La J1 League (J1リーグ J1 Rīgu?) ye la primer división de la Japan Professional Football League (日本プロサッカーリーグ Nihon Puru Sakkā Rīgu?) y la mayor categoría profesional de fútbol en Xapón.[1][2][3][4][5][6][7] Ye una de les lligues más esitoses del fútbol asiático. Anguaño, la J1 League ye'l primer nivel del sistema xaponés de lligues de fútbol. La segunda división ta representada pola J2 League. Anguaño ta patrocinada por Meiji Yasuda Life y polo tanto oficialmente conocida como Meiji Yasuda J1 League. Hasta la temporada 2014 yera denominada J. League Division 1.

J1 League
Xeneral
Tipu de competición lliga de fútbol
Deporte fútbol
Clase de competencia fútbol masculín
Parte de J. League
País Xapón
Organizador J. League
Historia
Fundación 1992
Últimu ganador Yokohama F. Marinos (2022)
Competición
Participantes 18
Lliga inferior J2 League
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Sistema de competición editar

 
Partíu de lliga nel Estadiu de Saitama, llar del Urawa Red Diamonds.

La J1 League ye un tornéu entamao y regulao (conxuntamente cola J2 League) pola J. League, que'l so nome oficial ye «Lliga de Fútbol Profesional de Xapón» (日本プロサッカーリーグ Nippon Puru Sakkā Rīgu?). Los sos miembros son los 18 clubes participantes.

La temporada de la primer división xaponesa celebrar dende marzu hasta avientu, evitando asina los meses d'iviernu. Consta de dos fases: temporada regular y eliminatories pol títulu.[8]

La fase regular utiliza un formatu d'Apertura y Clausura: los clubes enfréntense toos contra toos en dos causes —una en campu propio y otra en campu contrario— sumando un total de trenta y cuatro xornaes. De la clasificación xeneral (suma de toles xornaes) van decidise los puestos asiáticos y los trés peores clasificaos, que baxen a J2 League. Nun hai permediu.[8]

Dempués de la temporada regular hai una fase final pol títulu, con formatu d'eliminación direuta. Nella participen el campeón de l'Apertura, el campeón de la Clausura, y cualquier equipu que terminara ente los trés primeros de la clasificación xeneral. El campeón de la clasificación xeneral métese direutamente na final, ente que'l restu apuesten les eliminatories.[8] La gran final ye a doble partíu.

La clasificación establecer con arreglu a los puntos totales llograos per cada equipu al rematar el campeonatu. Los equipos llogren tres puntos per cada victoria, un puntu per cada empate y nengún puntu polos partíos perdíos. Si al rematar el campeonatu dos equipos igualen a puntos, los mecanismos pa desempatar la clasificación son los siguientes:

  1. El que tenga una mayor diferencia ente goles a favor y en contra en tolos alcuentros del campeonatu.
  2. Si persiste l'empate, tener en cuenta'l mayor númberu de goles anotaos.
  3. Si siguen empataos, tener en cuenta los resultaos nos enfrentamientos ente dambos.
  4. Si aun así hai empate, tener en cuenta los puntos disciplinarios» (númberu de tarxetes y espulsiones).

De la tabla xeneral, l'equipu con meyor puntaje meter na fase de grupos de la siguiente edición de la Lliga de Campeones de la AFC xunto col otru finalista y el vencedor de la Copa del Emperador. El terceru tamién xuega esi tornéu, pero dende la ronda final de clasificación.

Los trés últimos baxen a la J2 League. Son reemplazaos por trés clubes de la división de plata: dos pal campeón y subcampeón, y una plaza extra que sale d'un play-off ente'l tercer y sestu clasificaos. Toes eses eliminatories son a partíu únicu. Un equipu puede perder tamién la so plaza si traviesa graves problemes económicos y nun puede pagar les sos deldes.[9]

Dende 1992 hasta 2004, cola salvedá de la temporada 1996, esistió la temporada en dos etapes, similar al tornéu d'Apertura y Clausura. Ente 2005 y 2014 utilizóse un sistema de temporada unificada, y en 2015 introducióse'l sistema actual p'atraer más públicu y aumentar el númberu de partíos decisivos.[8]

Sistema de puntuación editar

El sistema de puntos de la lliga ye similar al d'otres competiciones internacionales: tres puntos por victoria, unu por empate y nengunu por derrota. Sicasí, a lo llargo de la so historia tuvo otres formes de premiar les victories:

  • 1992 a 1995: Namái cunten les victories, nun hai puntos nin empates. L'equipu que más partíos ganó ye'l campeón de lliga.
  • 1995 a 1997: Tres puntos por victoria, tantu nel tiempu reglamentariu como na prórroga, y unu por victoria nos penaltis. Nun hai empates.
  • 1997 a 1999: Tres puntos por victoria nel tiempu reglamentariu, dos per victoria na prórroga y unu por victoria nos penaltis. Nun hai empates.
  • 1999 a 2002: Tres puntos por victoria nel tiempu reglamentariu, dos si vence na prórroga. En casu de concluyir la prórroga con empate, cada equipu llogra un puntu.
  • Dende 2003: Tres puntos por victoria, unu por empate.

