Un lladriyu máxicu ye un lladriyu de magre que participaba nel ritual de proteición d'una tumba real nel Antiguu Exiptu.

Lladriyu máxicu
Cambiar los datos en Wikidata

Los lladriyos máxicos, compuestos de finu magre crudu, entemecer con fibres vexetales y otres sustancies, como inciensu, qu'amontaba'l so poder apotropaico. Polo xeneral, los destinaos a particulares llevaben una inscripción en hieráticu, la mayoría de les vegaes incisa; los destinaos al rei, a la familia real o a les persones cercanes al poder inscribíense predominantemente en xeroglíficos frecuentemente trazábense a tinta. Tamién, los lladriyos de particulares xeneralmente teníen dimensiones más pequeñes que los de los reis.

El capítulu 151 del Llibru de los muertos encamienta asitiar cuatro ladrillo de magre crudu asitiaos en pequeños nichos en caúna de les parés de la cámara sepulcral, con inscripciones máxiques de fórmules proteutores y decoraos con figurillas o amuletos y con una orientación escontra los cuatro puntos cardinales na siguiente forma:[1]

  • Sur, amuleto en forma d'antorcha, xiráu al norte.
  • Norte, figura mumiforme, ushebti, xirada al sur.
  • Oeste, pilastra dyed, xiráu al este.
  • Este, amuleto d'Anubis, xiráu al oeste.

Esiste constancia d'ellos dende'l reináu de Tutmosis III] al de Nectanebo I. Na dinastía XVIII, bien habituales, atopáronse nes cámares sepulcrales dende 4 nichos de lladriyos máxicos na tumba de Tutanjamón hasta los 11 na d'Amenhotep III.[2]

Lladriyos máxicos de partu editar

Como la mortalidá de los nacencies yera bien alzada nel Antiguu Exiptu, tender a pidir ayuda a los dioses al traviés d'oxetos consideraos máxicos. Como la forma más habitual de dar a lluz de les muyeres yera en cuclillas, asitiábense sobre cuatro ladrillo máxicos que taben acomuñaos a la diosa proteutora de los partos y la maternidá, Mesjenet.

Frecuentemente, estos lladriyos rectangulares teníen dibuxos con imáxenes máxiques de dioses proteutores de la nacencia, como'l de la diosa Mesjenet en forma de lladriyu con cabeza humana o escenes, como les d'una muyer suxetando al so ñácaru naciellu.

Referencies editar

  1. Régen, Isabelle (2010). «Une brique magique royale. Birmingham 1969 W 478» (en francés). ENIM 3:  páxs. 23. 
  2. Nicholas Reeves y Richard H. Wilkinson (1999). Tou sobre'l Valle de los Reis editorial=Destino, páx. 43, 107, 119. ISBN 84-233-2958-5.

Bibliografía editar

  • J. Monnet, -yos briques magiques du musée du Louvre, Revue d'égyptologie n° 8, 1951, pp. 151-162.