Juan Antonio Escurra

políticu paraguayu (1859-1929)

Juan Antonio Escurra (6 de mayu de 1859Caraguatay (es) Traducir – 24 d'agostu de 1929Villa Hayes (es) Traducir) foi un políticu y militar paraguayu que se desempeñó como presidente del so país ente'l 25 de payares de 1902 y el 19 d'avientu de 1904, añu en que foi depuestu por una revolución.[1]

Juan Antonio Escurra
Presidente de Paraguái

25 payares 1902 - 19 avientu 1904
Andrés Héctor Carvallo - Juan Bautista Gaona
Vida
Nacimientu Caraguatay (es) Traducir6 de mayu de 1859
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Villa Hayes (es) Traducir24 d'agostu de 1929 (70 años)
Oficiu políticu
Graduación Coronel
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Foi a la escuela primaria na so ciudá natal, más tarde dedicóse al campu. En 1879, a la edá de 20 años, ingresó al exércitu siendo esi añu soldáu rasu. Llogró importantes ascensos. En 1891 foi designando comandante militar de les Misiones; en mayu de 1892 foi sarxentu mayor, amás de comandante de les fuercies de caballería. En xunetu de 1894 foi xubíu a teniente coronel y el 24 d'agostu de 1897 a coronel de la nación. El so ascensu más importante foi'l d'Alférez de Caballería. Foi parte del golpe que derrocó del poder a Emilio Aceval. Tuvo una importante actuación na revuelta del 18 d'ochobre de 1891, na que defendió con valor al gobiernu que tuvo constituyíu nesi entós pol xeneral Egusquiza.

Trayeutoria política editar

Ente los años 1898 y 1902 foi ministru de Guerra y Marina mientres los gobiernos d'Emilio Aceval y Héctor Carvallo. Foi miembru del Partíu Coloráu.

Gobiernu editar

Foi Presidente de la República a la edá de 43 años ente'l 25 de payares de 1902 y el 19 d'avientu de 1904. Alloñar del poder y nun pudo completar el so periodu por cuenta de la revolución d'esi añu. El so vicepresidente foi'l doctor Manuel Domínguez, quien se plegó dicha revolución. El gabinete del coronel Escurra foi conocíu como'l más nuevu una y bones tuvo integráu por caballeros que diben de 26 a 63 años, ente ellos taben: Fulgencio R. Moreno, Juan Bautista Gaona y Emiliano González Navero, en Facienda; Eduardo Fleitas y José Emilio Pérez, n'Interior; Cayetano Carreras, en Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública; Antonio Cáceres, Patricio Escobar, Bernardino Caballero y Benigno Ferreira, en Guerra y Marina; Pedro Pablo Peña, Cayetano Carreras, Gualberto Cardús Huerta y Cecilio Báez, en Rellaciones Esteriores.

Principales obres editar

Mientres el so gobiernu, fundóse'l colexu San José, que'l so lema yera “Fiat voluntas dei”, “Fáigase la voluntá de Dios” y llegaron los padres Bayoneses; estabilizóse la moneda y el presupuestu. La nuesa moneda tuvo un respetable valor mientres el so gobiernu. Los negocios espolletaron considerablemente; la firma Casal Ribeiro esportó exitosamente tabacu y algodón a Europa; Rius y Jorba esportó cueru, llanes y goches en gran cantidá. El doctor Arturo Rebaudi, induldable “antilopizta”, según el decretu del 21 de marzu de 1904; foi como delegáu al II Congresu Médicu que se llevó a cabu en Buenos Aires; egresaron los primeros médicos de la Universidá Nacional; declaróse distritu a San Antonio; donar al Uruguái la Cortil Artigas; autorizóse la construcción del monumentu a los Héroes de Ytororó; adoptóse'l Códigu de Comerciu arxentín.

Rellaciones esteriores editar

El 29 d'avientu de 1903 Cecilio Báez foi designáu plenipotenciario en Méxicu y Estaos Xuníos. O`Leary foi interventor de la Llotería Nacional. En 1902 arrenunció don Silvano Mosqueira a la secretaría de la Municipalidá y reemplazar Federico Chaves. En 1903 alloñar de la xefatura de Policía de la Capital el doctor Tomás Matto; creóse la Xunta Económicu- Alministrativa de Mbuyapey teniendo como presidente a don Ceferino Ayala y como vicepresidente a don Carlos Pastore. Nomóse, amás, como calígrafu de la Biblioteca Nacional a Fernando Vera, en reemplazu d'Alberto Correa, qu'arrenunciara. Realizóse una donación al gobiernu uruguayu de la Cortil de Artigas”.

Ámbitu educativu editar

Ente los acontecimientos nel ámbitu de la educación tenemos de mentar la execución del Primer Congresu Pedagóxicu Nacional, en febreru de 1903 y l'adopción del denomináu “Plan Franco” pal Colexu Nacional, el 25 de marzu de 1904. Nesi mesmu añu'l poeta Narciso R. Colmán desempeñóse como xuez de paz na llocalidá de Caballero. En 1903 egresaron de la Facultá de Medicina Andrés Barbero, Ricardo Odriozola, Manuel Urbieta y Eusebio Tabeada, ente otros.

N'agostu de 1904 producióse un solmenáu movimientu militar que s'instaló en Villeta y n'ochobre d'esi mesmu añu españó una revolución que remató col derrocamientu d'Escurra, y con él, el fin del gobiernu republicanu y l'entamu de los lliberales nel poder. Depués de la so destitución, retirar del ámbitu políticu empezando nuevamente una senciella vida alloñada de toa posible perturbación. Establecer en Villa Hayes, onde formó un llar respetable sobre les bases del calor familiar.

Vida personal editar

Tuvo casáu con Josefa M. Rojas Acosta, hermana del xeneral Manuel Rojas Acosta y de Benigno Rojas Acosta. Tuvieron una fía, Petrona de Mercedes Escurra Rojas.

Muerte editar

El coronel Escurra finó na ciudá de Villa Hayes, el 24 d'agostu de 1919. El Poder Executivo, por decretu, dispunxo que se-y rindan tolos honores correspondientes. El so cuerpu foi veláu nel Palaciu de los López y treslladáu al campusantu de la Recoleta. Cuando la caravana que conducía al yá fináu coronel llegó al Puertu d'Asunción, la batería de l'Artillería de Marina fixo una salva d'once cañonazo, por una disposición del Ministeriu de Guerra. La Guardia d'Honor tuvo compuesta por una Seición de la Marinería. Frente al féretro desfilaron el ministru de Facienda, doctor Eligio Ayala, el presidente José P. Guggiari, miembros del Supremu Tribunal y Xusticia y miembros del Parllamentu, distinguíos políticos del Partíu Colorao y numberosu families de l'alta sociedá asuncena. Llevar a cabu una solemne misa de cuerpu presente na Catedral Metropolitana que tuvo a cargu del arzobispu de Asunción Juan Sinforiano Bogarín. Los sos restos fueron depositaos nel Panteón Militar, nesi momentu la batería de l'artillería de la Marina llanzó otres salves d'once cañonazo.

Referencies editar

  1. «Juan Antonio Ezcurra». ABC Color (24 d'abril de 2005). Consultáu'l 2 d'agostu de 2014.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Andrés Héctor Carvallo
 
Presidente de la República de Paraguái

1902 - 1904
Socesor:
Juan Bautista Gaona