Equipos (Temporada 2018) editar

Equipu Ciudá Estadiu Capacidá
Cerezo Osaka Osaka Estadiu Nagai
Estadiu Kincho
47 816
18 000
Consadole Sapporo Sapporo Sapporo Dome 41 484
FC Tokyo Tokiu Estadiu Ajinomoto 50 100
Gamba Osaka Suita (Osaka) Estadiu de Fútbol de Suita 40 000
Allegría Iwata Iwata Estadiu Yamaha 20 000
Kashima Antlers Kashima Estadiu de Kashima 45 728
Kashiwa Reysol Kashiwa Estadiu Hitachi Kashiwa 15 900
Kawasaki Frontale Kawasaki Estadiu Todoroki Kawasaki 25 000
Nagoya Grampus Nagoya Estadiu Toyota 45 000
Sanfrecce Hiroshima Hiroshima Estadiu EDION Hiroshima 50 000
Sagan Tosu Tosu (Saga) Estadiu de Tosu 24 490
Shimizu S-Pulsie Shizuoka Estadiu IAI Nihondaira 20 339
Shonan Bellmare Hiratsuka Estadiu Shonan BMW Hiratsuka 18 500
Urawa Reds Saitama Estadiu Saitama 2002 63 700
Vegalta Sendai Sendai Estadiu Yurtec Sendai 19 694
Vissel Kobe Kobe Misaki Park Stadium 31 000
V-Varen Nagasaki Nagasaki Estadiu de Nagasaki 15 419
Yokohama F. Marinos Yokohama Estadiu Nissan 72 370

Historia editar

Antecedentes y creación de la J. League editar

Equipos fundadores de la J. League (1992)
Equipu Ciudá Nome anterior Campeonatu
Verdy Kawasaki Kawasaki Yomiuri S. C. 1ᵉʳ División (1º)
Yokohama F. Marinos Yokohama Nissan S. C. 1ᵉʳ División (2º)
Gamba Osaka Osaka Matsushita Electric 1ᵉʳ División (5º)
Sanfrecce Hiroshima Hiroshima Mazda S. C. 1ᵉʳ División (6º)
JEF United Chiba JR Furukawa F. C. 1ᵉʳ División (7º)
Yokohama Flügels Yokohama ANA Club 1ᵉʳ División (8º)
Urawa Red Diamonds Urawa (Saitama) Mitsubishi Motors 1ᵉʳ División (11º)
Nagoya Grampus Eight Nagoya Toyota Motor S. C. 1ᵉʳ División (12º)
Kashima Antlers Kashima Sumitomo S. C. 2ª División (2º)
Shimizu S-Pulsie Shizuoka - (Nuevu equipu)

Primero que esistiera la J. League, la principal categoría del fútbol xaponés yera la Japan Soccer League (JSL), un tornéu semiprofesional que se fundó en 1965. Cada unu de los equipos representaba a una corporación empresarial y los xugadores yeren oficialmente los sos emplegaos.[10] En 1972 creóse una segunda división y establecióse un sistema d'ascensos y descensos. Sicasí, l'asistencia a los estadios yera bien baxa y l'interés del aficionáu nipón por esti deporte centrar n'otres competiciones, como les finales de la Copa del Emperador o la Copa Intercontinental.[10]

La seleición xaponesa nunca se clasificara pa una Copa Mundial de Fútbol y anque tuvo ésitos puntuales, como una medaya de bronce nos Xuegos Olímpicos de Méxicu 1968, el so nivel yera bien inferior al d'otros estaos asiáticos.[10] Na década de 1970 hubo dos pasos importantes pal profesionalismo del fútbol nel país: la llegada de xugadores estranxeros, de normal brasilanos d'ascendencia nipona, y el fichaxe del centrocampista Yasuhiko Okudera pol 1. FC Köln alemán en 1977, el primeru d'un xaponés por un equipu internacional.[10]

P'amontar el nivel futbolísticu y l'interés por esti deporte, l'Asociación Xaponesa de Fútbol impulsó en 1992 la creación de la Lliga de Fútbol Profesional de Xapón», más conocida como J. League. El so primer presidente foi Saburō Kawabuchi.[11] Al igual que nel campeonatu surcoreanu, optar por un tornéu zarráu y la inclusión de nuevos participantes dependía d'unes estrictes condiciones: los equipos teníen de ser independientes de la empresa que-yos patrocinaba, tener un estadiu con capacidá pa más de 15 000 espectadores, xugar alcuentros n'otres ciudaes si yera necesariu, y cuntar con sofitu financieru y de les alministraciones locales.[10]

La J. League cuntó con diez fundadores: ocho de la primer división de la JSL, unu de segunda (Kashima Antlers) y una franquicia de nueva creación (Shimizu S-Pulsie) pa la prefeutura de Shizuoka. El primer tornéu colos nuevos clubes profesionales foi la Copa J. League de 1992, onde'l Verdy Kawasaki imponer na final al Shimizu.

