Dell (NASDAQ: DELL) ye una compañía multinacional d'Estaos Xuníos establecida en Round Rock (Texas) que desenvuelve, fabrica, viende y da soporte a ordenadores personales, servidores, switches de rede, programes informáticos, periféricos y otros productos rellacionaos cola teunoloxía.

Dell
empresa privada, negociu, empresa y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Round Rock
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación7 setiembre 2016
Fundador Michael Dell
Orixe del nome Michael Dell
Organigrama
Dueñu Dell Technologies (es) Traducir
Direutor executivu Michael Dell
Sector
Industria soporte físicu
software
Productos destacaos ordenador d'escritoriu
ordenador portátil
Servidor (es) Traducir
periférico (es) Traducir
teléfonu intelixente
hardware de red (es) Traducir
software
mur
tecláu
Placa base
tarjeta de sonido (es) Traducir
Monitor d'ordenador
almacenamiento de datos (es) Traducir
imprentadora
ordenador
sistema informático (es) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz Dell Technologies (es) Traducir
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Nueva York DELL
Emplegaos 165 000 (2020)
Ingresos totales 102 301 000 000 $ (2022)
Beneficiu netu 2 442 000 000 $ (2022)
Beneficiu enantes d'impuestos 5 771 000 000 $ (2022)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El 07 de setiembre del 2016 Dell completa l'adquisición de EMC pa crear Dell Technologies, la fusión ente Dell(fabrica y viende ordenadores y servidores) y EMC (principalmente data center) dio orixe a la mayor compañía teunolóxica del mundu de capital priváu, con un negociu de US$ 74.000 millones, unes 20 mil patentes a nivel global y US$ 80.000 millones n'ingresos. En tol mundu tien 140 mil emplegaos.

La corporación creció mientres los 80 y los 90 pa convertise mientres dellos años nel vendedor de PC y servidores más grande del mundu. En 2008 ocupó'l segundu llugar.En 2008 tenía 95.000 emplegaos en tol mundu.

En 2006, la revista Fortune consideró a Dell como la primer empresa más grande del mundu na llista Fortune 500 y octava na so llista "Top 25" de les compañíes más almiraes n'Estaos Xuníos.[1] En 2007 Dell allugar nes posiciones 34 y 8 respeutivamente nes llistes equivalentes pa esi añu. Una publicación de 2006 identificó a Dell como una de les 38 compañíes d'altu rendimientu nel S&P 500 que tuvo ésitu sobre'l mercáu nos postreros 15 años.[2]

Na actualidá ta considerada como una de les meyores marques americanes xunto a Apple, siguíes por HP, etc.

Historia editar

Michael Dell empezó'l negociu col convencimientu de que por aciu la venta d'ordenadores personales direutamente a los veceros, PC Limited podría entender meyor les necesidaes de los veceros. Dell abandonó la universidá pa dedicase a tiempu completu al so incipiente negociu, en llogrando una ampliación de capital de 300.000 dólares de la so familia.

En 1985, la compañía produció'l primer ordenador col so propiu diseñu —el "Turbo PC"— que contenía un procesador Intel 8088 con una velocidá de 8 MHz. PC Limited espublizó los equipos en revistes d'informática de circulación nacional pa venta direuta a los veceros y ensamblaxe personalizáu en cada unidá ordenada, acordies con una primera en llograr l'ésitu. La compañía llogró 73 millones de dólares nel so primer añu.

 
Michael Dell fundador de Dell Inc.

La empresa camudó'l so nome a "Dell Computer Corporation" en 1988. En 1989, Dell Computer diseñó'l so primer programa de servicios in-situ pa compensar la falta de minoristes locales preparaos p'actuar como centros de servicios. Tamién en 1987, la compañía estableció les sos primeres operaciones nel Reinu Xuníu; otres 11 operaciones internacionales siguieron cuatro años más tarde. En xunu de 1988, la capitalización del mercáu de Dell creció ente 30 y 80 millones de dólares dende la so ufierta pública inicial de 3,5 millones d'aiciones a 8,5.

