Juan Lindolfo Cuestas

políticu uruguayu

Juan Lindolfo de los Reyes Cuestas York (6 de xineru de 1837Paysandú – 21 de xunu de 1905París), foi un políticu uruguayu y el décimu octavu presidente del país nel periodu 1899-1903.

Juan Lindolfo Cuestas
Presidente d'Uruguái

Vida
Nacimientu Paysandú6 de xineru de 1837[1]
Nacionalidá Bandera de Uruguái Uruguái [1]
Muerte París21 de xunu de 1905[1] (68 años)
Familia
Fíos/es Juan Cuestas
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Juan Lindolfo Cuestas.

Carrera política editar

Primeros cargos de gobiernu editar

Dende tempranu dedicáu al comerciu industrial, convertir n'espertu en temes de contabilidá y alministración, lo que lo llevó a ocupar dellos cargos de gobiernu rellacionaos cola tema.

Ministru de Facienda en 1880, mientres la presidencia de Francisco Antonino Vidal Silva, siguió ser mientres la presidencia de Máximo Santos, hasta qu'esti lo designó Ministru de Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública (1884 a 1886). Tamién foi senador y diputáu.

Perteneció al grupu de los "Coleutivistes" qu'arrodiaron a los presidentes Julio Herrera y Obes y Juan Idiarte Borda mientres los sos mandatos, y que monopolizaron los cargos políticos per mediu de la manipulación eleutoral, mereciendo les crítiques de la oposición nacionalista (Eduardo Acevedo Díaz) y colorada (coloradismo popular de José Batlle y Ordóñez).

Cuestas y la coparticipación editar

Yera Presidente del Senáu'l 25 d'agostu de 1897, cuando mientres l'intre de la insurrección nacionalista del caudiellu Aparicio Saravia, l'asesinatu del presidente Juan Idiarte Borda en Montevideo llevar a la primer maxistratura, en calidá d'encargáu del Poder Executivu. D'ellí en más, y sofitáu cásique incondicionalmente por quien hasta'l día d'ayeri fueren los opositores al presidente muertu (y polo tanto tamién a él), convirtióse sópitamente na garantía del final del conflictu civil y el caltenimientu de la paz.

A ello contribuyó non solo'l fechu que Cuestas alcordara colos insurrectos el final del conflictu (Pactu de la Cruz, 18 de setiembre de 1897), como tamién el fechu que nesi alcuerdu favorecíase una reforma eleutoral que satisfaía les esixencies de dellos sectores de la oposición que reclamaben una ampliación del derechu al votu y mayores garantíes d'este contra les farses eleutorales de la dómina (lleis eleutorales darréu promulgaes n'abril de 1898).

Como na Paz d'Abril de 1872, nuevamente apautóse una coparticipación ente'l Partíu Coloráu y el Partíu Nacional, que derivó nel otorgamiento a elementos d'esti últimu sector de 6 de les 19 xefatures departamentales: (Flores, San José, Maldonado, Trenta y tres, Cerro Largo y Rivera). Esta reedición del repartu política cuntó col sofitu d'Aparicio Saravia, tanto como de los sectores d'Eduardo Acevedo Díaz y José Batlle y Ordóñez.

Cuestas aportó a la presidencia, porque presidía'l Senáu al producise l'asesinatu de Juan Idiarte Borda. Tenía De ocupar esi cargu hasta la finalización del mandatu constitucional del so antecesor, esto ye, hasta'l 1 de marzu de 1898. Caltúvose como titular del Poder Executivu, sicasí, hasta'l 1 de marzu de 1903, casi seis años, revelando una personalidá y unes ambiciones que la so escura carrera anterior de funcionariu públicu nun dexaba aldovinar.

Nel gobiernu, anunció que los emplegaos públicos que nun allegaren puntualmente a les sos oficines seríen nel actu suspendíos y sumariados; dispunxo qu'en delantre toles obres y actos fueren contrataos por llicitación; ordenó'l llevantamientu d'un inventariu financieru; restableció'l réxime de publicidá “El país tien fame d'organización honesta y hai qué cumplir con esta patriótica aspiración”. Nesa frase que pronunció'l mesmu día en qu'asumía'l mandu quedaba zarráu'l so programa de gobiernu y el pueblu, que efeutivamente tenía la fame qu'indicaba'l presidente, resolvió arrodiar al nuevu mandatariu y empresta-y tol so concursu, ensin distinción de matices políticos.

