Kelvin

unidá de temperatura del sistema internacional

El kelvin ye la unidá de temperatura de la escala creada por William Thomson, que más tarde sería Lord Kelvin, sobre la base del grau Celsius, estableciendo'l puntu cero nel cero absolutu (−273,15 °C) y calteniendo la mesma dimensión pa los graos. Foi nomada n'honor de Lord Kelvin, qu'a los sos 24 años introduxo la escala de temperatura termodinámica.

Kelvin
Unidaes básiques del Sistema Internacional, unidá de temperatura y unidá coherente del SI
Cambiar los datos en Wikidata
Fórmules de conversión de la escala Kelvin
Conversión de a Fórmula
kelvin Celsius °C = K − 273.15
Celsius kelvin K = °C + 273.15
kelvin Fahrenheit °F = K × 1.8 − 459.67
Fahrenheit Celsius °C = (°F − 32) / 1.8
Fahrenheit kelvin K = (°F + 459.67) / 1.8
Pa intervalos de T tener en cuenta que
1 K = 1 °C y 1 K = 1,8 °F
Otres fórmules de conversión
Calculadora conversora ente unidaes de temperatura

Tómase como la unidá básica de temperatura nel Sistema Internacional d'Unidaes y correspuéndese a una fraición de 1/273,16 partes de la temperatura del puntu triple de l'agua. Represéntase cola lletra K, non ºK. Amás, el so nome nun ye'l de "grau Kelvin" sinón cenciellamente kelvin; nun se diz "19 graos Kelvin" sinón "19 kelvin" ó "19 K".

Al coincidir l'incrementu d'un grau Celsius col d'un Kelvin, la so importancia radica nel 0 de la escala: a la temperatura de 0 K denómase-y cero absolutu y correspuende al puntu nel que les molécules y átomos d'un sistema tienen la mínima enerxía térmica posible. Nengún sistema macroscópicu pue tener una temperatura inferior.

A la temperatura midida en Kelvin llámase-y "temperatura absoluta", y ye la escala de temperatures que s'usa en ciencia, especialmente en trabayos de física o química.

Factores de conversión editar

La escala Celsius defínese anguaño en función del Kelvin, siendo 0 °C equivalente a 273,16 K.

  • kelvin a graos Celsius
     

Exemplos de temperatures notables:

Temperatura y enerxía editar

Nun sistema termodinámicu la enerxía contenida poles partícules ye proporcional a la temperatura absoluta, siendo la constante de proporcionalidá la constante de Boltzmann. Per aciu d'ello ye posible determinar la temperatura d'unes partícules con una determinada enerxía, o calcular la enerxía d'unes partícules a una determinada temperatura:

 
  • kelvin a electrón-voltios
 

Referencies editar

Enllaces esternos editar