Primeros años d'esistencia editar

La temporada inaugural de la J. League empezó'l 15 de mayu de 1993 con un partíu ente Verdy Kawasaki y Yokohama Marinos, apostáu nel Estadiu Olímpicu de Tokiu.[12] La competición siguió un sistema de lliga d'Apertura y Clausura, nes que'l campeón de cada ronda yera l'equipu con más victories. Nun había puntos nin se contemplaba l'empate; si a la fin del tiempu reglamentariu'l marcador taba igualáu, dir a una prórroga con gol d'oru o a los penaltis. Si un equipu ganaba los dos fases proclamábase vencedor, pero nel casu d'haber un ganador en cada ronda, dambos apostaben una final a ida y vuelta que decidiría al campeón definitivu. Verdy Kawasaki ganó la primer lliga, nuna final ante Kashima Antlers.

P'atraer al públicu y consolidar el fútbol como deporte de mases, los equipos contrataron a importantes estrelles internacionales, munchos d'ellos nel ocaso de la so carrera. El mayor emblema foi Zico, que con 38 años fichó por Kashima Antlers y convirtióse nel so capitán,[13] pero tamién llegaron otros como l'arxentín Ramón Ángel Díaz (Yokohama Marinos) o Pierre Littbarski (JEF United).[13] N'otros casos, los mesmos futbolistes xaponeses tornaben al so país pa competir nel nuevu tornéu, siendo'l más celebre Kazuyoshi Miura en Verdy Kawasaki.[14] Amás, llogróse que la televisión retresmitiera partíos a nivel nacional.[10]

A pesar de que la seleición xaponesa nun consiguió clasificase pa la Copa Mundial de 1994, la lliga xaponesa tuvo una bona acoyida y fíxose una asistencia media de 16.000 espectadores per partíu na primer temporada. Esto amenó l'interés d'otros clubes, que se reconvirtieron al profesionalismo y reclamaron una plaza d'espansión. La organización aumentó'l númberu de participantes a dolce en 1994 (Allegría Iwata y Bellmare Hiratsuka), catorce en 1995 (Kashiwa Reysol y Cerezo Osaka) hasta llegar a los dieciocho en 1998. El tornéu siguió acoyendo a internacionales de sonadía como Guido Buchwald y Txiki Begiristain (Urawa), Salvatore Schillaci y Dunga (Iwata), Draguen Stojkovic (Nagoya), Julio Salinas (Marinos), Michael Laudrup (Vissel Kobe) o Hristo Stoichkov (Kashiwa), ente otros.[13]

En 1996, Xapón y Corea del Sur llograron la organización de la Copa Mundial de Fútbol de 2002, lo que disparó entá más la fiebre nel país por esi deporte. La seleición consiguió clasificase per primer vegada na so hestoria pal Mundial de Francia 1998 en ganando a Irán na fase final, y dempués del eventu empezó a esportar xugadores a les competiciones europees, col fichaxe de Hidetoshi Nakata al Perugia Calcio italianu como puntu d'inflexón.[15]

Pero l'interés pola J. League decayó col pasu del tiempu, pos la media d'asistencia a los estadios y les audiencies de televisión baxaren. Pa recuperar curiosu, el campeonatu introdució un sistema nel que s'otorgaben más puntos dependiendo de cómo se llograra la victoria (trés en tiempu reglamentariu, dos na prórroga y unu nos penaltis). Pero nun remontó la so situación y dellos equipos empezaron a sufrir problemes económicos, por cuenta de los altos sueltos que pagaben a los estranxeros y a la desinversión de dellos patrocinadores.[10] El mayor reflexu d'esta crisis foi la desapaición del Yokohama Flügels en xineru de 1999, absorbíu polos sos rivales del Yokohama Marinos.

Etapa d'afitamientu editar

Pa consiguir un sistema de lligues vidable, la organización de la J. League desenvolvió un plan al llargu plazu pal profesionalismo ya impunxo nueves condiciones de participación. Los clubes taben agora obligaos a promover el deporte na so comunidá, crear categoríes inferiores, consiguir el sofitu d'empreses locales y tar rexistraos como corporaciones dedicaes n'esclusiva al fútbol.[16][17] Amás, acutóse'l númberu d'estranxeros que podía tener cada plantía.

