Lopholaimus antarcticus

especie de páxaru

Lopholaimus antarcticus ye una ave nativa d'Australia.[1]

Lopholaimus antarcticus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Columbiformes
Familia: Columbidae
Xéneru: Lopholaimus
Gould, 1841
Especie: L. antarcticus
(Shaw, 1794)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

N'ocasiones se la llapada palombu antárticu[2] por cuenta de la so nomenclatura binomial, pero esti nome nun tendría d'emplegar se pa Lopholaimus porque L'Antártida nun ye'l so hábitat, y porque esi nome yá ye usáu pa palombos del xéneru Chionis, por casu Chionis alba, natives de L'Antártida.

Descripción editar

Ye una palombu de gran tamañu, mide de 40 a 46 centímetros de llargor. Tien color gris claro nel pechu y la cabeza, gris escuru nes ales y una cola de color negru cayuela, travesada per una banda de color gris claru. El picu ye de color pardu acoloratáu. Tien un notable puexu, rodete o moñu de plumes na so cabeza qu'empieza nel picu con color gris y cuerre escontra tras a midida que va aumentando de tamañu y tomando un color pardu acoloratáu al llegar a la parte posterior de la cabeza y pescuezu. Nes aves nueves el moñu ye más senciellu, de color pardu. La banda tresversal de color claru de la cola ta menos definida nes aves inmadures.

El palombu de moñu alcuéntrase davezu en bandaes de centenares d'individuos. Tien gran capacidá de vuelu y puede trátela sobre selves y valles, anque tamién frecuenta montes y montes de palmeres, ficus y eucaliptus. Ye una ave dafechu arbórea. Davezu aliméntase de frutos, bebe l'agua de les gotes d'agua que queden nos árboles, y acostuma folgar na parte alta de les copes. Namái en contaes ocasiones baxen a campu abierto pa buscar comida. Puede atopá-yles na península del Cabu York (Cape York) en Queensland, y en Nueva Gales del Sur, cerca de la mariña; anque tamién fueron vistes bien al sur como en Tasmania o nos llagos de Gippsland en Victoria, en rellación cola presencia d'alimentu. Atopáronse siempres en gran cantidá en zones selváticas, pero lamentablemente el so númberu ta en descensu por cuenta de la continua deforestación. El palombu de moñu ye una especie protexida n'Australia.[3]

El palombu de moñu escasamente faise escuchar, porque gorgea un nidiu arrullu. Sicasí, suelen engarrar ente sigo, y cuando lo faen emiten un gritíu curtiu paecencia al d'un gochu.

La reproducción asocede ente xunetu y xineru, cuando constrúin el so nial na parte alta de les copes de los árboles. Armar con ramines llargues y sueltes, y nél depositen un güevu grande y llevemente brilloso.[4]

Filmación en Rush Creek, Queensland SE, Australia


Referencies editar

  1. Pizzey y Knight. Guía de campu de les aves d'Australia (n'inglés). Angus & Robertson. ISBN 0-207-19691-5.
  2. Giménez y Giménez. «El palombu antárticu, Lopholaimus antarcticus». Consultáu'l 4 de setiembre de 2010.
  3. IUCN. «Llista Colorada de la IUCN de les especies amenaciaes, Lopholaimus antarcticus» (inglés). Consultáu'l 2 de setiembre de 2010. El testu inclúi la xustificación de por qué nesta especie protexida la so estáu de caltenimientu ta catalogáu como d'esmolición menor (LC).
  4. Trounsen y Trounsen. Páxaros australianos: una concisa guía de campu fotográfico (n'inglés). Cameron House. ISBN 1-875999-47-7.

Enllaces esternos editar