En 1991, Dell trató de vender los sos productos al traviés d'almacenes y tiendes d'ordenadores, pero tuvo poco ésitu y volvió al so más esitosu modelu de venta direuta. En 1992, la revista Fortune incluyía Dell Computer Corporation nuna llista de les 500 compañíes más grandes del mundu. En 1996, Dell empezó a vender ordenadores al traviés del so sitiu web.

En 1999, Dell superó a Compaq al convertise nel mayor vendedor d'ordenadores personales nos Estaos Xuníos con ganancies de 25 millones de dólares declaraes en xineru de 2000.

 
Ordenador con dos monitores.

En 2002, Dell intentó espandise nos mercaos d'entretenimientu domésticu y multimedia cola introducción de televisiones, ordenadores de bolsu y reproductores dixitales d'audiu. Tamién produció les sos propies imprentadores pa usu nel llar y pequeñes empreses.

En 2003, na xunta añal de la compañía, los accionistes aprobaron el cambéu de la compañía a "Dell Inc." pa reconocer la estensión de la compañía más allá de los ordenadores. En 2004, la compañía anunció que construyiría una nueva planta d'ensamblaxe cerca a Winston-Salem (norte de California); la ciudá y el condáu otorgar a Dell 37,2 millones de dólares en paquetes d'incentivos; l'estáu aprovió aproximao 250 millones n'incentivos y exención d'impuestos. En xunetu, Michael Dell abandonó'l cargu de direutor executivu, anque permaneció como presidente de la xunta. Kevin Rollins, que caltuviera una serie de puestos executivos en Dell, convertir nel nuevu direutor executivu.

 
Pocket PC Dell Axim X30.

En 2005, la proporción de les ventes provenientes de mercaos internacionales amontóse, como lo reveló'l departamentu de prensa de la compañía pa los dos primeros trimestres del so añu fiscal 2005. En febreru de 2005 Dell apaeció nel primer llugar de les "Compañíes más almiraes", publicada pola revista Fortune. En payares de 2005, la revista Business Week publicó un artículu tituláu "It's Bad to Worse at Dell" (Del mal a peor en Dell) avera del déficit n'ingresos y ventes, con un tercer semestre peor de lo previsto no que fai a la execución financiera, un mal badagüeyu pa una empresa que davezu había subestimado les sos ganancies.

Dell reconoció que los condensadores defectuosos na plaques bases de los OptiPlex GX270 y GX280 yá costaren a la compañía 300 millones de dólares (La Capacitor plague afectó a numberoses compañíes). El direutor executivu, Kevin Rollins, atribuyó'l mal desempeñu al fechu de que Dell centrar n'ordenadores de gama baxa.

 
Dell XPS M1710.

Nel 2006, Dell mercó al fabricante Alienware. El plan de Dell Inc. pa Alienware consistía en siguir les sos operaciones so la so alministración actual. Esta empresa esperaba beneficiase del eficiente sistema de manufactura de Dell.[3]

Nel 2007, tres dos años y mediu, Kevin Rollins, direutor executivu de la compañía dende 2004, arrenunció como direutor xeneral y como direutor, polo cual Michael Dell volvió a entamar la so antigua función como direutor executivu.[4] Inversores y accionistes pidieren l'arrenunciu pol escasu rendimientu de la compañía. Coles mesmes, la compañía anunció que, per cuarta vegada en cinco trimestres, los ingresos nun seríen capaces de llegar a un consensu de les estimaciones d'analistes.[5]

En febreru de 2010, Dell foi investigáu formalmente pola Comisión d'Intercambiu y Seguridá d'Estaos Xuníos[6] y la Fiscalía Xeneral pal Distritu Sur de Nueva York.

