Andrés Héctor Carvallo

políticu paraguayu

Andrés Héctor Carvallo Acosta (8 de payares de 1862Asunción – 16 d'agostu de 1934Asunción) foi un políticu paraguayu, presidente de Paraguái en 1902, según unu de los fundadores del Partíu Colorado.

Andrés Héctor Carvallo
Presidente de Paraguái

9 xineru 1902 - 25 payares 1902
Emilio Aceval - Juan Antonio Escurra
Vida
Nacimientu Asunción8 de payares de 1862
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción16 d'agostu de 1934 (71 años)
Sepultura Cementerio de la Recoleta (es) Traducir
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Fíu de Madalena y del chilenu Emeterio Carvallo, Andrés Héctor Carvallo nació na ciudá d'Asunción el 18 de payares de 1862. La familia tenía la so casa allugada sobre l'actual avenida Artigas y vía ferrial. En 1870 Carvallo yera alumnu de la escuela primaria de la so ciudá natal y realizó les sos estudios secundarios nel colexu de les alturias.

Trayeutoria política editar

con 27, Carvallo aportó a consejal y, depués, senador. Nel so llabor parllamentariu destacóse como un elocuente orador. Tuvo una importante participa Republicana (Partíu llibre), en que les sos xuntes constitutives tocó-y una protagonista actuación. Miembru del sector "caballerista" de la ANR, foi electu vicepresidente nel octavu periodu constitucional, de 1898 a 1902, mientres el gobiernu del presidente Emilio Aceval. Trátase d'una candidatura de compromisu, yá que Aceval pertenecía al sector "eusquicista".

Les divisiones internes del gobernante Partíu Colorado, afondaes nel añu 1800, llevaron a una creciente oposición del sector "caballerista", que controlaba la dirigencia partidaria y el Congresu, en contra del "egusquicismo", que controlaba'l gobiernu y l'exércitu. Un quebre ente'l presidente Aceval, y dellos sectores civiles y militares que lu sofitaben, de cara a les eleiciones presidenciales de 1902, sirvió de base a una sulevación cuartelera que prindó al presidente y obligar a arrenunciar el 9 de xineru de 1902. Esi mesmu día foi convocáu'l Congresu Nacional, produciéndose una incidentada sesión que llegó a un tirotéu na sala de sesiones, onde resultaron mancaos dellos de los presentes y terminó cola muerte del senador Facundo Ynsfrán, importante dirixente "caballerista" y candidatu presidencial pa les eleiciones d'esi añu. Vuelta a entamar la sesión, foi aceptada l'arrenunciu de Aceval y dar# en xurar del vicepresidente Carvallo como nuevu presidente de la República.

El so gobiernu editar

strucción Pública; el coronel Juan Antonio Escurra, en Guerra y Marina; y Manuel Domínguez, en Rellaciones Esteriores. Irala foi depués sustituyíu pol diputáu Cayetano Carreras, ente qu'Escurra lo foi pol coronel Antonio Cáceres.

Mientres el periodu de la so alministración, ente otres obres de gobiernu, llevóse alantre la fixación del ejido de les llocalidaes de San Bernardino, Bella Vista, Villa Ygatimí, Pasu de Patria, Yegros, Iturbe y Escobar. Entaináronse dellos préstamo pa pequeños llabradores pa la collecha d'algodón y terminóse el censu ganaderu con un total de tres millones de cabeces de ganáu vacunu, equín y caballar. Realizóse tamién el censu d'alumnos nes escueles primaries, que dio como resultáu un total de 25.247 alumnos y establecióse el descansu dominical y l'institución de los díes feriaos oficiales. En materia llaboral, se instituyó el descansu dominical obligatoriu. Coles mesmes, instaláronse les primeres llegaciones permanentes de Paraguái ante les Repúbliques del Pacíficu (Chile, Bolivia y Perú) y América del Norte (Estaos Xuníos y Méxicu), pa que les sos titularidaes designar a figures de la oposición. Nel ámbitu políticu, consiguióse apoderar la influyencia del sector coloriáu de los egusquicistas, llegando a apoderar nuevamente nel escenariu políticu'l bandu partidariu opuestu, de los caballeristas.

N'agostu de 1902 autorizóse la emisión de 300.000 pesos en monedes de níquel, conocíes como níquel lleón. El día 24 d'esi mes y añu finó'l ex-presidente xeneral Juan Bautista Egusquiza. Carvallo visitó personalmente toles escueles de la capital. Y en compañía del Ministru d'Instrucción Pública, José Irala, llegó hasta numberoses llocalidaes del interior.

El 25 de payares de 1902, Carvallo apurrió'l poder en manes del coronel Juan Antonio Escurra. N'Asunción, Carvallo foi recibíu con honores y realizó un curtiu discursu que dicía "Señor Presidente: nesti momentu cumplo'l deber de tresmitivos, el mandu supremu de la república, al que fuistis alzáu pol votu unánime de la nación", a lo qu'Escurra contestó "Piensu amoldar los mios actos a la Constitución y a les lleis, siguiendo'l vuesu exemplu. En nome de la patria, de mio estímovos los servicios que lu emprestastis".

Retiráu de la vida pública depués de la Revolución de 1904, que llevó al poder al Partíu Lliberal, Carvallo moró por dalgún tiempu en Buenos Aires. Naquella ciudá, mientres una curtia torna del Partíu Coloriáu al gobiernu, foi designáu cónsul xeneral de Paraguái ente'l 9 y el 25 de marzu de 1912. Foi la so última participación dientro de la función pública. Na siguiente década, el ex-presidente tuvo una postrera aparación política con una candidatura testimonial al Senáu, na llista del Partíu Colorado, pa les eleiciones parllamentaries de 1927.

Carvallo finó años más tarde n'Asunción, yá a una avanzada edá, el 16 d'agostu de 1934, en plena Guerra del Chaco.


Predecesor:
Emilio Aceval
 
Presidente de la República de Paraguái

1902
Socesor:
Juan Antonio Escurra
Predecesor:
Facundo Ynsfrán Caballero
 
Vicepresidente de la República de Paraguái

1898 - 1902
Socesor:
Manuel Domínguez

Referencies editar

Enllaces esternos editar