En 1999 crear d'una segunda categoría, la J. League Division 2. Na so primer temporada tuvo formada por diez clubes: nueve procedentes de l'antigua Japan Football League (JFL), convenientemente reconvertíos al profesionalismo, y el perdedor del tornéu de permanencia, el Consadole Sapporo.[17] La so puesta en marcha estableció un sistema d'ascensos y descensos, similar al de les lligues europees.[17] Amás, rebaxó les esixencies pa optar a una plaza d'espansión, pol que les ciudaes más pequeñes podíen cuntar con equipu ensin demasiao gastu. Los aspirantes al sistema profesional teníen d'inscribise como «miembru asociáu» (J. League Associate Membership) y quedar siquier en cuarta posición de la JFL. Esi mesmu añu introducir por primer vegada l'empate, magar la prórroga con gol d'oru caltener hasta 2003. La competición siguió siendo un tornéu d'Apertura y Clausura con final hasta 2004.

A empiezos de 2005 aumentóse'l númberu de participantes a dieciocho y adoptóse el formatu de toos contra toos, similar al de les lligues europees. La cantidá de clubes baxaos tamién creció de 2 a 2,5, col antepenúltimu enfrentando na serie d'ascensu/descensu al equipu allugáu en tercer puestu de la J2. De magar, con esceición d'axustes menores, la máxima categoría caltúvose constante.

Los equipos xaponeses nun tomaron la Lliga de Campeones asiática seriamente mientres los primeros años, en parte por cuenta de les distancies que teníen que percorrer y los clubes que lu apostaben. Sicasí, na Lliga de Campeones 2008, trés conxuntos xaponeses llegaron a cuartos de final.[18]

Nos últimos años, cola inclusión de l'A-League n'Asia oriental, la introducción de la Copa Mundial de Clubes de la FIFA y l'aumentu de la competitividá nel continente asiáticu, tantu la lliga como los clubes emprestaron más atención a la competición asiática. Por casu, Kawasaki Frontale atropó una notable base d'aficionaos en Ḥong Kong, por cuenta de la so participación na Lliga de Campeones de la AFC mientres la temporada 2007.[19] L'esfuerzu continuu llevó al ésitu a Urawa Red Diamonds en 2007 y a Gamba Osaka en 2008. Gracies a la escelente xerencia de la lliga y a la competitividá nel tornéu asiáticu, la AFC premió a la J. League como la meyor lliga y con un total de cuatro cupo a partir de 2009. La lliga tomó esto como una oportunidá pa vender derechos de tresmisión de televisión a países estranxeros, especialmente n'Asia.

Tamién, a partir de 2008, al ganador de la Copa del Emperador foi-y dexáu participar darréu na próxima temporada de la Lliga de Campeones, en llugar d'esperar un añu enteru (por casu, el ganador de la Copa del Emperador 2005, Tokyo Verdy, participó na ACL de 2007 en llugar de faelo na de 2006). Col fin de solucionar esti problema de retrasu d'un añu, el cupu del campeón de la Copa del Emperador 2007, correspondiente a Kashima Antlers, foi canceláu. Sicasí, el conxuntu d'Ibaraki terminó participando na temporada 2009 de la ACL en ganando'l títulu de J. League en 2008.

Tres cambio importantes fueron implementaos a partir de 2009. De primeres, a partir d'esa temporada, cuatro clubes clasificaron a la Lliga de Campeones de la AFC. De segundes, el númberu de baxaos aumentó a trés. Finalmente, el cupu del Xugador AFC implementar a partir d'anguaño. Cada equipu podía tener un total de cuatro xugadores estranxeros; sicasí, un llugar taba acutáu pa un futbolista que fuera natural d'un país de AFC ensin cuntar a Xapón. Nun asocedió nengún cambéu importante na Division 1 de J. League, una y bones el númberu de clubes caltener en 18.

En 2015, el sistema J. League convertir nun formatu de tres fases. L'añu estremar en primer y segunda etapes de lliga, siguíu d'una tercera y última etapa de campeonatu. La tercer instancia taba compuesta pol meyor de la tabla de posiciones añal, y hasta otros cuatro equipos. Estos cuatro conxuntos adicionales yeren los siguientes: segundu y tercer equipos de la tabla acumulada xunto colos campeones de cada etapa. Estos cinco equipos depués tomaben parte nuna fase de play-off de campeonatu pa decidir al ganador de la lliga.

En 2017, el formatu de toos contra toos tornó por cuenta de una reacción negativa de los fanáticos y a un fracasu p'atraer a espectadores casuales.

