Llámase-y Krautrock o Kraut Rock (tamién conocida como Kosmische Musik) a una corriente musical de rock y electrónica surdida n'Alemaña Occidental a fines de los años 60. El términu, orixinalmente despreciatible Kraut significa repollu n'alemán y yera unu de los llamatos que se dio a los alemanes mientres les guerres mundiales, una y bones un platu típicu alemán ye'l repollu en salmoria, o Sauerkraut (n'español, chucrut)],[1] usar pa referise a una gran cantidá d'artistes alemanes que fueren influyíos por xéneros como'l rock sicodélicu, el rock progresivu, la música avant-garde y el jazz, qu'utilizaben nueves teunoloxíes y nueves formes d'usar les teunoloxíes de grabación, amplificación y amiestu musical, con nueves estructures formales. El krautrock ye munches vegaes consideráu un subxéneru del rock progresivu.[1][2]

Krautrock
Oríxenes musicales rock sicodélicu, rock progresivu, electrónica, rock electrónicu, jazz, avant-garde
Oríxenes culturales Fines de los años 1960 y principios de los 1970 n'Alemaña Occidental
Instrumentos comunes Guitarra, Baxu, Batería, sintetizador, teclaos (incluyendo sintetizadores), elementos electrónicos
Popularidá Alta ente críticos y el underground, baxa ente'l públicu xeneral, anque delles bandes (como Kraftwerk) llograron enforma ésitu comercial.
Subxéneros
Post-rock
[editar datos en Wikidata]

Contestu históricu editar

El krautrock surdió de la contracultura de fines de los años 60 n'Alemaña Occidental. Polo xeneral considérase al movimientu como un intentu de la mocedá alemana de reconstruyir la so cultura, que fuera destruyida na Segunda Guerra Mundial y que yera apoderada pola influencia d'Estaos Xuníos y otros países occidentales a raigañu del "ésitu" económicu del Plan Marshall, que non yá esportó al país xermanu productos de consumu masivu fabricaos pola potencia mundial, sinón tamién productos d'orde cultural como'l rock and roll de mases. Los músicos de la escena buscaben crear daqué nuevu que representara esti puntu de vista, d'ende que basaren los sos trabayos nos de Karlheinz Stockhausen, primer compositor modernu en torna-y la so identidá a la música alemana. Delles bandes, como Amon Düül, Floh de Cologne y Guru Guru, taben arreyaes en política,[2] y en dellos casos surdieron de comuñes hippies.

Estos artistes realizaben deconstrucciones y parodies de la música rock, usaben elementos del rock sicodélicu, esperimentaben con colax de soníos y efeutos electrónicos, realizaben improvisaciones, buscaben crear atmósferes, ya incorporaben elementos de musique concrete, minimalismu, jazz y música oriental.[2]

Estilu musical ya influencies editar

Les principales influencies nos artistes de krautrock inclúin diversos compositores del minimalismu, de avantgarde y de free jazz. Tamién puede incluyise a la música étnica, con esponente de la música oriental y africana. Dalgunos de los más importantes fueron Karlheinz Stockhausen, El Monte Young y John Cage. Coles mesmes pueden tomase como influencies del Krautrock a The Velvet Underground coles sos notes sosteníes y los sos ritmos intensos, les esperimentaciones electróniques de Silver Apples, los trabayos más vanguardistas de The Beatles, el trabayu d'estudiu de los xamaicanos Llei Perry y King Tubby, a Pink Floyd (primeros discos hasta Meddle), a Syd Barrett y el so trabayu solista, a Soft Machine, y en menor midida bandes como King Crimson, Frank Zappa & The Mothers of Invention y Mahavishnu Orchestra, amás del rock sicodélicu.

Les bandes de la escena teníen distintos estilos. Por casu, ente que Tangerine Dream destacar pol so soníu progresivu basáu en sintetizadores (que puede considerase space rock), Faust y Kraftwerk (nos sos primeros álbumes) esploraron un soníu más "industrial", ente que Cluster y Popol Vuh teníen un soníu más cercanu al ambient y a lo que depués se denominaría new age, y Agitation Free esperimentaba con jazz (y elementos étnicos). Por esta razón, nun se suel considerar al krautrock como un xéneru, sinón más bien como un términu pa designar a bandes de rock progresivu alemán. Sicasí, munches d'estes bandes taben rellacionaes ente sigo y en dellos casos compartíen elementos como'l ritmu "motorik", preseos electrónicos (como sintetizadores), efeutos d'estudiu, improvisaciones,[1] elementos y temática de música étnica, etc.

Güei día dalgunes de les bandes de krautrock siguen n'actividá, al igual que munchos músicos que pertenecieron a bandes de la escena y qu'agora toquen como solistes o armaron nueves formaciones. Podemos nomar a Damo Suzuki (quien foi cantante de Can), Faust, Jaki Liebezeit (ex batería de Can que participa na banda Flanger), etc.

Carauterístiques editar

El ritmu "motorik" editar

El famosu ritmu que caracterizó principalmente los trabayos de Neu!. El so batería Klaus Dinger ye reconocíu como'l principal iniciador d'esti enclín, onde repitía de cutio un ritmu básicu de rock. La prensa encargar de da-y esi nome, ente que Dinger señalaba que'l so soníu provenía de la música nativa americana, principalmente de la música Apache, d'ende que'l llamáralu Apache Beat.

Escuela de Berlín editar

Conozse como Escuela de Berlín de música electrónica a la xeneración d'artistes que teníen de mancomún la ciudá de Berlín como centru d'operaciones. El so estilu carauterizar por ser muncho menos percusivo que'l Krautrock y basase les sos temes en llargues progresiones instrumentales. Ente los músicos más influyentes d'esta escena destaquen Klaus Schulze, Tangerine Dream y Ash Ra Tempel (Manuel Göttsching).

Escuela de Dusseldorf editar

Impacto editar

El Krautrock foi un estilu musical bien influyente nel desenvolvimientu de xéneros como la música industrial, la electrónica, el ambient, el synth pop, el punk, el post-punk y el post-rock.

Hai de solliñar la influencia exercida n'ensame de músicos al traviés de la llamada triloxía berlinesa de David Bowie, colos sos álbumes Low, Heroes y Lodger, grabaos ente 1977 y 1979 pol músicu británicu en compañía de Robert Fripp y Brian Eno. Coles mesmes, numberosos grupos esperimentales de les últimes décades han redescubierto el soníu krautrock, por casu el proyeutu Stereolab, firmes siguidores de la obra de Neu!.

Numberosos grupos de post-punk y de rock con influencies de la música electrónica manifestaron tomar al Krautrock como una de les sos grandes influencies, como por casu Public Image Ltd, Cabaré Voltaire, Alternative TV, Stereolab, The Mars Volta, Maserati, Deerhunter, Wilco, Laika, Mouse on Mars, Bowery Electric, I Am Spoonbender, Tortoise o Coil. Radiohead cita a Can, Neu! y Faust ente los sos referentes. El númberu de versiones de temes d'esta dómina ye innumberable.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 Blache, Philippe (avientu de 2007). «"Krautrock"». ProgArchives.com. Consultáu'l 21 de marzu de 2008.
  2. 2,0 2,1 2,2 Blache, Philippe. «"An Introduction to Krautrock"». ProgArchives.com. Consultáu'l 21 de marzu de 2008.

Enllaces esternos editar