El domingu 28 de payares una gran manifestación convocada pola direición del Partíu Coloráu, con José Batlle y Ordóñez y Juan Carlos Blanco Fernández a la cabeza, axuntó en Montevideo a 50.000 persones qu'aclamaben arrecostines; al pasar frente a la casa de Cuestas daquién disparó un tiru y mató a unu de los manifestantes, un mozu d'apellíu Brugnini. Esto provocó una gran indignación popular, y corrió la voz de que l'atentáu provenía de los coleutivistes; nel entierru masivu de Brugnini, pidir a berros la disolución del Parllamentu. Nun clima de creciente baturiciu políticu, Cuestas empezó a movese nel cantu de la illegalidá; Julio Herrera y Obes denunció que la so casa taba arrodiada de policías que torgaben l'accesu de los sos amigos, y calificó el fechu de “mazorcada”. La Comisión Permanente del Parllamentu, qu'entós funcionaba con clara mayoría coleutivista, resolvió apellar al ministru de Gobiernu, pero'l presidente adelantróse y emitió un decretu inconstitucional pol cual desterrábase a Herrera y Obes, a Martín Aguirre Pérez (coleutivista, blancu) y a Ángel Brian, decretu que pretendía xustificase con midíes similares a les adoptaes en tiempos de Rivera, de Berru y de Tayes, cuando precisamente Julio Fierra y Obes yera ministru de Gobiernu. Asemeyáu autoritarismu foi aguantáu por dellos partidarios del presidente, lo que llogró que Cuestas depués anulara'l so decretu.

Sicasí, el camín escontra la solución de la fuercia taba abiertu. En xineru de 1898 el presidente constituyó cuatro cuerpo de voluntarios de la Guardia Nacional (250 miembros de cada unu) que punxo a les órdenes de Batlle y Ordóñez, Campisteguy foi sustituyíu en Facienda por José R. Mendoza. Los partíos Coloráu y Constitucional llanzaron un movimientu tendiendo a eslleir el Parllamentu y constituyir un gobiernu provisional, col argumentu de que l'órganu llexislativu fuera electu en comicios fraudulentos. Falábase abiertamente de “Revolución”. A lo último el 10 de febreru de 1898 Cuestas decreto'l cese de “los actuales miembros de les Cámares de Senadores y Diputaos, declarándose caducaos los sos respeutivos poderes y exentos de les inmunidaes”, eslleiendo les cámares 10 de febreru de 1898, proclamándose presidente provisional de la República y sustituyéndoles por un Conseyu d'Estáu d'igual cantidá de miembros, ente los que se cuntaron José Batlle y Ordóñez y Eduardo Acevedo Díaz, ente munchos otros.

La dictadura de Cuestas editar

La reacción de los coleutivistes afigurar en dos llevantamientos armaos, que tuvieron llugar el 4 de xunetu de 1898 con un motín militar y en febreru de 1899 cuando 100 homes desembarcaron nes mariñes de Colonia. Dambos intentos fueron rápido encaloraos y los sos participantes fueron presos o colaron al exiliu. Cuestas apurrió'l mandu'l 15 de febreru de 1899 al presidente del Senáu, José Batlle y Ordóñez, y el 1 de marzu siguiente foi escoyíu Presidente Constitucional pal periodu 1899-1903.

Mientres el so mandatu, ente otres realizaciones, empezaron les obres del Puertu de Montevideo (18 de xunetu de 1901), en que la so ocasión una cai de la zona foi designada col so nome (fechu inusual nesi y en posteriores tiempos).

El 1 de marzu de 1903, y n'intentando ensin ésitu impulsar la candidatura del so fíu, el diplomáticu Juan Cuestas, p'asocede-y, terminó'l so periodu. Casi darréu partió a París, Francia, onde finaría meses más tarde. Al ser repatriaos los sos restos al Uruguái, el gobiernu nun-y dio los honores aciagos que -y correspondieren na so calidá de ex-presidente de la República.

La coparticipación alcordada mientres el so periodu nun diría más allá de la presidencia del so socesor, José Batlle y Ordóñez, quien s'enfrentaría victoriosamente yá non na mesa de negociación sinón poles armes, en 1904, n'ocasión de la tercer insurrección d'Aparicio Saravia.

Gabinete de gobiernu editar

Ministeriu Nome Periodu
Gobierno Miguel Herrera y Obes 1897 - 1899
Saturnino Camps 1899
Eduardo MacEachen 1899 - 1903
Rellaciones Esteriores Mariano Ferreira 1897
Joaquín de Salterain 1897 - 1898
Domingo Mendilaharsu 1898 - 1899
Manuel Herrero y Espinosa 1899 - 1901
Germán Roosen 1901 - 1903
Facienda Juan Campisteguy 1897 - 1899
Federico Vidiella 1899 - 1901
Diego Pons 1901 - 1903
Guerra y Marina Luis Eduardo Pérez 1897
Gregorio Castro 1897 - 1898
Nicomedes Castro 1898 - 1899
Pedro Callorda 1899 - 1903
Fomento Jacobo Varela 1897 - 1899
Carlos María de Pena 1899
Gregorio Rodríguez 1899 - 1903


Predecesor:
José Batlle y Ordóñez
Presidente d'Uruguái
1899-1903
Socesor:
José Batlle y Ordóñez


Predecesor:
Juan Idiarte Borda
Presidente d'Uruguái
1897-1899
Socesor:
José Batlle y Ordóñez

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: Biblioteca Nacional de Uruguay. ID de autoridad de la Biblioteca Nacional de Uruguay: 000016590. Data de consulta: 20 abril 2024.

Enllaces esternos editar