La compañía nun apurrió oficialmente reportar financieros pa los dos últimos trimestres fiscales del 2006 y munches aiciones llegales[7] surdieron arriendes del so recién desempeñu financieru. L'ausencia d'informes formales financieros en Dell fadríen que la compañía fora espulsada de NASDAQ,[8] pero la bolsa concedió-y una dispensa, dexándo-y comerciar aiciones de normal.[9]

El 1 de marzu de 2007, la empresa publicó un anteproyectu d'informe de ganancies trimestrales qu'amosaron ventes brutes de 14,4 millones de dólares, per debaxo del 5% añu tres d'añu, y un ingresu netu de 687 millones de dólares (30 centavos por aición), ye dicir un baxón del 33%. Los ingresos netos amenorgárense entá más si non fora pola eliminación de les primes de los emplegaos, que representaron seis centavos por aición. NASDAQ prorrogó'l plazu pa la presentación d'estaos financieros a 4 de mayu.[10]

Dell y AMD editar

Cuando Dell adquirió Alienware a principios de 2006, dellos equipos d'esta empresa teníen chips de AMD. El 17 d'agostu de 2006 al traviés d'un comunicáu de prensa[11] indicó qu'en setiembre de 2006 los ordenadores d'escritoriu Dell Dimension tendría procesadores AMD y más palantre -nel mesmu añu- Dell sacaría un servidor con dos zócalos y de cuatro nucleos, que tendría un procesador AMD Opteron, camudando asina los sos tradicionales procesadores Intel.

El 17 d'agostu de 2006 el sitiu web de noticies CNET.com citó[12] al direutor executivu de Dell Kevin Rollins, quien atribuyó'l pasu a procesadores AMD al beneficiu del costu y a la teunoloxía AMD. El vicepresidente Senior p'actividaes comerciales, Marty Seyer, declaró: "Dell's wider embrace of AMD processor-based offerings is a win for Dell, for the industry and most importantly for Dell customers".[13]

El 23 d'ochobre de 2006, Dell anunció nuevos servidores basaos en AMD, el PowerEdge 6950 y el PowerEdge SC1435, entrando asina al mercáu de los servidores basaos en procesadores AMD.

El 1 de payares de 2006 la páxina web de Dell empieza a ufiertar ordenadores portátiles con procesadores AMD:[14] el Dell Inspiron 1501, con tres opciones distintos; single-core MK-36, dual-core Turion X2 chips o Mobile Sempron.

COMPETENCIA

Ente los sos principales competidores de gama alta tien:

-Apple

-Toshiba(que detuvo temporalmente la fabricación d'ordenadores)

-HP

Y otros como:

-Lenovo

-Asus

-Acer

-MSI

-Razer

Futuru editar

Dell siempres comercializó productos de gran calidá, con énfasis na personalización, baxos stocks d'inventarios y una loxística potente y axiloso. Pero con crecederes planes nos años recién nel mercáu de PC y con pasos dubiosos nel mercáu de smartphone y tablet Dell perdió la so posición de lideralgu. Experimientos a los que munchos fabricantes llanzar pa resucitar el PC como colos llamaos "netbooks" de menor o baxu costu, una gama de productu quedó en poco tiempu amenorgada a lo simbólico, dáu'l mercáu actual de dispositivo tipo tablet y el mercáu de smartphones. Ensin faese un buecu ente los fabricantes d'estos dispositivos, Dell comercializa anguaño portátiles con pantalla táctil removible pa cubrir les necesidaes de veceros empresarial que tamién tienen que crear conteníos col so tablet. Sía que non, nin Dell nin otros fabricantes como Microsoft col so Surface tán teniendo inda ventes significatives nesti segmentu, lideráu por otros fabricantes con dispositivos basaos nos sistemes de Google (Android) o Apple (iOS).

