Les banderes koinobori (鯉幟?) o Satsuki-nobori (皐幟, さつきのぼり?) son banderes tradicionales xaponeses con forma de carpa que se izen nos díes especiales de los neños (como'l Kodomo no hi). Tradicionalmente los xaponeses acomuñen la carpa colos neños por cuenta de la fuercia que realicen éstes al nadar contra la corriente nos ríos.

Koinobori.
Taller en que se fabriquen koinobori a mano.

El día de los neños (Kodomo no hi) tien llugar el 5 de mayu y tolos edificios son decoraos con koinobori dende abril o principios de mayu n'honor de los fíos y cola esperanza de que crezan fuertes y saludables. Los tamaños d'estes banderes varien d'unes poques pulgaes a dellos metros de llargu.

Descripción editar

El típicu conxuntu de koinobori inclúi, dende enriba escontra baxo del mástil, un par de ruedes con puntes de flecha ruedas con puntas de flecha (矢車 yaguruma?), una paleta en forma esférica, una manga de vientu con forma de dragón volador una manga de viento con forma de dragón volador (飛龍吹流し hiryū fukinagashi?), un koinobori negru y unu coloráu. Si hai neños na familia amiéstense un koinobori azul, depués unu verde y dempués, dependiendo de la rexón, amiéstense otros de color púrpura o anaranxáu. En dellos casos el koinobori' coloráu camúdase por unu rosa. Estos mangues de vientu asítiense sobro los techos de les cases en que tienen fíos, nos que'l más grande (negru) representa al padre, el siguiente (colloráu) a la madre y los siguientes a cada fíu, hasta'l más pequeñu que representa al fíu más nuevu.

Estos koinobori pueden tener distintos tamaños dende unos pocos centímetros hasta dellos metros de llargu. En 1988 en Kazo (Saitama) fabricóse un koinobori de 100 metros de llargu y que pesaba 350 kilogramos.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar