Idioma sogdianu

(Redirixío dende Idioma sogdiano)

El sogdiano foi una llingua irania media, falada en Sogdiana, nel valle del ríu Zarafshan, no qu'anguaño ye Taxiquistán y Uzbequistán.

Sogdiano
Falantes Llingua muerta
Familia Indoeuropéu

  Indo-iraniu
    Iraniu
      Oriental
        Nororiental
          Sogdiano

Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2
ISO 639-3

Estensión del sogdiano

El sogdiano ye una de les más importantes llingües iranies, xunto col persa mediu y el partu, y tien un ampliu corpus lliterariu. Pertenez a la caña nororiental de les llingües iranies, y anque nun esiste evidencia direuta d'un antiguu sogdiano, creyer por alusiones epigráficas n'antiguu persa que pudo esistir dende la dómina aqueménida. La so gramática y morfoloxía ye más conservadora que la del persa mediu.

Mientres la dinastía Tang, el sogdiano foi la llingua franca a lo llargo de la Ruta de la Seda, y la so importancia político y económico garantizó la so sobrevivencia hasta'l sieglu IX EC , de la que munches pallabres d'esti idioma entraron nel persa modernu, al escribise munches obres perses mientres la dómina samánida en Sogdiana.

Diversos documentos cristianos y maniqueos, topaos en Turfán, atópase en sogdiano. Un dialeutu del sogdiano, el idioma yagnobi llegó hasta l'actualidá, nos montes de Taxiquistán.


Referencies editar

Enllaces esternos editar