Per otru llau el variáu abanicu de soluciones software pa virtualización de servidores dende va años dexó a les empreses mayor flexibilidá nes sos infraestructures de TI, hasta la cuasi total estandarización de les plataformes que Dell y otres firmes fabriquen, centralizando y entainando procesos de compres antes más complexos lo que dexa a munches empreses tomar decisiones de compra de servidores basaes cuasi namái nel preciu. Esto que tendría de beneficiar a Dell pol so modelu de negociu direutu convirtióse na so velea por cuenta de la batalla por fabricar más baratu y estropiando considerablemente los márxenes si'l veceru nun percibe o valora otros aspeutos del productu. Dell realizó compres de diverses compañíes de servicios profesionales pero sigue siendo percibida como una compañía de productu encarando la bien dura competencia de fabricantes asiáticos tales como Asus, Lenovo y otros.

Dell adicionalmente encara dellos retos desque dexó de cotizar en bolsa en 2013 y pasó a ser una compañía privada.

Modelu de negociu editar

Dell adoptó primeramente un modelu de venta direuta al veceru al traviés del teléfonu ya internet, evitando intermediarios y distribuidores. Esti modelu foi la base del so ésitu, pero otros fabricantes foi ameyorando'l so contautu direutu col veceru, yá fuera al traviés d'Internet o inclusive teléfonu, lo qu'empezó a dexar de ser una ventaya competitiva. Dell fixo esfuercios al traviés d'alquisiciones de compañíes de sistemes d'almacenamientu, p'amenorgar la so dependencia d'alcuerdos con terceros pa cubrir el portfolio. Tamién adquirió compañíes de servicios de TI pa fortalecer los sos servicios profesionales.

Les ventes realizar por Internet o por teléfonu; dende 2000 Dell tien centros d'atención na India, cuando n'Estaos Xuníos ye de nueche, les llamaes son automáticamente esviaes a esi país, según la empresa, esto ye necesariu pa caltener un serviciu de 24 hores; un documental de Discovery Channel revela como son capacitaos los emplegaos indios pa falar con nomes y acentu estauxunidense. Apocayá la compañía añadió la clásica venta por canal al so modelu de negociu, pero ensin ufiertar ventayes reales a la compañía. Otres empreses como HP son fuertes nesta manera de comercialización.

Productos editar

 
Lema de Dell 'Yours is Here', nel SM Mall of Asia de Filipines.
 
Minitorre Dell Dimension 3000
 
Portátil Dell Inspiron.

La empresa utiliza distintes marques en cada unu de los segmento del mercáu.

Pal segmentu d'Empreses/Instituciones son marques onde la publicidá de la compañía fai fincapié en llargos ciclos de vida , fiabilidá y facilidá de caltenimientu. Eses marques inclúin:

Pal segmentu de Llar Pequeñu negociu/Trabayo en casa Dell fai fincapié nel valor, rendimientu y capacidá d'espansión. Estes marques inclúin:

  • Inspiron (portátiles y sobremesas d'una gama media)
  • Studio (portátiles y sobremesas pal mercáu de consumu)
  • XPS (portátiles y sobremesas de gama alta)
  • Alienware (sistemes de xuegu d'altu rendimientu)
  • Acocoro (portátiles de gama alta; sustituyíos polos XPS)
  • Venue (Tablets Android / Windows)

Dell comercializa equipos con Ubuntu preinstalado, tantu pa Llar como pa empreses, en ciertos modelos Latitude, Precision y XPS, con modelos especialmente configuraos pa desarrolladores (los Developer Edition)[16]

Los periféricos con marca Dell inclúin Pendrives, monitores y televisiones LCD, imprentadores, televisiones d'afigura y proyector de televisión d'alta definición. Dell UltraSharp ye amás una marca de monitores de gama alta.

