Kamelija

cantante búlgara

Kamelia Vladimirova Veskova (Búlgaru: Камелия Владимирова Вескова), más conocida como Kamelija, ye una cantante búlgara de pop-folk.

Kamelija
Vida
Nacimientu Chiprovtsi (es) Traducir10 de xineru de 1971[1] (53 años)
Nacionalidá Bandera de Bulgaria Bulgaria
Oficiu cantante, modelu, presentadora de televisión, músicaartista d'estudiu
Seudónimos Камелия y Kamelia
Xéneru artísticu Chalga (es) Traducir
Mena de voz mezzosopranu
Instrumentu musical voz
Discográfica Payner
kamelia-online.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Inicio editar

Kamelija nació'l 10 de xineru de 1971 na ciudá de Čiprovci. El so debú a nivel musical producióse como miembru d'un coru de música tradicional polifónica, cuando tenía 11 años. A principios de los años 90, empezó a dedicase al mundu de la moda. En 1995 presentar al certame de guapura de Miss Bulgaria. Primeramente fuera coronada Miss Čiprovci a nivel llocal, y Miss Montana a nivel provincial, y gracies a ello convirtióse na imaxe de la marca de moda Agropmostroj, compañía pa la cual rodó un anunció estrenáu nel mesmu añu.

En 1996 Kamelia volvió al mundu de la música, asitiándose al mandu de la orquesta "Vidin", cola cual publicó un single tituláu "Nikoga ne y imal ime". En 1997 la cantante abandonó la formación y empecipió asina la so carrera en solitariu, dando empiezu a la preparación y grabación del so primer álbum.

Carrera musical editar

El primer álbum de Kamelia, "Ogân momičy", apaeció en 1998 y foi publicáu por Payner Music, sellu col que trabayó dende entós.[2][3] El primer discu contenía cantares como "Grjah li y tova", una versión en búlgaru d'una conocida tema de Svetlana Raznatovic[4] y Ogân momičy. L'álbum tuvo bien bones ventes, llegando a algamar la barrera de les 90.000 copies.[5] Esto dio un gran impulsu a la so carrera como modelu, multiplicando los sos papeles en televisión pa campañes publicitaries y faciendo que se presentara como una auténtica sex symbol al festival Pirin folk del añu siguiente.[6]

A principios del branu de 1999, y tres la so actuación nel Pirin folk, Kameliaa publicó'l so segundu y más esitosu álbum, Zlatna ribka,[7] qu'incluyía cantares como "Njama šega",[8] o "Samo tazi nonšt.[9] La cantante calificó'l so segundu álbum como más íntimu, maduru y personal. El discu llegó a algamar les 190.000 copies, superando en ventes al so trabayu de debú.[10] Ello ratificó a la cantante como una de les grandes dives del Turbo-folk, xunto con estrelles como Desi-Slava y Glorija, cola cual Kamelija caltuvo una fuerte rivalidá profesional.

En 2001, la cantante publicó'l so primera Maxi Single, Kâde si ti.[11] Ésti incluyía cinco versiones distintos del mesmu cantar, que'l so videoclip sería'l primeru en ser emitíu en Televizia PLANETA, la canal musical con más audiencia de Bulgaria y solo superáu nos Balcanes por Pink TV. A partir d'entós, Kamelia empezaría a xaciase con grandes nomes del Pop y el Pop-Folk balcánicu, como son el búlgaru Slavi trifonov, el griegu Sakis Koukos y el serbiu, Dule Resavac, col cual cantó un cantar a dúu.[12][13][14]

Aquel añu, la vocalista participaría nel certame Pirin Folk, xunto con munchos cantantes de la so discográfica.[15]

Nel 2002, dempués de cuatro años ensin publicar un LP, Kameliaa, llanza al mercáu'l so tercer álbum d'estudiu, que foi tituláu; Nešto gorešto,[16] que sería unu de los productos más masivamente promocionaos por Payner Music nesi añu.[17] El primer single estrayíu del álbum, foi: Redno ili neredno, que nun tardó en sonar nes radios y les canales de televisión búlgaros, visualmente, el videoclip estrenar en Televizia PLANETA, esti single, nun tardó n'algamar el númberu 1 de les llistes de ventes de Bulgaria. El siguiente cantar promocionáu del álbum sería la balada "Zaleza i zorata",[18] que sería radiada a partir de mediaos del añu 2002 y que n'agostu, na primer edición de los premios PLANETA, sería gallardoniada como meyor cantar del añu. El tercer single del discu foi la tema "Iskaš da se vârna"[19] En payares del añu siguiente, la cantante preparó una xira internacional pa la diáspora búlgara, que la so primer parada sería en Londres, onde realizó un conciertu que llogró, contra tou pronósticu, axuntar a más de cuatrocientes persones, lo cual ye indicativu de la popularidá de la cantante ente los ciudadanos búlgaros que viven fora del so país natal. Con esti ésitu, Kamelia llogró que'l so tercer álbum d'estudiu fuera reconocíu como productu musical más importante del añu, d'esta miente, Nešto gorešto consiguió vender más de 65.000 copies, una cifra, de toes formes, más baxa de lo habitual por cuenta de la crisis de la industria discográfico mundial.