Evolución histórica editar

Periodu !width=25%|Primer

categoría !width=25%|Segunda categoría !width=25%|Tercer

categoría

1993-1998 J1 League
1999-2013 J2 League
2014-presente J3 League

Palmarés editar

Por temporaes (1993-actualidá) editar

Temporada Campeón Subcampeón Terceru Máximu goliador Club Goles
Tornéu d'Apertura y Clausura
1993 Verdy Kawasaki Kashima Antlers Verdy Kawasaki   Ramón Ángel Díaz Yokohama Marinos 28
1994 Verdy Kawasaki Sanfrecce Hiroshima Verdy Kawasaki   Frank Ordenewitz JEF United 30
1995 Yokohama Marinos Yokohama Marinos Verdy Kawasaki   Masahiro Fukuda Urawa Red Diamonds 32
Sistema de toos contra toos
1996 Kashima Antlers Nagoya Grampus Eight Yokohama Flügels   Kazuyoshi Miura Verdy Kawasaki 23
Tornéu d'Apertura y Clausura
Temporada Campeón Apertura Clausura Máximu goliador Club Goles
1997 Allegría Iwata Kashima Antlers Allegría Iwata   Patrick Mboma Gamba Osaka 25
1998 Kashima Antlers Allegría Iwata Kashima Antlers   Masashi Nakayama Allegría Iwata 36
1999 Allegría Iwata Allegría Iwata Shimizu S-Pulsie   Hwang Sun-Hong Cerezo Osaka 24
2000 Kashima Antlers Yokohama F. Marinos Kashima Antlers   Masashi Nakayama Allegría Iwata 20
2001 Kashima Antlers Allegría Iwata Kashima Antlers   Will Consadole Sapporo 24
2002 Allegría Iwata Allegría Iwata Allegría Iwata   Naohiro Takahara Allegría Iwata 26
2003 Yokohama F. Marinos Yokohama F. Marinos Yokohama F. Marinos   Ueslei Nagoya Grampus Eight 22
2004 Yokohama F. Marinos Yokohama F. Marinos Urawa Red Diamonds   Emerson Urawa Red Diamonds 27
Sistema de toos contra toos
Temporada Campeón Segundu Terceru Máximu goliador Club Goles
2005 Gamba Osaka Urawa Red Diamonds Kashima Antlers   Araujo Gamba Osaka 27
2006 Urawa Red Diamonds Kawasaki Frontale Gamba Osaka   Washington
  Magno Alves
Urawa Red Diamonds
Gamba Osaka
26
2007 Kashima Antlers Urawa Red Diamonds Gamba Osaka   Juninho Kawasaki Frontale 22
2008 Kashima Antlers Kawasaki Frontale Nagoya Grampus   Marquinhos Kashima Antlers 21
2009 Kashima Antlers Kawasaki Frontale Gamba Osaka   Ryoichi Maeda Allegría Iwata 20
2010 Nagoya Grampus Gamba Osaka Cerezo Osaka   Ryoichi Maeda
  Joshua Kennedy
Allegría Iwata
Nagoya Grampus
17
2011 Kashiwa Reysol Nagoya Grampus Gamba Osaka   Joshua Kennedy Nagoya Grampus 19
2012 Sanfrecce Hiroshima Vegalta Sendai Urawa Red Diamonds   Hisato Satō Sanfrecce Hiroshima 22
2013 Sanfrecce Hiroshima Yokohama F. Marinos Kawasaki Frontale   Yoshito Ōkubo Kawasaki Frontale 26
2014 Gamba Osaka Urawa Red Diamonds Kashima Antlers   Yoshito Ōkubo Kawasaki Frontale 18
Tornéu d'Apertura y Clausura
Temporada Campeón Apertura Clausura Máximu goliador Club Goles
2015 Sanfrecce Hiroshima Urawa Red Diamonds Sanfrecce Hiroshima   Yoshito Ōkubo Kawasaki Frontale 23
2016 Kashima Antlers Kashima Antlers Urawa Red Diamonds   Leandro
  Peter Utaka
Vissel Kobe
Sanfrecce Hiroshima
19
Sistema de toos contra toos
Temporada Campeón Segundu Terceru Máximu goliador Club Goles
2017 Kawasaki Frontale Kashima Antlers Cerezo Osaka   Yū Kobayashi Kawasaki Frontale 23

Títulos per club editar

J1 League (dende 1993) editar

Club Campeón Años campeón Subcampeón Año subcampeón
Kashima Antlers
8
1996, 1998, 2000, 2001, 2007, 2008, 2009, 2016
3
1993, 1997, 2017
Allegría Iwata
3
1997, 1999, 2002
3
1998, 2001, 2003
Yokohama F. Marinos
3
1995, 2003, 2004
2
2000, 2002
Sanfrecce Hiroshima
3
2012, 2013, 2015
1
1994
Gamba Osaka
2
2005, 2014
2
2010, 2015
Tokyo Verdy
2
1993, 1994
1
1995
Urawa Red Diamonds
1
2006
5
2004, 2005, 2007, 2014, 2016
Kawasaki Frontale
1
2017
3
2006, 2008, 2009
Nagoya Grampus
1
2010
2
1996, 2011
Kashiwa Reysol
1
2011
-
---
Shimizu S-Pulsie
-
---
1
1999
Vegalta Sendai
-
---
1
2012