El serviciu y soporte de les marques Dell inclúin n'Estaos Xuníos la Dell Solution Station (servicios de soporte domésticu estendíu, primeramente Dell on Call), Dell Support Center (servicios de soporte estendíu nel estranxeru), Dell Business Support (un serviciu de soporte comercial qu'apurre un téunicu de la industria con certificación con una menor cola d'espera en llamaes que nes coles normales), Dell Everdream Desktop Management (xestión d'escritoriu remotu Software como serviciu, orixinalmente una empresa SaaS fundada pol primu d'Elon Musk, Lyndon Rive, que Dell mercó en 2007[17]), y Your Tech Team (un soporte con cola d'espera disponible pa los usuarios domésticos que mercaron los sos sistemes, yá seya al traviés de la páxina web de Dell o por aciu un centru de llamaes Dell). Nel restu de países varia en función de la demanda y llexislación.

Los productos y marques descatalogadas inclúin:

Amás d'esto la compañía apurre distintos niveles de serviciu téunicu, más allá de los establecíos poles lleis de los países que foi variando nel tiempu. Los niveles de mayor proteición inclúin visita nel centru de trabayu de profesionales, con una llende pa resolución d'incidencies y retirada y entrega d'equipos averiaos. Puede incluyir ampliaciones software y hardware de los equipos.

Dell y Linux editar

La rellación de Dell con Linux como sistema d'escritoriu foi camudando col tiempu y les presiones de Microsoft. Anguaño Dell caltién na so web un subdominiu pa Linux llamáu Linux Engineering onde da soporte pa Red Hat, SUSE Linux y Ubuntu, y comercializa portátiles con esti postreru preinstalado, tou un cambéu respeuto de les crítiques recibíes cuando en 2000 pal daquella usuariu mediu de Linux yéra-y más baratu mercar un equipu con Windows 98 ya instalalo por sigo mesmu.

Primer intentu nel 2000 editar

En 1998, Ralph Nader afaló a Dell (y a otros 5 importantes fabricantes) a incluyir dalguna alternativa de sistema operativu distintu a Microsoft Windows, más específicamente Linux.[19] pal cual había una clara crecedera d'interés.[20][21] La compañía empezó ufiertando ordenadores portátiles con Linux que'l so aprecio nun yera cimera al so equivalente con Windows 98 nel añu 2000,[22] y llueu s'espandió hasta convertise nel primer fabricante importante n'ufiertar una llinia de productos completa con Linux[23] Pero a principios de 2001 la compañía cerró la so unidá de negocios de Linux.[24]

Les razones p'asemeyada rápidu cambéu d'opinión son oxetu d'alderique. Documentos d'un xuiciu nun tribunal de Iowa acusen a Microsoft de coaccionar a los fabricantes de pcs p'abandonar Linux. Microsoft describió'l so plan de retaliación y coerción pa esaniciar la competencia proveniente de Linux.

Toi pensando en cutir a los fabricantes más duru nel pasáu con aiciones anti-Linux" y "voi tratar d'acutar les entregues de código fuente siempres que seya posible y ser menos xentil na interpretación de los alcuerdos - de nuevu ensin ser obviu al respeutu" y sigue "esta va ser una delicada danza"[25]
Joachim Kempin, executivu de Microsoft

Mentanto, nuna entrevista de 2003, Michael Dell negó que Microsoft primiera a Dell Inc. por que realizara un cambéu de direición al respeutive de Linux nos sos ordenadores d'escritoriu, citando la falta de ventes: "desafortunadamente el mercáu de Linux n'ordenadores d'escritoriu nun crecer en volume. Ye más una oportunidá pa los servidores", pero amestó: "Vamos Siguir ufiertando Linux nos ordenadores personales y nun hai namás que dicir."[26]

Sicasí, un reporte de 2004 indicó que Dell nun ufiertaba más ordenadores d'escritoriu con Linux preinstalado:

