Llanura de Siberia Occidental

La llanura de Siberia Occidental (rusu: Западно-Сибирская равнина) ye una gran llanura qu'ocupa la parte occidental de Siberia, que foi descrita como la mayor estensión de tierres baxes ininterrumpíes del mundu: más de la metá de la so superficie ta a menos de 100 m sobre'l nivel del mar.[1]

Llanura de Siberia Occidental
Alministración
Tipu d'entidá llanura
Xeografía
Coordenaes 62°N 76°E / 62°N 76°E / 62; 76
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

Cubre una área de 2.700.000 km² (la tercer parte de Siberia),[2] y estiéndese, en direición N-S, 2.500 km, dende l'océanu Árticu hasta'l macizu d'Altái, los montes Sayanes y los montes Baikal; y, en direición E-O, 1.900 km, dende'l ríu Yeniséi a los monte Urales.

La llanura tien ocho rexones con vexetación distinta: tundra, monte-tundra, taiga septentrional, taiga media, taiga meridional, montes de sub-taiga, bosque-estepa, y estepa. El númberu d'especies animales na llanura de Siberia Occidental va dende unes 107 na tundra a 278 o más na rexón de bosque-estepa.

Los principales ríos de la llanura de Siberia Occidental son el ríu Obi, l'Irtysh, y el Yeniséi. Yá que toos estos ríos desaguan en direición norte escontra l'Árticu, na primavera empiecen a deshelar les partes más meridionales que nun pueden desaguar yá que les partes más al norte entá se caltienen xelaes y por ello toos estos ríos énchense anubriendo amplies zones próximes, dexando grandes llagos y banzaos. Ye una de les mayores zones pantanoses del mundu (créese que'l mayor banzáu individual del mundu son los banzaos de Vasiugán, con una área de 51.600 km²), lo que faen la rexón bien pocu apoderada pa l'agricultura. Les principales ciudaes de la rexón son Surgut y Nizhnevártovsk. Los iviernos na llanura de Siberia Occidental son duros y llongures, con un clima subárticu o continental.

Hai grandes reserves de petroleu y gas natural. La mayor parte de la producción de petroleu y gas estrayer d'esta zona mientres les décades de 1970 y 1980.[2]

Referencies editar

  1. Entrada «Russia». Encyclopedia Britannica. Consultada'l 2006-10-24.
  2. 2,0 2,1 Entrada, "Western Siberian Plain". Columbia Encyclopedia. Consultada'l 2006-10-24.

Enllaces esternos editar

  •   Wikimedia Commons acueye conteníu multimedia sobre Llanura de Siberia Occidental  .
  • la Llanura de Siberia Occidental, curtia reseña y semeya de satélite na entrada «West Siberian Plain», nel portal «earth observatory» de la NASA, diponible en: [1].
  • Drenaxe de la rexón, en «Topography and Drainage of Russia», nel sitiu «countrystudies», en: [2]
  • Banzaos de la rexón, nel sitiu «Peatlands Around the World», na entrada «Russian-Siberia», con munches fotografíes, en: [3].