Campeones dende 1965 hasta l'actualidá editar

Pa conocer los campeones de lliga anteriores a la creación de la J. League, apuerte a Campeones del fútbol xaponés
Club Campeón Años Campeón Subcampeonatos Añu Subcampeón
Kashima Antlers 8 1996, 1998, 2000, 2001, 2007, 2008, 2009, 2016 3 1993, 1997, 2017
Sanfrecce Hiroshima 8 1965, 1966, 1967, 1968, 1970, 2012, 2013, 2015 2 1969, 1994
Tokyo Verdy 7 1983, 1984, 1986–87, 1990–91, 1991–92, 1993, 1994 4 1979, 1981, 1989–90, 1995
Urawa Red Diamonds 5 1969, 1973, 1978, 1982, 2006 11 1970, 1971, 1974, 1975, 1976, 1977, 2004, 2005, 2007, 2014, 2016
Yokohama F Marinos 5 1988–89, 1989–90, 1995, 2003, 2004 7 1983, 1984, 1990–91, 1991–92, 2000, 2002, 2013
Cerezo Osaka 4 1971, 1974, 1975, 1980 4 1968, 1972, 1978, 1982
Allegría Iwata 4 1987–88, 1997, 1999, 2002 3 1998, 2001, 2003
Shonan Bellmare 3 1977, 1979, 1981 1 1980
Gamba Osaka 2 2005, 2014 2 2010, 2015
JEF United Chiba 2 1976, 1985 1 1967
Kashiwa Reysol 2 1972, 2011 1 1973
Kawasaki Frontale 1 2017 3 2006, 2008, 2009
Nagoya Grampus 1 2010 2 1996, 2011
NKK - --- 3 1985, 1986-87, 1987-88
Nippon Steel Yawata - --- 2 1965, 1966
Yokohama Flugels - --- 1 1988–89
Shimizu S-Pulsie - --- 1 1999
Vegalta Sendai - --- 1 2012

Otros Campeonatos editar

Copa del Emperador editar

 
Troféu de la Copa del Emperador.

La Copa del Emperador, oficialmente Tornéu nacional de fútbol Copa del Emperador (天皇杯全日本サッカー選手権大会 Tennōhai Zen Nippon Sakkā Senshuken Taikai?), ye un campeonatu entamáu pola Asociación Xaponesa de Fútbol. Apostar dende 1921 y ye el más antiguu del fútbol nipono. Participen tolos equipos de la J. League, Japan Football League y los campeones de caúna de les prefeutures de Xapón. Toles rondes son a partíu únicu y los clubes profesionales entren na segunda fase. La gran final suel apostase'l 1 de xineru nel Estadiu Olímpicu de Tokiu y considérase el puntu final de la temporada.

El campeón de la Copa del Emperador clasificar pa la Lliga de Campeones de la AFC dende la fase de grupos. Si'l vencedor ta ente los trés primeros de la lliga, el cuartu clasificáu va llograr esa plaza.

Copa J. League editar

La Copa J. League (Copa Nabisco por razones de patrociniu) ye l'equivalente a una Copa de la Lliga y solo pueden participar los equipos de la J1 League. Los cuatro primeros clasificaos na temporada anterior pasen direutamente a cuartos de final. Los cuatro places restantes apostar los demás. La fase preliminar ta formada por catorce clubes, estremaos en dos grupos, que xueguen ente sigo nuna sola ronda. Solo clasifíquense los dos primeros.

Los cuartos de final y les semifinales apostar a ida y vuelta, ente que la final celebra cada 3 de payares (Día de la Cultura) nel Estadiu Olímpicu de Tokiu, a partíu únicu. El vencedor clasificar pa la Copa Suruga Bank.

Supercopa de Xapón editar

La Supercopa de Xapón (Xerox Super Cup por razones de patrociniu) ye un tornéu ente'l campeón de la J. League y el de la Copa del Emperador. Apostar a partíu únicu en febreru, una selmana antes del empiezu de la nueva temporada, nel Estadiu Olímpicu de Tokiu o'l Estadiu Internacional de Yokohama.

Partíu de les estrelles editar

El partíu All-Star de la J. League (conocíu como JOMO All-Star Soccer por razones de patrociniu) ye un alcuentru amistosu qu'apuesten los xugadores más importantes de la competición. La última vegada que se celebró foi en 2013, ente un combináu de la lliga contra los meyores futbolistes del restu de torneos de la Confederación Asiática de Fútbol.