¿Asina, que quier dicir «Linux instaláu de fábrica»? Si quies que Dell instale Linux para ti, primero amiesta 119 doláres. Pero hai una parte cafiante. Non te unviaren un ordenador con Linux preinstalado. Te van vender un ordenador y les caxes de programa, y entós van alcordar una cita por que daquién vaya a la to casa o negociu y instalar ellí.[27]
Pamela Jones

Linux, dende'l 2007 editar

El 26 de febreru de 2007 Dell anunció qu'empezara un programa pa vender y distribuyir un rangu d'ordenadores con Linux preinstalado como una alternativa a Microsoft Windows. La compañía indicó que SUSE (la distribución de Novell) sería incluyida primero.[28]

Sicasí, el 27 de febreru de 2007 Dell dixo que'l so anterior anunciu taba rellacionáu cola certificación de hardware llistu pa trabayar con Novell SUSE Linux y que (Dell) nun tenía planes de vender sistemes con Linux preinstalado nel futuru próximu.[29]

  • El 28 de marzu de 2007, Dell anunció qu'empezaría a unviar dellos equipos de sobremesa y portátiles con Linux preinstalado, anque ensin especificar la distribución de Linux o hardware que daría llugar.
  • El 1 de mayu de 2007, Dell anunció que preinstalaría Ubuntu.
  • El 24 de mayu de 2007, Dell empezó a vender modelos con Ubuntu Linux 7.04 preinstalado: un ordenador portátil, un presupuestu d'ordenador, y una alta gama de PC.
  • El 27 de xunu de 2007, Dell anunció nel so blogue Direut2Dell que tenía previstu ufiertar más precargados los sistemes (el nuevu Dell Inspiron equipos de sobremesa y portátiles). Dempués de la IdeaStorm sitiu sofitó l'ampliación de los paquetes más allá de los EE.XX. de mercáu, Dell anunció más tarde más de comercialización internacional.
  • El 7 d'agostu de 2007, Dell anunció oficialmente qu'ufierten un notebook y un escritoriu nel Reinu Xuníu, Francia y Alemaña con Ubuntu preinstalado. En LinuxWorld 2007 Dell anunció planes pa ufiertar Novell SUSE Linux Enterprise Desktop en modelos escoyíos en China, instaláu de fábrica.
  • El 30 de payares de 2007 Dell informó de la venta de 40.000 ordenadores con Ubuntu.
  • El 24 de xineru de 2008 de Dell n'Alemaña, España, Reinu Xuníu y Francia llanzaron un segundu portátil, una XPS M1330 con Ubuntu 7.10, por 849 euros o £ 599 escontra riba.
  • El 22 de febreru de 2008 Dell anunció planes pa vender Ubuntu en Canadá y n'América Llatina.[30]

Anguaño (2016) Ubuntu sigue siendo'l Linux que forne los equipos preinstalados tantu na caña doméstica como de Desarrollu.

Windows editar

Dell unvia anguaño Windows 8 y 10 como sistema operativu de la opción pa la mayoría de los sos ordenadores nuevos. Dell tamién comercializa ordenadores ensin nengún software instaláu primeramente. Por cuenta de los contratos que llicencien con Microsoft, los veceros de Dell puede llograr tales sistemes solamente por requerimientu y Dell tien qu'unvialos con un discu de FreeDOS incluyíu na caxa y publicar un reembolsu supuestu de Windows o un creitu de la mercancía dempués de la venta del sistema nel preciu.

