La islla de Sabela II conforma, xunto cola islla del Congresu y la islla del Rei, l'archipiélagu de les islles Chafarines, plaza de soberanía española asitiada nel mar Mediterraneu, frente a la mariña norte d'África, tien 15,3 hectárees. El so nome provién de la reina española homónima.[1] España tomó posesión d'ella, al igual que del restu de les Chafarines, ensin protestes nin reclamos per parte de Francia y Marruecos.[2]

Islla d'Isabel II
Situación
País España
Ciudá autónomaBandera de Melilla Melilla
Tipu islla
Asitiáu en mar Mediterraneu
Coordenaes 35°12′N 2°24′W / 35.2°N 2.4°O / 35.2; -2.4
Islla d'Isabel II alcuéntrase n'España
Islla d'Isabel II
Islla d'Isabel II
Islla d'Isabel II (España)
Datos
Altitú media 35 m
Superficie 0,153 km²
Fusu horariu UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

La islla ta constituyida fundamentalmente por andesitas piroxénicas.[3] Na zona ensin ocupar pola base militar, que la so superficie ronda la metá de la islla, topáronse 58 especies botániques distintes.[4]

Población editar

 
Ilesia de la Purísima Concepción (Chafarines) en 1893.

Ye la única islla habitada de los trés. Anque llegó a cuntar con una población cercana a los mil persones, na actualidá namái s'atopa nella una guarnición militar, amás de personal del Ministeriu de Mediu Ambiente d'España, por ser les islles un Abellugu Nacional protexíu pola riqueza de les sos especies naturales.

Mientres los meses de branu vive tamién na islla un grupu d'arqueólogos que realicen escavaciones nel xacimientu neolíticu descubiertu na Islla del Congresu, llamáu El Zafrín, del V mileniu edC, encabezaos pol Institutu de Cultura Mediterránea. El xacimientu ye un pobláu al campu del que se llograron dellos miles de fragmentos cerámicos de tipu cardial.

Edificaciones editar

La islla cunta con distintes edificaciones de calter castrense. Amás, cuenta con edificios como la ilesia de La nuesa Señora de la Concepción y la Torre de la Conquista, dambes de mediaos del sieglu XIX, amás d'un faru, construyíu a principios del sieglu XX.

Ilesia de La nuesa Señora de la Concepción editar

Amás de los edificios ya instalaciones de calter militar, cunta la islla con una ilesia de nave única d'alredor de doscientos cincuenta metros cuadraos construyida ente 1851 y 1853 so la advocación de la Virxe de la Concepción, que s'atopa anguaño en grave estáu d'abandonu. Foi'l vicariu interín de la ilesia parroquial de Melilla, Bartolomé de Fuentes, quien punxera a los trés islles so la advocación de la Virxe el mesmu día de la ocupación, el 6 de xineru de 1848. Foi rehabilitada nuna ocasión, en 1951.[5]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Alamán, Lucas (1853). Diccionariu universal d'historia y de geografía. Llibrería d'Andrade, páx. 660.
    ...y tremolando por trés vegaes el pabellón español, pronunció en voz alta por igual númberu de vegaes: «Chafarines pol so S. M. la reina D.ª Sabela II» (...) Procedióse aína al bautismu de les islles, y quedaron colos nomes de Sabela II la del centru, Rei la del Y., y el Congresu la del O.
  2. Comellas, José Luis (1999). Sabela II: una reina y un reináu. Ariel. ISBN 978-84-34466111.
  3. VVAA. Boletín del Institutu Xeolóxicu d'España, vol. 42. Institutu Xeolóxicu d'España, páx. 237-238.
  4. VVAA (2005). Botánica complutensis, vol. 29. Universidá Complutense de Madrid. Facultá de Farmacia. Departamentu de Bioloxía Vexetal II. ISBN 978-84-95215277.
  5. La ilesia de la islla de Sabela II nel RNC Islles Chafarines, pol Ministeriu de Mediu Ambiente d'España.