Nel planteamientu tradicional (1993 a 2007), los clubes estremar en dos grupos d'esti (J-East) y oeste (J-West) y, por aciu una votación popular, escoyíase una plantía de 16 futbolistes, un entrenador y dos asistentes (que de la mesma, tamién son entrenadores). Non podíen escoyese a más de cuatro per equipu y teníen de ser representativos del campeonatu. Esti sistema caltener dende 1993 hasta 2007. Nos dos años siguientes fíxose un partíu ente combinaos de la J. League y la K-League (Corea del Sur). En 2009 dexó d'apostase, anque se recuperó en 2013.

Premios de la J. League editar

Al términu de cada temporada, la J. League concede premios a los meyores xugadores del añu, tantu de la primera como de la segunda división. Los gallardones apurrir nuna gala especial, entamada pola mesma lliga. Los más importante son el gallardón al xugador más pervalible (MVP) de la temporada, el del meyor entrenador y l'once inicial ideal.[20]

Estes reconocencies apurrir dende la creación de la lliga profesional.

Temporada 2014 editar

Premios individuales editar

Premiu Gallardoniáu Equipu
Meyor xugador (MVP)   Yasuhito Endō Gamba Osaka
Máximu goliador   Yoshito Ōkubo (18) Kawasaki Frontale
Meyor xugador mozu   Caio Kashima Antlers
Meyor entrenador   Kenta Hasegawa Gamba Osaka

Equipu del añu editar

Posición Futbolista Equipu
POR   Shusaku Nishikawa Urawa Red Diamonds
DEF   Kosuke Ota F. C. Tokyo
DEF   Masato Morishige F. C. Tokyo
DEF   Tsukasa Shiotani Sanfrecce Hiroshima
MED   Gaku Shibasaki Kashima Antlers
MED   Yoshinori Muto F. C. Tokyo
MED   Léo Silva Albirex Niigata
MED   Yasuhito Endō Gamba Osaka
DEL   Takashi Usami Gamba Osaka
DEL   Yoshito Ōkubo Kawasaki Frontale
DEL   Patric Gamba Osaka

Equipu 20º Aniversariu editar

Equipu del 20º Aniversariu.

La J. League ellaboró un once inicial colos xugadores más importantes de les primeres venti temporaes de la J. League, coincidiendo col so ventenu aniversariu.

Posición Futbolista
POR   Yoshikatsu Kawaguchi
DEF   Naoki Matsuda
DEF   Yuji Nakazawa
DEF   Masami Ihara
MED   Yasuhito Endō
MED   Hidetoshi Nakata
MED   Shunsuke Nakamura
MED   Hiroshi Nanami
DEL   Kazuyoshi Miura
DEL   Masashi Nakayama
DEL   Draguen Stojković

Otres considerancies editar

 
Zico foi unu de los reclamos de la primer temporada de la J. League.[13]

Relevancia internacional editar

La J. League ye una de les lligues más potentes de la Confederación Asiática de Fútbol (AFC) y ta considerada pola Federación Internacional d'Historia y Estadística de Fútbol como la lliga más fuerte d'Asia, en bracéu direutu cola K League Classic de Corea del Sur, competición na que s'inspiró pa la so fundación.

Dientro de la clasificación FIFA, Xapón ocupa'l primer puestu ente los países adscritos a la AFC, per delantre de Corea del Sur y Australia (A-League). Desque se creó la J. League, el nivel del fútbol nipono ameyoró y la so seleición tuvo presente en toles ediciones de la Copa Mundial de Fútbol dende Francia 1998.

Xugadores estranxeros editar

La J. League caltién restricciones a la contratación d'estranxeros pa sofitar al deportista xaponés. Considérase "nacional" a tou aquel futbolista que nació en Xapón o tien la doble nacionalidá. Anguaño déxense trés futbolistes estranxeros por equipu, más un xugador extra que tien de pertenecer a un país de la Confederación Asiática.

Nos sos primeros años, la J. League impunxo una llende de cinco estranxeros por equipu y fíxose popular por atraer, con elevaos salarios, a importantes futbolistes internacionales nos sos últimos años de carrera.[16] Dalgunes de les primeres estrelles fueron Zico, Jorginho, Alcindo Sartori y Leonardo (Kashima Antlers); Pierre Littbarski y Frank Ordenewitz (JEF United); Ramón Ángel Díaz, Ramón Medina Bello, Julio César Baldivieso, Julio Salinas y Ion Andoni Goikoetxea (Yokohama Marinos); Gary Lineker y Draguen Stojkovic (Nagoya Grampus); Guido Buchwald y Txiki Begiristain (Urawa Red Diamonds); Bismarck, Amoroso y Pereira (Verdy Kawasaki); Salvatore Schillaci y Dunga (Allegría Iwata); Patrick Mboma (Gamba Osaka), Michael Laudrup (Vissel Kobe) y Hristo Stoichkov (Kashiwa Reysol).[13]

Cola crisis qu'azotó a la lliga ente 1998 y 1999, los clubes rebaxaron los salarios y el perfil del estranxeru camudó al d'un futbolista más nuevu, menos conocíu internacionalmente y con ganes de demostrar la so valía. La mayoría de foranos provienen de Brasil y Corea del Sur. Hai tamién xugadores d'ascendencia coreana rexistraos como estranxeros por tener pasaporte o salvoconducto de Corea del Norte (por razones polítiques, el gobiernu de Corea del Norte nun dexa a los sos ciudadanos de nacencia xugar en Xapón o otros países consideraos ideológicamente opuestos, pero sí dexa que coreanos nacíos en Xapón representen al país).