Referencies editar

  1. «Fortune: Most Admired Companies: Top 20» (inglés). Fortune. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  2. Mark L. Frigo, Belvard Y. Needles and Marian Powers: "Strategy and Integrated Financial Ratio Performance Measures: Further Evidence of the Financial Performance Scorecard and High Performance Companies". Studies in Managerial and Financial Accounting Volume 16, (2006).
  3. Lee, Louise (23 de marzu de 2006). Dell Goes High-end and Hip. BusinessWeek. http://www.businessweek.com/technology/content/mar2006/tc20060323_034268.htm. 
  4. «Dell Returns to CEO Role at PC Maker» (inglés) (2 de febreru de 2007). Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  5. Frick, Walter (15 d'agostu de 2013). «The Dell Deal Explained: What a Successful Turnaround Looks Like» (inglés). Harvard Business Review. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  6. Ames, Ben (17 d'agostu de 2006). «Dell reveals SEC investigation, says Q2 profit down 51%» (inglés). Computerworld. Archiváu dende l'orixinal, el 16 de xineru de 2009. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  7. Associated Press. «Investors sue Dell over range of issues» (inglés). The Dallas Morning News. Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'ochobre de 2008. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  8. Edward F. Moltzen (21 de setiembre de 2006). «NASDAQ Sends Dell, Novell Delisting Notices» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  9. Edward F. Moltzen (23 de xineru de 2007). «Dell Buys Time From Nasdaq On Delisting» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  10. Alexei Oreskovic (2 de marzu de 2007). «Dell's Dejection» (inglés). Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  11. «Dell Achieves Industry Leading Global Share of 19.3 Percent in Second Quarter» (inglés). Dell (17 d'agostu de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 12 de marzu de 2007. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  12. Krazit, Tom (18 d'agostu de 2006). «Dented Dell picks up AMD chips amid SEC probe» (inglés). CNET. Consultáu'l 23 de marzu de 2016. «"There is a value in choice,"»
  13. Williams, Alun (18 d'agostu de 2006). «AMD wins over Dell for desktops» (inglés). Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  14. Krazit, Tom (2 de payares de 2006). «Dell puts AMD-powered notebooks on sale» (inglés). Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  15. «Dell Precision Open-Source Workstations with Linux» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'agostu de 2010. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  16. «Portátiles Linux con Linux Ubuntu». Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  17. Milo, Moryt (28 d'avientu de 2010). «Lyndon Rive, Elon Musk: Cousins, partners» (inglés). Silicon Valley Business Journal. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  18. «Goodbye, Axim» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 20 de xunetu de 2008. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  19. «Repository/OMSA - Dell Wiki» (inglés). Dell (15 d'abril de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 5 de xunu de 2014. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  20. James Love (8 de marzu de 1998). «Nader/CPT ask OEMs to offer VOS alternatives». Information Policy Notes. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'ochobre de 2008.
  21. Consumer Project on Technology. «CPT's Microsoft Antitrust Page». Archiváu dende l'orixinal, el 6 de payares de 2002.
  22. Dan Neel (CNN) (3 de febreru de 2000). «Dell offers Linux on laptops». Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'ochobre de 2009.
  23. Michael Dell (15 d'agostu de 2000). «Michael Dell Remarks/Putting Linux on the Fast Track/Keynote at the LinuxWorld Expo». Archiváu dende l'orixinal, el 22 de mayu de 2010.
  24. Andrew Orlowski (19 de marzu de 2002). «Microsoft ‘killed Dell Linux' – States».
  25. Plaintiffs' Modified Fourth Amended Petition (8 de febreru de 2006). «Joe Comes, et al vs Microsoft Corporation».
  26. Ashlee Vance (4 de xineru de 2003). «Interview: Dell eyes Linux future despite desktop retreat». InfoWorld. Archiváu dende l'orixinal, el 29 d'avientu de 2008.
  27. Jones (20 de setiembre de 2004). «Standards, Dell and Microsoft» (inglés). Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  28. «Dell says all aboard for Linux PCs» (inglés). iTWire. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de febreru de 2007. Consultáu'l 23 de marzu de 2016.
  29. Computerworld (27 de febreru de 2007). «Dell to Linux users: Not so fast». Archiváu dende l'orixinal, el 16 de xineru de 2009.
  30. «Ubuntu Dell Systems Launch in Canada | Tombuntu». Tombuntu (22 de febreru de 2008).

Enllaces esternos editar