Jeffrey Lionel Dahmer (21 de mayu de 1960Milwaukee – 28 de payares de 1994Institución Correccional de Columbia (es) Traducir), moteyáu El Caníbal de Milwaukee o El Carniceru de Milwaukee, foi un asesín en serie d'Estaos Xuníos responsable de la muerte de 17 homes y mozos ente 1978 y 1991.

Jeffrey Dahmer
Vida
Nacimientu Milwaukee21 de mayu de 1960[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Milwaukee
West Allis (es) Traducir
Municipio de Bath (condado de Summit, Ohio) (es) Traducir
Llingua materna inglés
Muerte Institución Correccional de Columbia (es) Traducir[2]28 de payares de 1994[3] (34 años)
Causa de la muerte herida de la cabeza (es) Traducir[2]
traumatismo craneoencefálico (es) Traducir
Asesín Christopher Scarver[4]
Familia
Padre Lionel Dahmer
Madre Joyce Anette Dahmer
Estudios
Estudios Universidá Estatal d'Ohio
Revere High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu asesín en serie, confiteru, soldáuviolador en serie (es) Traducir
Altor 1,83 m
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu de los Estaos Xuníos
Graduación sarxentu
IMDb nm0197213
Cambiar los datos en Wikidata

Ye conocíu non solo pola cantidá de persones qu'asesinó, sinón tamién por prauticar la necrofilia y el canibalismu. Nel añu 2002 estrenóse una película llamada Dahmer basada na so hestoria real, con Jeremy Renner nel papel de Jeffrey Dahmer, papel que fadría mundialmente famosu a dichu actor. La imaxe con gafes y comportamientu sumisu foi una traza de la so imaxe.

Biografía: Infancia, adolescencia y delitos iniciales editar

Jeffrey Dahmer nació'l 21 de mayu de 1960 en Milwaukee, nel estáu de Wisconsin, Estaos Xuníos. Los sos padres fueron Lionel Dahmer y Joyce Flint.[6][7]

A diferencia d'otros asesinos mentales que sufrieron na so infancia de maltratu físicu y psicolóxicu, esti asesín foi un neñu amáu polos sos padres, quien-y apurrieron tolo posible pa la so fayadiza educación y bona vida social. El so padre yera químicu y la so xera obligaba a la familia a treslladase con frecuencia.[8]

Tres repitíes mudances, en 1967 la familia mercó una casa en Bath, Ohio, onde Jeffrey pasó'l restu de la so infancia y adolescencia. Cuando diba de pesca col so padre, gustába-y abrir en canal a los pexes y ver cómo morríen. Con 10 años Dahmer caminaba na carretera pa buscar animales arollaos, llevar al patiu y abrir pa ver qué había dientro. Tenía en formol varios tipos d'inseutos.

Dahmer empezó a ser cada vez más introvertíu, anque realizaba delles actividaes na secundaria, como trabayar nel periódicu y xugar al tenis. Yera consideráu polos sos compañeru como daquién "raru", estravagante y que tenía problemes col alcohol. Antes de cumplir 18 años los sos padres divorciáronse y el so padre volvió casase meses dempués. El so padre y la so nueva esposa convencer pa dir a la universidá y na seronda de 1978 ingresó na Ohio State University, pero por cuenta de los sos problemes d'alcohol abandonólo nel siguiente semestre. En 1979 el so padre convencer pa entrar al exércitu, arriendes de lo cual foi unviáu a Alemaña, onde permaneció pocos años hasta que foi dau de baxa pola so alcoholismu. Dempués de vivir un tiempu en Florida, volvió a la so casa en Ohio.

El 25 de setiembre de 1978, a la edá de 18 años, camudar a un apartamentu en Milwaukee. A otru día, ufiertó-y 50 dólares a un mozu laosianu de 13 años pa posar pa unes fotografíes, pero al momentu d'afalagalo'l mozu asustóse y salió corriendo. Los padres del mozu realizaron la denuncia y el 30 de xineru de 1979, Dahmer foi atopáu culpable, pero solo permaneció na cárcel 10 meses antes de ser lliberáu.

Crímenes editar

En xunetu de 1978, atopó a Steven Hicks faciendo autostop y llevar a la so casa. Dahmer tenía la fantasía de recoyer autoestopistas y chase con ellos. Una vegada na so casa, diose cuenta de que Hicks nun-y interesaba y cuando esti quixo dise, Dahmer nun pudo soportalo y cutir na cabeza con una pesa pa depués esgañalo. Depués lo desmembró y poner en bolses de plásticu y meter nel so coche pa dir al vertideru y tirales. A mediu camín la policía detener por conducir demasiáu a la izquierda. Preguntáron-y poles bolses que llevaba nel asientu traseru y Dahmer contestó que yera basura. Creyéronlu, y como pasó'l test d'alcoholemia, punxéron-y una multa por conducir fora del so carril y dexáron-y dir.