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «J-League History Part 1: Beginnings» (n'inglés). Goal. 9 de setiembre de 2013. http://www.goal.com/en-sg/news/3883/features/2013/09/09/4249128/j-league-history-part-1-beginnings. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  2. «J-League History Part 2: The Early Years» (n'inglés). Goal. 9 de setiembre de 2013. http://www.goal.com/en-my/news/5486/j-league-history/2013/09/09/4248281/j-league-history-part-2-the-early-years?ICID=AR. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  3. «J-League History Part 3: Growing Pains» (n'inglés). Goal. 9 de setiembre de 2013. http://www.goal.com/en-my/news/5486/j-league-history/2013/09/09/4248301/j-league-history-part-3-growing-pains?ICID=AR. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  4. «J-League History Part 4: Exporting Talent» (n'inglés). Goal. 9 de setiembre de 2013. http://www.goal.com/en-my/news/5486/j-league-history/2013/09/09/4248310/j-league-history-part-4-exporting-talent?ICID=AR. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  5. «J-League History Part 5: Expansion, success, and a bright future for Japanese football» (n'inglés). Goal. 9 de setiembre de 2013. http://www.goal.com/en-my/news/5486/j-league-history/2013/09/09/4248337/j-league-history-part-5-expansion-success-and-a-bright?ICID=AR. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  6. «Tokyo Journal; Japan Falls for Soccer, Leaving Baseball in Lurch» (n'inglés). The New York Times. 6 de xunu de 1994. http://www.nytimes.com/1994/06/06/world/tokyo-journal-japan-falls-for-soccer-leaving-baseball-in-lurch.html. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  7. «Japan Wages Soccer Campaign» (n'inglés). CSMonitor. 11 de xunu de 1993. https://www.csmonitor.com/1993/0611/11111.html/(page)/2. Consultáu'l 7 d'agostu de 2017. 
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 «Asina funciona'l nuevu formatu de la J.League» (19 de payares de 2015). Consultáu'l 28 de payares de 2015.
  9. Asahi Shimbun (ed.): «J.League to adopt club licensing system in fiscal 2013» (inglés) (23 de marzu de 2012). Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 10,5 10,6 Soccerphile.com (ed.): «History of Japanese Football» (inglés). Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  11. Soccerblog.com (ed.): «Saburo Kawabuchi: The man behind Japan's resurgent football» (inglés). Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  12. J. League (ed.): «Our History» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de marzu de 2013. Consultáu'l 12 d'abril de 2013.
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 13,4 Nipponia (ed.): «Foreign Talent in the J. League» (inglés) (15 de setiembre de 2001). Consultáu'l 12 d'abril de 2013.
  14. Lliga Nacional de Fútbol Sala (ed.): «Rodrigo convoca a King Kazu». Consultáu'l 13 d'abril de 2013.
  15. New York Times (ed.): «Nakata, New Boy at Roma, Seeks His Niche» (inglés) (8 de febreru de 2000). Consultáu'l 20 de xineru de 2012.
  16. 16,0 16,1 Nipponia (ed.): «J. League-Professional Soccer in Japan» (inglés) (15 de setiembre de 2001). Consultáu'l 12 d'abril de 2013.
  17. 17,0 17,1 17,2 The Rising Sun (ed.): «J. League» (inglés). Consultáu'l 7 d'abril de 2013.
  18. «Asian Alderique: Is Japan Becoming Asia's Leader?» (n'inglés). Goal. 11 d'agostu de 2008. http://www.goal.com/en/news/14/asia/2008/08/11/813727/asian-alderique-is-japan-becoming-asias-leader. Consultáu'l 13 d'agostu de 2017. 
  19. «川崎Fが香港でブレーク中、生中継で火» (en xaponés). Nikkan Sports. 8 de marzu de 2008. http://www.nikkansports.com/soccer/news/p-sc-tp0-20080308-332738.html. Consultáu'l 13 d'agostu de 2017. 
  20. j-league.or.jp. «j-league - awards». Archiváu dende l'orixinal, el 18 d'agostu de 2007.

Enllaces esternos editar

Plantía:Lligues d'Asia