La islla Rakino ye una de les munches islles del golfu de Hauraki, un brazu del océanu Pacíficu al nordeste d'Auckland, Nueva Zelanda.

Islla Rakino
Situación
ReinosBandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda
Rexón Región de Auckland (es) Traducir
Tipu islla
Asitiáu en Golfo de Hauraki (es) Traducir
Coordenaes 36°43′S 174°57′E / 36.72°S 174.95°E / -36.72; 174.95
Islla Rakino alcuéntrase en Nueva Zelanda
Islla Rakino
Islla Rakino
Islla Rakino (Nueva Zelanda)
Datos
Superficie 1,5 km²
Población 16
Llonxitú 2,4 km
Cambiar los datos en Wikidata

Rakino ye una pequeña islla al nordeste de la islla Motutapu.

La islla tien 2,4 km de llargu y aproximao 1,2 km d'anchu y tien un área de 1,5 km².

Les dos badees más populares tienen accesu públicu , pero otres trés tamién tienen accesu dende el mar. Hai badees más pequeñes y sableres ensin accesu públicu. El muelle públicu ta nel estremu sur de Sandy Bay, y una rampla d'accesu pa barcaces ta nel estremu occidental de Sanford Way en Home Bay.

La topografía montascosa compriende una capa fértil de suelu volcánicu de la islla de Rangitoto que se superpone a un mantu trupu de suelu magrizu que de la mesma superponse a la roca.

Historia editar

Sir George Grey, gobernador de Nueva Zelanda, mercó Rakino en 1862. Ordenó plantar árboles y empezó a construyir una casa en Home Bay, pero perdió interés cuando la islla Kawau tuvo disponible.

Mientres na década de 1860, los prisioneros de la fase d'invasión de Waikato de les guerres de Nueva Zelanda fueron llevaos a Auckland, dalgunos fueron agospiaos en cascos fondiaos nel puertu y un pequeñu grupu instalose en Rakino, onde s'apurrió una casa y suministros de xardinería . L'esperimentu foi un fracasu y llueu abandonase.

Hai una entrada nos Apéndices del Diariu de la Cámara de Representantes que diz "Ihaka nun espolletó enforma na islla y morrió ellí, presumese que tien señardá y el corazón rotu".

Un sieglu después, en 1963, la islla foi mercada pol Dr. Maxwell Rickard, presidente de la UPO (Organización de los Pueblos Xuníos, coles mires d'establecer una comunidá filantrópica .

Rickard era psicólogu clínicu y hipnoterapeuta y tamién yera dueñu d'un club nocherniegu en Auckland y realizaba xires como hipnoterapeuta profesional sol nome de "El Gran Ricardo".

Los planes pa la islla incluyíen una clínica pa pacientes venaos y nerviosos, un orfanatu internacional, un abellugu pa madres solteres y llares pa vieyos. Sicasí, estos planes nun se concretaron y la islla en 1965, subdividióse en 25 parceles de 10 acres (40 000 m2) y 125 terrenes más pequeños que se vendieron por ente 2500 y £ 6000.

La comunicación na islla yera un problema, polo que s'instaló'l primer teléfonu del mundu alimentáu por enerxía solar. Magar l'usu xeneralizáu de teléfonos móviles amenorgó la dependencia de les llinies fixes, el teléfonu inda ta n'usu y les llamaes locales a Auckland son gratuites.

Hai alredor de 76 viviendes na islla de Rakino, anque la población permanente ye de solu 21 pobladores en 2019. Rakino, colos sos pocos residentes permanentes y el so pequeñu tamañu, y y teniendo un serviciu de ferry públicu llindáu, tien poco curiosu pa los viaxeros. Los residentes estimen el so aislamientu y la so privacidá. [1][2]

Biodiversidá editar

En 2002, la rata invasora foi erradicada de la islla.

Referencies editar

  1. [1]Discover Rakino Island (n'inglés)
  2. [2] Acerca de Rakino Island, (n'inglés)

Enllaces esternos editar