Volvió a la so casa colos restos del cadabre y llevar al suétanu, quitando la cabeza cola cual xubió al bañu del segundu pisu onde la llavó y sofitar nel suelu pa masturbarse. Darréu volver a llevar col restu del cuerpu y guardó les partes del cadabre nuna tubería de la casa. Dempués d'abandonar la universidá y volver del exércitu, desenterró los restos, destruyó los güesos y esparder na maleza.

Tres el so primer asesinatu sintióse culpable y asustáu, intentó reprimir los sos deseos sexuales-homicidas allegando a la ilesia, dexando l'alcohol y calteniéndose n'estáu de celibatu. Vivió asina un tiempu, lo qu'esplica que pasaren casi diez años hasta'l so siguiente crime. Pero col tiempu pensó que podía intentar satisfaer dalgunos de los sos deseos ensin face-y dañu a naide, volvió beber y empezó a frecuentar llugares d'ambiente gai. En 1986 foi deteníu por exhibicionismu públicu. Poco antes quixera desenterrar a un mozu muertu diba unos díes, pa esfrutar del so cuerpu.

En setiembre de 1987 conoció a Steven Toumi nun chigre gai. Ellí bebieron enforma y fueron a la so habitación d'hotel. Dahmer nun recuerda cómo lo asesinó, solo que cuando espertó a la mañana afayó que taba muertu. Pa desfacer del cadabre mercó una maleta, na que lo metió, y llevar al suétanu de la casa de la so güela. Ellí violó al cadabre, lo desmembró y tirar a la basura. Quedar cola cabeza, ferver y blanquió pa dempués esponela como troféu na so habitación.

Dellos meses dempués conoció a la so próxima víctima, Jamie Doxtator, quien yera un mozu de catorce años que taba nuna parada d'autobús. Dahmer ufiertó-y 50 dólares por tener sexu. D'esta forma tamién conoció a Richard Guerrero en marzu de 1988.

Mientres yera procesáu por abusu de menores en 1989, Dahmer conoció a Anthony Sears nun chigre. Ufiertó-y dineru pa saca-y unes fotografíes y llevar a la casa de la so güela onde la esgañó, violó'l so cadabre y lo desmembró. Él quería que los sos amantes quedar na casa y ante la negativa d'estos matar.

Dempués de cumplir la so condena por abusu y de camudase al so apartamentu en Milwaukee, Dahmer asesinó a dolce persones más hasta xunetu de 1991.

El so modus operandi yera convidar a les víctimes a ver pornografía o a sacase unes semeyes, ponía-yos una droga na bébora, esgañar, violaba y se masturbaba enriba del cuerpu. Depués tomaba fotografíes del cuerpu y de cada etapa del esmembramientu. Solía utilizar ácidos pa desfaer la carne y los güesos, pero solía caltener la cabeza y los xenitales como troféu. Otra de les sos carauterístiques yera comese parte de les sos víctimes, dába-y la sensación de qu'empezaben a formar parte d'él.

En mayu de 1991, llevó a Konerak Sinthasomphone al so departamentu, hermanu del nuevu pol que foi procesáu por abusu. Ellí drogar y realizó-y unes trepanaciones nel craniu pa inyecta-y acedu nel celebru. Dahmer quería tener control sobre les sos víctimes y la so intención al realizar les trepanaciones yera convertilos nuna especie de "zombis". El mozu consiguió escapar cuando Dahmer salió a mercar llicor y al correr desnudu peles cais los vecinos sollertaron a la policía. Cuando se dio cuenta de que s'escapara, escorrer y tuvo qu'enfrentase a la policía y a un ensame de curiosos.

El rapazu nun podía falar porque taba amoriáu pol ácidu que Dahmer inyectára-y. Dahmer argumentó que'l mozu yera'l so amante de 19 años que taba alcoholizado. Los policías acompañar hasta l'apartamentu y creyeron la so hestoria. Si revisaren l'apartamentu atoparíen un cadabre nuna de les habitaciones, amás de miles de pruebes d'otros asesinatos. Sinthasomphone foi esgañáu esi día. La policía creyó a Jeffrey y depositaron al morrebundu nuevu nuna siella. Nin siquier rexistraron nin vieron el santuariu macabru que tenía na casa y salieron corriendo ante'l fedor qu'esprendía l'interior. Darréu dixo que s'aficionó a crear un zombi porque quería un amante silenciosu, que fixera tou lo qu'él-y pidía y que se quedara faciéndo-y compañía.

Arrestu, prisión y muerte editar

El 22 de xunetu de 1991, Tracy Edwards, la so última víctima, consiguió escapar esposado. La policía ver y esta vegada decidieron investigar. Fueron al apartamentu del home que lu había esposado y al revisar l'habitación afayaron delles fotografíes de cadabres, restos humanos y una cabeza nel conxelador. Dahmer intentó fuxir, pero foi deteníu. Más tarde, Edwards foi identificáu, al salir a esplicar el so casu en televisión, como acusáu d'una violación a una moza pocu tiempo antes.

Na so casa atoparon les parés llenes de rastros de sangre, cuerpos tullíos, siete cráneo, y demás güesos. Díes dempués, vecinos de Dahmer dispararon a les puertes de la so casa ante l'horror que causaron los sos crímenes.

