Hortus Cliffortianus

Hortus Cliffortianus ye una obra de lliteratura temprana botánica publicada en 1738.

Hortus Cliffortianus
obra lliteraria
Datos
Autor Carlos Linneo
Fecha 1738
Xéneru Historia natural
Llingua de la obra llatín
Cambiar los datos en Wikidata
Vista de Hartekamp dende Herenweg
Vista de Hartekamp dende 'Leidse trekvaart' o Leiden-Haarlem canal.

El trabayu foi una collaboración ente Carl Linnaeus y Georg Dionysius Ehret, financiáu por George Clifford en 1735-1736. Clifford, un ricu banqueru Ámsterdam yera un entusiasta botánicu con un gran herbariu y gobernador de la Compañía Holandesa de les Indies Orientales. Tenía la renta p'atraer el talentu de los botánicos como Linneo y artistes como Ehret. Al pie de Clifford en Hartecamp, que s'atopa al sur de Haarlem en Heemstede cerca Bennebroek, producieron la primer clasificación científica d'un xardín inglés. El xardín en Hartekamp yá yera bien famosu primero que George Clifford mercara'l llugar en 1709. So la so propiedá, el númberu de plantes inusuales creció exponencialmente. Tenía cuatro ivernaderos construyíos p'allugar les munches plantes tropicales que recaldara al traviés de les sos conexones de negocios de tol mundu. Él yera un importante amigu y provisor de granes pal botánicu Herman Boerhaave, que la so casa de branu (y xardín) en Oud Poelgeest taba a namái un curtiu viaxe pola canal Haarlem, Leiden conocíu como'l Leidsevaart .

En 1736 George Clifford fíxose famosu pol cultivu del primer árbol del plátanu d'interior, y por esta razón Linnaeus taba ansiosu por trabayar con él.

George Clifford morrió en 1760 y dexó el negociu y la propiedá a los sos fíos. La casa bancaria de Clifford con George Clifford Jr. cayó en 1772 y los bienes de Hartekamp salieron de la familia en 1788. De magar, el xardín amenorgóse y utilízase anguaño como un campus d'una escuela. Dempués de la cayida de Clifford & Zn., el Herbario de Clifford foi adquiríu por Joseph Banks en 1791, quien la pasó al Muséu d'Historia Natural de Londres, onde se publicar en llinia.

Ver tamién editar

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar