes aves constrúin el nial en solitariu, a diferencia de munches otres especies de golondrina, que tienden a formar colonies.

Esta especie tien catorce cms. de llargor. Los sos partes cimeros son d'un azul brilloso, sacante por una corona color castañu y manches blanques na cola. La parte baxa ye blanca, anque les plumes de vuelu son escures. Tien una mázcara azul qu'anubre los sos güeyos. La especie recibe'l so nome de les llargues y filamentosas plumes de la so cola, que cayen alredor como dos cables. Dambos sexos son bien similares n'apariencia, pero la fema tien una cola más curtia. Los mozos tienen una corona, parte cimera y cola marrones. Una subespecie africana, H. s. filifera, ye de mayor tamañu y tien una cola más llarga que la subespecie nominal. El nome científicu d'esta ave ye n'homenaxe a Chetien Smith, un botánicu noruegu que foi miembru de la espedición británica al Ríu Congu en 1816, liderada por James Kingston Tuckey.

Referencies editar

  1. [1] ebird.org/ Hirundo smithii, (n'inglés)

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar

  • [2] xeno-canto.org/ Hirundo smithii (n'inglés),