Los psiquiatra que lu atendieron dixéron-y que taba enfermu, polo que se declaró culpable con atenuante d'enayenadura mental, pa ser condergáu a una cárcel especial pa enfermos mentales, pero l'atenuante foi finalmente refugáu. En principiu declarárase inocente, pero camudó la so declaración pola gran cantidá de pruebes atopaes na so contra. El xuráu entós declarar mentalmente sanu y por consecuencia foi finalmente sentenciáu a 15 Cadenes Perpetues consecutives.

Foi unviáu al Columbia Correctional Institute en Portage, onde foi entrevistáu pol peritu en perfiles criminales del FBI, Robert K. Ressler. Esti famosu espertu coincidió en que, pa defensa de la sociedá, el condergáu tenía que permanecer zarráu mientres el restu de los sos díes. Sicasí, destacó que tenía de ser internáu nun hospital psiquiátricu y non nuna cárcel común, yá que yera un enfermu mental, anque dacuando paeciera tar nel so sanu xuiciu y racionalizara la so conducta.[9][10]

El criminal almitió prauticar el canibalismu y taramiando los bíceps d'unu de los sos asesinaos. Señaló que se masturbaba ante los cachos humanos y les calaveres d'aquellos que consideraba formosos y a quien nun quería perder. Cuntó a los policías que tenía la sensación de poder permanecer al llau d'ellos si matar y caltenía los sos cranios. Declaró tamién que los trés cabeces topaes na so xeladera y nel so conxelador, cola carne intacto, pertenecíen a los sos trés últimes víctimes.[11]

De primeres de ser unviáu al Columbia Correctional Institute nun tenía contautu colos presos comunes pola so propia seguridá. Pero pidió a les autoridaes tener más rellación colos otros presos, polo qu'empezó a comer con ellos y a realizar delles xeres de llimpieza. El 28 de payares de 1994 precisamente realizaba xeres de llimpieza con Christopher Scarver, un esquizofrénicu afroamericanu, y con Jesse Anderson, quien asesinara a la so esposa y culpáu a un home negru. Dahmer fuera acusáu de tener motivos raciales nos sos homicidios, daqué qu'él desmentía. Pero la combinación de presos presentes naquel momentu yera bien peligrosa, lo cual desamarró una engarradiella na que Dahmer y Anderson terminaron mancaos de gravedá. Los guardias finalmente atoparon a Dahmer y a Anderson mancaos; el primeru morrió de camín al hospital y el segundu dos díes más tarde. Scarver dixo que cutió a Dahmer dos veces na cabeza con una barra de metal de la sala de peses. Depués mató a Anderson, quien taba trabayando nuna sala distinta.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: autoridaes BNF. Data de consulta: 10 ochobre 2015. Identificador BnF: 12318229c. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. 2,0 2,1 «Jeffrey Dahmer, Multiple Killer, Is Bludgeoned to Death in Prison» (inglés). The New York Times páxs. 1. The New York Times Company (29 payares 1994). Consultáu'l 27 setiembre 2022.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. «Daily News» páxs. 11 (17 mayu 1995). Consultáu'l 27 setiembre 2022.
  5. Identificador CONOR.SI: 239163235. Afirmao en: CONOR.SI.
  6. «carniceru-de-milwaukee.html Jeffrey Dahmer, el carniceru de Milwaukee». casoabierto.com. Archiváu dende l'carniceru-de-milwaukee.html orixinal, el 24 de payares de 2015. Consultáu'l 20 de mayu de 2014.Jeffrey Dahmer, el carniceru de Milwaukee (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'carniceru-de-milwaukee.html historial y la carniceru-de-milwaukee.html última versión).
  7. Robert K. Ressler (8 de febreru de 2004). «Confessions of a Dangerous Mind». Páxina/12. Consultáu'l 20 de mayu de 2014.
  8. Gabriel Pombo, Hestories d'asesinos, editorial xurídica Carlos Álvarez, Montevideo, Uruguái (2010), páx. 227, ISBN 978-9974-611-38-2.
  9. Robert K. Ressler, Tom Schachtman, la bisarma.html?id=DifaPQAACAAJ&redir_esc=y Dientro de la Bisarma: Un intentu d'entender a los asesinos en serie, editorial Alba, Barcelona, España (2003), páx. 186, ISBN 84-8428-199, 848428199X, 9788484281993.
  10. Jaime Valero, la bisarma-un intentu-de-entender-a-los asesinos-en-serie Dientro de la bisarma: un intentu d'entender a los asesinos en serie (comentariu sobre'l llibru de Robert Ressler), sitiu dixital 'Papel en blancu', 10 de setiembre de 2008.
  11. Anne Y. Schwartz, El home que nun mató lo suficiente: Los macabros secretos del carniceru de Milwaukee, Ediciones Grijalbo, Barcelona, España (2004), páx. 61, ISBN 84-253-2039-9 y 9788425320392.

Enllaces esternos editar