En febreru del 2004, la cantante, con una nueva imaxe y nuevos collaboradores, publicaría Prezareždane, el so cuartu álbum d'estudiu,[20] que'l so primer single sería "Strelkite spirat",[21] que tuvo un ésitu arrollador, sobremanera, como de costume en Televizija Planeta. Darréu, la cantante, posó pa la revista Playboy,[22] convirtiéndose asina na primer cantante búlgara en ser portada d'esta revista, pa la cual realizó tamién una entrevista. Anguaño, la intérprete, sumaríase, xunto a otres estrelles de Payner Music como Gloria, Anelia, Andrea, Gergana y Emilia ente otres, a la xira nacional PLANETA PAYNER, qu'empezó na capital Sofía y qu'enllenó estadios en toa Bulgaria, llegando a axuntar a más de 300.000 espectadores. Con too y con eso, Prezareždane, nun llogró algamar l'ésitu esperáu, poro, este sería l'álbum menos vendíu de Kamelia.

El 29 de xunu del 2005, Kamelia publicaría'l so nuevu álbum, Ima ljubov,[23][24]un álbum que se carateriza por ser más llíricu ya intimista que los anteriores y nel cual, la cantante, a pesar de que caltuviera'l so estilu Pop-folk, empezaría de nuevu a faer incursiones na música folk. ente los ésitos que s'estrayxeron del álbum, destaquen "Ti ela",[25] "Lud kupon da zavârtim", "Kato živa xaronca" y "V sârceto si'l mio ti".[26] Pa la grabación d'esti álbum, la cantante cuntaría cola producción de Ljubomir Ilarinov, y como de costume l'álbum, foi masivamente promocinado por Payner Music que xunto cola so canal de televisión, Televizia PLANETA, convidó de nuevu a Kamelia a participar en xirar PLANETA PAYNER 2005. Tres el final d'esta xira, la cantnate de nuevu embarcar nuna xira internacional. A nivel comercial, l'álbum, consiguió meyores ventes que'l so trabayu anterior, pero nó llegó a recuperar el nivel de ventes que consiguió trés años tras con "Nešto gorešto".

Nel añu 2006, Kamelia publica'l so primera recopilatorio,[27] Single best collection, al par que siguiría cola publicación de nuevos singles hasta'l 2007. Nel añu 2008, la cantante publicó l'álbum Nikotin, qu'apaecería solamente per internet ensin apaecer físicamente nel mercáu búlgaru, y dos años dempués anunciaría un nuevu trabayu llamáu Proekt Trinadeset, que'l so single de presentación sería'l cantar: Kak da te zabravja.[28][29][30][31]

Discografía editar

  • 1998: Ogân momičy
  • 1999: Zlatna ribka
  • 2001: Kâde si ti
  • 2002: Nešto gorešto
  • 2004: Prezareždane
  • 2005: Ima ljubov
  • 2008: Nikotin
  • 2010: Proekt trinadeset

Recopilatorios editar

  • Single best collection

DVD editar

  • Kamelia 2004

Referencies editar

  1. Afirmao en: Discogs. Identificador Discogs d'artista: 3969420. Apaez como: Камелия. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Камелия - "Огън момиче"».
  3. Огън момиче, 3/11/2011.
  4. «el=1&vid= Камелия - "Грях ли е това"».
  5. «Камелия - "Истински мъж"».
  6. «Музикална компания "Пайнер"».
  7. Златна рибка, 3/11/2011.
  8. «Камелия - "Няма шега"».
  9. «Камелия - "Само тази нощ"».
  10. «Платиненият "Златна рибка"».
  11. «Камелия - "Къде си ти"».
  12. «RTV Pink».
  13. «"На кафе" с Гала».
  14. Къде си ти, 3/11/2011.
  15. «Международен фестивал "Пирин фолк"».
  16. Нещо горещо, 2/11/2011.
  17. «Клуб "Клеопатра" - Монтана».
  18. «Камелия - "Залеза и зората"».
  19. «Камелия - "Искаш да се върна"».
  20. Презареждане, 2/11/2011.
  21. «Камелия - "Стрелките спират"».
  22. «Списание "Playboy"».
  23. «Камелия - "Има любов"».
  24. Има любов, 2/11/2011.
  25. «el=1&vid= Камелия - "Ти ела"».
  26. «el=1&vid= Камелия - "В сърцето си ми ти"».
  27. Single best collection, 2/11/2011.
  28. Páxina oficial de Kamelija. «Албум—до две седмици» (búlgaru). Consultáu'l 17 de xunu de 2010.
  29. «Камелия - "Как да те забравя"».
  30. «24 часа».
  31. Проект 13, 2/11/2011.

Enllaces esternos editar