Lexmark (NYSE: LXK) ye una empresa estauxunidense productora de dispositivos d'imaxe, imprentadores matriciales, láser y d'inyeición[2], escáneres y equipo multifunción, tantu pa particulares como pa empreses. la so sede central atopar en Lexington, Kentucky, Estaos Xuníos

Lexmark International, Inc.
negociu, empresa y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Lexington
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica sociedá por acciones
Historia
Fundación27 marzu 1991
Fundador IBM
Sector
Productos destacaos software
Forma parte de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Nueva York
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Una Lexmark X5450.
Una Lexmark X5150.

Foi fundada en 1991 por IBM a partir de la so división d'imprentadores, como una empresa esterna enfocada a la fabricación d'imprentadores. En 1995 IBM punxo a la venta una parte de la compañía por aciu l'allugamientu d'aiciones en NYSE, colo que se desincorpora de IBM.


Historia editar

En marzu de 1991, IBM desinvierte delles de les sos actividaes de fabricación de hardware trespasándoles a la firma d'inversiones Clayton & Dubilier, Inc. nuna forma d'adquisición apalancada pa formar Lexmark International, Inc.[3][4] Lexmark convertir nuna empresa privada en 1995.

Operaciones editar

La sede central de la empresa y la so división d'investigación y desenvolvimientu tán alcontraos en Lexington, Kentucky, Estaos Xuníos. Lexmark tien oficines en toa Norteamérica y Suramérica, Asia, África y Europa. La empresa tien más de 13.000 emplegaos en tol mundu. Lexmark ye una de les empreses del Fortune 500 y tuvo unos ingresos de 5,22 miles de millones de dólares en 2005. Amás de fabricar hardware sol so propiu nome, Lexmark tamién actúa de marca blanca pa los imprentadores d'otres grandes compañíes, como Dell. N'abril de 2009, la empresa anunció que cerraría una de les sos plantes allugaes en Ciudad Juárez, Méxicu, a partir del primer trimestre del 2 010 como parte d'un plan d'amenorgamientu de costos.[2]

Productos editar

Lexmark especializar n'imprentadores y accesorios d'imprentadora.La so actual gama de productos inclúi impresor láser en color y monocromes, impresor d'inyeición (munches d'elles multifución incluyendo como poco un escáner, y delles con calidá fotográfica), y imprentadores matriciales. Lexmark ye una de les primeres empreses en llanzar impresor d'inyeición Wi-Fi a precios algamadizos. Tamién ufierten una amplia variedá d'impresor láser pa impresión profesional.

Premios, gallardones y reconocencies editar

La corporación y los sos productos recibieron más de 1.000 premios y gallardones en tol mundu:

  • Fortune Magacín : America's Most Admired Companies[5] y Fortune 500[6]
  • Forbes Global 2000 : puestu 1923[7]
  • Alfred P. Sloan Award for Business Excellence in Workplace Flexibility[8]
  • HRC's Corporate Equality Index - 100% score[9]
  • Business Week's “ InfoTech 100;”
  • PC World's “Top 10 printers”
  • PC World's “Best Buy”.

Polémica sobre condiciones llaborales editar

N'avientu de 2015, dempués d'un paru pa demandar meyores condiciones llaborales y de seguridá, la planta Lexmark allugada en Ciudad Juárez, Chihuahua, despidió a 120 persones por pidir un aumentu de 6 pesos, anulando la llibertá d'asociación coleutiva de los emplegaos, como tamién normes internacionales de seguridá ya hixene: “Ellos nun dan mázcares o guantes pa protexenos, muncha xente tien les manes mancaes. Ellos corten los nuesos salarios por llegar anque sía un pocu tarde, inclusive si los nuesos neños tán enfermos y tenemos que llevalos al hospital, y tenemos que soportar l'acoso de los supervisores”, denunció Miriam Delgado, una de los trabayadores despidíes depués de llaboriar pa Lexmark per cerca de cinco años. A esti trabayadores amás incumplióse-yos el pagu de les sos lliquidaciones y aguilandu como lu indica la llei federal de trabayu mexicana, teniendo que subsistir de donaciones. [10]

Casos Xurídicos editar

Lexmark ganó una demanda en 2005 nel casu Arizona Cartridge Remanufacturers Association Inc. v. Lexmark International Inc.. Esti casu indica que Lexmark puede aplicar la política de un namái uso escrita nel llateral de les caxes de los cartuchos d'imprentadora vendíes a ciertos grandes veceros con un descuentu, nel entendimientu de que los veceros devolveríen los cartuchos a Lexmark dempués d'utilizalos. Esto significa qu'estos veceros puedan enfrentase a demandes si ruempen dichos alcuerdos, y nun devuelven los cartuchos.

Tamién en 2005, Lexmark sufrió una derrota xurídica nel casu Lexmark Int'l v. Static Control Components, cuando la Corte Suprema de los Estaos Xuníos refugó'l pidimientu de Lexmark pa un autu de certiorari, refugando asina'l so intentu por que'l Tribunal escuchara los sos puntos de vista.

Equipu Executivu editar

  • Presidente y Direutor executivu: Paul A. Rooke
  • Vicepresidente Executivu y Direutor Financieru: David Reeder
  • Vicepresidente y Presidente de la División de Software Empresarial: Reynolds C. Bish
  • Vicepresidente y Presidente de la División de Soluciones y Servicios d'Impresión: Marty Canning
  • Vicepresidente Asia Pacíficu y América Llatina: Ronaldo Foresti
  • Vicepresidente de Recursos Humanos y Comunicación Corporativa: Jeri Isbell
  • Vicepresidente, Secretariu y Conseyeru Xeneral: Robert J. Patton[ensin referencies].

Referencies editar

Enllaces esternos editar